Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
TripleS
Level 1

Opname op USB schijf is verlopen

Momenteel neem ik op via een USB schijf direct op de tv aangesloten. Opnemen werkt goed, echter vervolgens na ~ 1 week wordt het opgenomen programma als verlopen aangeduid en is niet op te starten. Het is wel random, want het is niet voor ieder programma hetzelfde, sommige programma 's blijven dus wel beschikbaar na 1 week. Wie heeft een gelijke ervaring of oplossing voor deze vraag. Dank je wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A
Level 1
Ik heb weleens gehoord dat een Tv soms een code meegeeft aan een opname, zodat deze maar een beperkte tijd, zeg maar net als het terug kijken bij programma's van programma gemist, te zien is. Dat kan dan per programma verschillen. Maar of dat uitschakelbaar is weet ik niet, en de exacte reden ook niet. Maar zelf heb ik helaas geen ervaring met dit fenomeen.

Wel word ook de schijf zo gecodeerd dat deze niet in een andere Tv afspeelbaar is, zelfs niet in een exact identiek type. Beide zullen toch met een beveiliging te maken hebben, maar ik zou het zelf niet prettig vinden.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Waarschijnlijk zit er een tijdslimiet op om te bewaren, een beveiliging zeg maar, anders kan je opnames bewaren.

Anders zou ik het niet kunnen verklaren.

Misschien andere gebruikers die hier meer vanaf weten.
Willem-A
Level 1
Ik heb weleens gehoord dat een Tv soms een code meegeeft aan een opname, zodat deze maar een beperkte tijd, zeg maar net als het terug kijken bij programma's van programma gemist, te zien is. Dat kan dan per programma verschillen. Maar of dat uitschakelbaar is weet ik niet, en de exacte reden ook niet. Maar zelf heb ik helaas geen ervaring met dit fenomeen.

Wel word ook de schijf zo gecodeerd dat deze niet in een andere Tv afspeelbaar is, zelfs niet in een exact identiek type. Beide zullen toch met een beveiliging te maken hebben, maar ik zou het zelf niet prettig vinden.