1
Vraag
2
Reacties
pauwstraat30

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Opname's mediabox XL

Hoi wij kunnen sinds deze week geen opgenomen programma's kijken. Programma's van verschillende zenders dus Net 8 maar ook NPO, de box is niet te vol. Ook hebben we de stroom er een minuut of 10 afgehaald, hielp ook niet.

 

Geen idee, misschien weten jullie er raad mee, zou fijn zijn!😊

 

Groet, Marijke

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Eric, ik ben gisteren weer gaan opnemen gewoon luk/raak stukje npo, sbs6, rtl4, enz. Deze opnames kon ik bekijken met beeld en geluid, het enige is dat als je klaar bent met kijken je de box aan/uit moet doen anders kom je het menu niet uit, lijkt of het vast slaat. Dus ja het werkt in die zin, helaas kan ik opnames van langer geleden tot vorige week niet meer bekijken dat is vervelend maar goed daar komen we wel overheen 😊 Dank jullie allemaal voor de hulp, fijne dag verder.

Hartelijke groet, 

Marijke

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke foutmelding krijg je te zien?

 

Welke software heb je op de Mediabox XL staan?

De oude of de nieuwe software?

 

Bert_0-1630000506343.png

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Had je dit al opgelost?

Dit kan maar zo de oorzaak zijn.

CS2004 foutmelding sinds update begin mei 2021 - Ziggo Community

 

@Bert heeft je daar een paar vragen gesteld waar niet op werd gereageerd .

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

 geen melding, wel een grijs scherm...

20210826_203325.jpg

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja die melding is opgelost was na de update 😊

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Niet bij alle opnames maar bij enkele krijgen wel het geluid met grijsscherm

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @pauwstraat30,

 

Wat irritant dat dit opeens niet meer werkt! Ik zie op dit moment geen bijzonderheden bij je abonnement, account of Mediabox.

 

Niet bij alle opnames maar bij enkele krijgen wel het geluid met grijsscherm

Bedoel je dat sommige opnames wel werken? Of dat je bij sommige geluid krijgt en de andere helemaal niet werken? Kun je aangeven of je met 'normaal' tv kijken en terugkijken (Replay TV) ook problemen ervaart? Werkte het hiervoor probleemloos (los van de eerder gemelde foutcode)?

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Alex dank voor je reactie! Wij kunnen "normaal" tv  kijken ook replay. Alleen de opnames niet, bij sommige opnames wel geluid grijsbeeld zonder foutmeldingen...Heel vreemd wij zijn verder echt dik tevreden maar dit is niet zo leuk. Ik hoop dat er een oplossing voor is?

Groet,

Marijke 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder! Het lijkt erop dat je je Mediabox met een internetkabel hebt verbonden op je modem, klopt dat? Wil je die er eens uit halen en je Mediabox daarna opnieuw opstarten? Mocht dat het ook niet oplossen, dan kunnen we nog een fabrieksreset proberen als redmiddel voordat we de box omwisselen of een monteur langs sturen.

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Alex de box is verbonden met deze kabel. Ik heb de stroom van de box en modem gehaald voor 5 min. daarna weer opgestart. Maar het grijze scherm blijft we hebben wel geluid vd opname...

16301715780561171227642669941154.jpg

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@pauwstraat30 Dit is de coax kabel, Alex vroeg of je het ook met een internetkabel hebt verbonden. 

Dat kan voor onverklaarbare problemen zorgen.

Steefb_0-1630172168824.jpeg

 

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Steef, de internetkabel zit in het modem en gaat naar de devolo voor het internet, heeft altijd zo gezeten...

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pauwstraat30 Even voor de zekerheid.

Er zit geen andere kabel dan een stroomkabel en coax kabel achter in je Mediabox XL?

Zo nee, prima.

Zo ja, een netwerkkabel, haal dan de netwerkkabel weg.

 

Kijk ook eens naar dit filmpje en probeer dat eens.

 

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedenavond Bert, klopt er zitten verder geen kabels. Dank voor het filmpje ik ga het morgen proberen, ik laat het weten!

Fijne avond,

Marijke 

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag, ook zonder kapje geen beeld bij opnames...iemand nog een idee? Blijf het heel gek vinden, altijd prima gewerkt.

Groet,

Marijke 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Frustrerend dat je ondanks dat de opnames niet kunt bekijken @pauwstraat30 😞 Nog wel even voor de zekerheid: dit zijn opnames van minder dan een jaar oud?

Alex stelde eerder voor om nog een fabrieksreset te proberen. Voor de opnames hoeft dat niet uit te maken, de opnames staan immers sindskort in de cloud. Op deze pagina vind je een stappenplan voor die fabrieksreset, je installeert de box daarmee opnieuw.

Laat je weten of je daarna de opnames wel weer kunt terugzien? 

pauwstraat30
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Eric, ik ben gisteren weer gaan opnemen gewoon luk/raak stukje npo, sbs6, rtl4, enz. Deze opnames kon ik bekijken met beeld en geluid, het enige is dat als je klaar bent met kijken je de box aan/uit moet doen anders kom je het menu niet uit, lijkt of het vast slaat. Dus ja het werkt in die zin, helaas kan ik opnames van langer geleden tot vorige week niet meer bekijken dat is vervelend maar goed daar komen we wel overheen 😊 Dank jullie allemaal voor de hulp, fijne dag verder.

Hartelijke groet, 

Marijke

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ook bedankt voor de update Marijke! Fijn dat je de opnames van deze week wel kunt zien, al klinkt het met het helemaal moeten uitzetten van de box niet ideaal. Mocht het toch gaan irriteren: je weet nu hoe je de box een fabrieksreset kunt geven 🙂 Ook een fijne dag verder, weer veel (terug)kijkplezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic