1
Vraag
2
Reacties
Buscom

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Opname next - extra tijd toevoegen.

Hoe kan je een opname eerder laten opnemen op de nieuwe nexbox.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Niet onbelangrijk: er wordt automatisch 5 minuten voor het programma al opgenomen. Wanneer je de opname afspeelt, speelt hij overigens wel pas na die 5 minuten af.
Dus als je op dat moment ziet dat je een stukje vooraf mist, kan je wel terug spoelen :-).

Dit heeft te maken met het feit dat we nu alles voor jullie opnemen in de cloud. Dat doen we dus niet per klant/apparaat, maar in zijn geheel.

Er wordt een programma opgenomen en op het moment dat jij het wilt bekijken, wordt er "gekeken" of je hiervoor een opname aan hebt gezet. Zo ja; dan kan je het programma bekijken.
Hierdoor kan je dus geen tijd vooraf extra instellen, omdat de opname niet per klant gedaan wordt.

Bekijk in context

14 Reacties 14
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kan niet.
Het moet via de Gids. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.
Wat is het probleem?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Kan niet.
Het moet via de Gids. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.
Wat is het probleem?



Naar het probleem kun je wel raden: het begin zal eraf missen. Veel genoemd al inmiddels en de oplossing waarmee Lycke laatst kwam is ook het programma ervoor op te nemen. Niet echt handig natuurlijk, want als je het programma erna ook moet gaan opnemen vanwege uitloop is dat niet wat je wilt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Niet onbelangrijk: er wordt automatisch 5 minuten voor het programma al opgenomen. Wanneer je de opname afspeelt, speelt hij overigens wel pas na die 5 minuten af.
Dus als je op dat moment ziet dat je een stukje vooraf mist, kan je wel terug spoelen :-).

Dit heeft te maken met het feit dat we nu alles voor jullie opnemen in de cloud. Dat doen we dus niet per klant/apparaat, maar in zijn geheel.

Er wordt een programma opgenomen en op het moment dat jij het wilt bekijken, wordt er "gekeken" of je hiervoor een opname aan hebt gezet. Zo ja; dan kan je het programma bekijken.
Hierdoor kan je dus geen tijd vooraf extra instellen, omdat de opname niet per klant gedaan wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lycke. Jouw antwoord was het beste.
Correctie van gidsgegevens in 'zieke' gevallen zou een uitkomst zijn.
Maar ja: hoe hou je dat in de gaten?
Het probleem zit vrijwel nooit aan het begin. Meestal aan het eind, als het begin van een programma te laat is (Belgische zenders!) of -erger, maar zelden- er ineens een programma werd ingeschoven. Bij een opname zit overigens ook een aardige uitloop aan het eind om dit op te kunnen vangen. Soms lukt dat niet.
Een lopende Timer-opname, die By Design niet kan op de Next, lost dit probleem ook niet echt op in alle gevallen. Het is allemaal de schuld van de TV-zenders resp de aanbieders van de gidsgegevens.

Een truuk is het volgende programma ook op te nemen als je tevoren weet dat er flinke uitloop kan zijn. Wimbledon finale bv.
RGL1

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb vandaag de FA Cup Final opgenomen zowel op ziggo sport als BBC 1. Na 90 minuten was het 0-0 , dus verlenging van 2 maal 30 minuten extra tijd , 0-0 gebleven, dus penalty's tot iemand meer scoort dan de andere. Beide opnames zijn gestopt rond de 3 penalty, de wedstrijd is geëindigd in een 6 - 5 zege van een van de teams, dus ik heb de laatste stuk van de wedstrijd niet kunnen zien. Bedroevend. 

Rocketmannetje

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als ik zoiets wil opnemen houd ik rekening met verlenging en evt strafschoppen. Moet je de eindtijd daarmee aanpassen.

Rocketmannetje

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik lees dit nadat ik een antwoord had geplaatst over opnames, indien dit het geval is dan is dat een heel groot tekortkoming van de programeurs van de software van Ziggo en zal mogelijk abonnees gaan kosten. Mensen neem dingen op voor verschillende redenen maar moet wel de mogelijkheid hebben om zelf te bepalen de tijden. Dit getuigd van een gebrek aan kunnen om buiten de box te denken. Ik persoonlijk ben zeer teleurgesteld over deze houding en als het mij ooit persoonlijk treft met iets belangrijks dat ik heb opgenomen is Ziggo mij in een klap kwijt.

RGL1

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is helemaal NIET mogelijk , je kunt de opnamen tijden niet aanpassen , er zjjn geen functie knoppen etc om dit te doen , TV tijden worden door een derde partij opgeladen bij Ziggo ,  door gebruik te maken van de gegevens van de diverse TV maatschappijen  . Een  voorbeeld , er is een voetbal wedstrijd op NPO 1 , de gepland programma tijd is 20.00 uur tot 22.00 , dit staat ook bij Ziggo , en ook in de papieren TV Gids , dit bestaat uit voorbeschouwing ,  wedstrijd  en  een beetje napraten , maar naar de 90 minuten , is het 0-0 , dus er moet verlengd worden , 2 x 30 minuten, naar de verlenging is het nog steeds 0-0  , dus penalties , in mijn voorbeeld zeg ik dat de programma om rondom 23.00 uur afgelopen is . 

 

Dus terug naar mijn fictieve  berekening de programma was 20.00 uur tot 22.00 uur , de TV is gewoon door gegaan met uitzending, Ziggo heeft 15 minuten voor 20.00 uur toegevoegd aan de opname tijd en 30 minuten na 22.00 uur . Dus de TV is gewoon doorgegaan tot rondom 23.00 uur, maar de opname stopt om  22.30 uur . Dus er wordt in mijn  voorbeeld 30 minuten gemist van de uitzending. Tenslotte , bij elke opname , als die meer dan een half uur lange loopt dan de geplande tijd, mis je altijd het einde .

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

opnames in de cloud zijn niet individueel opgeslagen maar een opname voor iedereen die het zelfde tv programma opneemt. helaas verwacht ik niet dat ze daar in de toekomst verandering in brengen wegens dat individuele opnames per klant meer opslag ruimte kost 

RGL1

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dan had Ziggo dit methode niet in moeten voeren , in het verleden deden iedere klant  bij Ziggo  zelf de TV programma tijden instellen , en kon zelf beslissen hoeveel tijden ervoor en / of er erna aangeplakt moest worden .

RGL1

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is het enige oplossing , de programma erna gebruiken . Dus bij opname neem  je gelijktijdig de volgende programma  die direct erna komt op. Bij terug kijken is 't het zelfde methode , je kijkt naar je programma en als hij uitgelopen is , kijk je naar 't volgende programma. Dit is de enige oplossing voorhanden .

Rocketmannetje

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat is een slimme oplossing zeker voor sportwedstrijden die vaak overtijd aflopen. Was bij mij niet opgekomen.😀

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het is wel makkelijker op geworden maar een klein boxje via elke mediabox de zelfde opnames via ziggo go je opnames kunnen kijken etc

elke vooruitgang heeft zo zijn voor en nadelen

RGL1

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt , ik ben van 1939 , ben ik nog blij dat ik nog meedoen in deze moderne wereld . .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic