Vraag
Reacties
jgtenhave
Level 1

Opname mislukt na zappen: Mediabox XL

allereerst een gelukkig nieuwjaar
heb een probleempje met de mediabox
we stellen een opname in via de tv-gids
sbs6 we kijken een gedeelte en dan zappen we naar rtl4
er vanuit gaande dat de opname blijft lopen wat ie altijd deed
maar nu blijkt dat de opname gewoon stopt dus programma wordt niet opgenomen
vandaag weer geprobeerd nu heeft ie alles opgenomen als je de tijd bekijkt gaan we kijken halverwege blijft beeld stil staan
zelfde moment dat we naar een andere zender hebben gezappt

wie kan ons helpen

jacob
0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Jacob,

Jij ook een heel mooi nieuw jaar! 🙂

De Mediabox XL kan soms problemen hebben met het opnemen wanneer je langs de zender zapt die opgenomen wordt of wanneer je die ook bekijkt, maar misschien kan dit vermindert worden als Automatisch Schijfbeheer op uit staat. Staat die bij jou al uit? Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Automatisch Schijfbeheer. Staat die niet op uit, zet hem dan uit en hopelijk is het daarna verholpen 🙂

Groet,
Evert
Teun
Level 17
Al weer goed bezig Evert!!

Teun ( en ook nog een goed 2019)
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Vraag niet hoe ??
Jij uiteraard ook een gelukkig 2019!
0 Kudos
jgtenhave
Level 1
Topicstarter
goedenavond
bedankt voor de reactie ga morgen ff kijken
jacob
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Teun wrote:
Al weer goed bezig Evert!!

Teun ( en ook nog een goed 2019)

Daar maak ik graag een #LekkerBezig van!

@jgtenhave, welkom op de Ziggo Community! We zijn erg benieuwd hoe het nu met je opnames gaat.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Evert wrote:
Vraag niet hoe ??
Jij uiteraard ook een gelukkig 2019!

Hoe?
0 Kudos
jgtenhave
Level 1
Topicstarter
ik heb schijfbeheer uit gezet
helpt niks probleem is er nog steeds

jacob
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi Jacob,

Het probleem wat je schetst is al bij ons bekend. Doordat het relatief gezien niet vaak voorkomt heeft het nog niet de hoogste prio. Ik heb voor je nagevraagd wanneer we voor dit probleem een fix krijgen.

De fix staat gepland voor dit jaar. Nu kan ik me voorstellen dat jullie dit niet heel concreet vinden, daarom wil ik jullie globaal uitleggen waar naar gekeken wordt voor het implementeren van software. Software voor de Mediabox XL wordt voor alle landen uitgerold, dat houdt dus ook in dat er gekeken moet worden welke issues meegenomen kunnen worden in de software uitrol. Niet alles kan meegenomen worden, en er moet gekeken worden wat het meeste impact heeft. Het is nu in ieder geval vastgesteld dat de fix meegenomen wordt in één van de volgende software updates die dit jaar gepland staan. Het kan dus wel zijn dat het niet in de volgende software update wordt opgelost maar in de update daarna, omdat andere issues hogere prio kunnen krijgen.
0 Kudos