Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Kan niet.
Het moet via de Gids. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.
Wat is het probleem?
Ik heb vandaag de FA Cup Final opgenomen zowel op ziggo sport als BBC 1. Na 90 minuten was het 0-0 , dus verlenging van 2 maal 30 minuten extra tijd , 0-0 gebleven, dus penalty's tot iemand meer scoort dan de andere. Beide opnames zijn gestopt rond de 3 penalty, de wedstrijd is geëindigd in een 6 - 5 zege van een van de teams, dus ik heb de laatste stuk van de wedstrijd niet kunnen zien. Bedroevend.
Als ik zoiets wil opnemen houd ik rekening met verlenging en evt strafschoppen. Moet je de eindtijd daarmee aanpassen.
Ik lees dit nadat ik een antwoord had geplaatst over opnames, indien dit het geval is dan is dat een heel groot tekortkoming van de programeurs van de software van Ziggo en zal mogelijk abonnees gaan kosten. Mensen neem dingen op voor verschillende redenen maar moet wel de mogelijkheid hebben om zelf te bepalen de tijden. Dit getuigd van een gebrek aan kunnen om buiten de box te denken. Ik persoonlijk ben zeer teleurgesteld over deze houding en als het mij ooit persoonlijk treft met iets belangrijks dat ik heb opgenomen is Ziggo mij in een klap kwijt.
Dit is helemaal NIET mogelijk , je kunt de opnamen tijden niet aanpassen , er zjjn geen functie knoppen etc om dit te doen , TV tijden worden door een derde partij opgeladen bij Ziggo , door gebruik te maken van de gegevens van de diverse TV maatschappijen . Een voorbeeld , er is een voetbal wedstrijd op NPO 1 , de gepland programma tijd is 20.00 uur tot 22.00 , dit staat ook bij Ziggo , en ook in de papieren TV Gids , dit bestaat uit voorbeschouwing , wedstrijd en een beetje napraten , maar naar de 90 minuten , is het 0-0 , dus er moet verlengd worden , 2 x 30 minuten, naar de verlenging is het nog steeds 0-0 , dus penalties , in mijn voorbeeld zeg ik dat de programma om rondom 23.00 uur afgelopen is .
Dus terug naar mijn fictieve berekening de programma was 20.00 uur tot 22.00 uur , de TV is gewoon door gegaan met uitzending, Ziggo heeft 15 minuten voor 20.00 uur toegevoegd aan de opname tijd en 30 minuten na 22.00 uur . Dus de TV is gewoon doorgegaan tot rondom 23.00 uur, maar de opname stopt om 22.30 uur . Dus er wordt in mijn voorbeeld 30 minuten gemist van de uitzending. Tenslotte , bij elke opname , als die meer dan een half uur lange loopt dan de geplande tijd, mis je altijd het einde .
opnames in de cloud zijn niet individueel opgeslagen maar een opname voor iedereen die het zelfde tv programma opneemt. helaas verwacht ik niet dat ze daar in de toekomst verandering in brengen wegens dat individuele opnames per klant meer opslag ruimte kost
Dan had Ziggo dit methode niet in moeten voeren , in het verleden deden iedere klant bij Ziggo zelf de TV programma tijden instellen , en kon zelf beslissen hoeveel tijden ervoor en / of er erna aangeplakt moest worden .
Dit is het enige oplossing , de programma erna gebruiken . Dus bij opname neem je gelijktijdig de volgende programma die direct erna komt op. Bij terug kijken is 't het zelfde methode , je kijkt naar je programma en als hij uitgelopen is , kijk je naar 't volgende programma. Dit is de enige oplossing voorhanden .
Dat is een slimme oplossing zeker voor sportwedstrijden die vaak overtijd aflopen. Was bij mij niet opgekomen.😀
het is wel makkelijker op geworden maar een klein boxje via elke mediabox de zelfde opnames via ziggo go je opnames kunnen kijken etc
elke vooruitgang heeft zo zijn voor en nadelen
Bedankt , ik ben van 1939 , ben ik nog blij dat ik nog meedoen in deze moderne wereld . .
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.