Garak

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Opname kijken en Uitzending terugkijken met onderbrekingen

In het kort:

het terugkijken van een opname en het kijken van een gemiste uitzending gaat gepaard met onderbrekingen waarbij de Next terugkeert naar het scherm van waaruit je het kijken opnieuw kunt starten. Je krijgt dan de vraag om verder te gaan waar je was gebleven. Effectief mis je dan 1 a 2 seconden, los nog van de ergernis: soms kun je een hele tijd kijken, andere momenten vindt deze onderbreking om de minuut plaats.

 

Lees hieronder de lange versie. Mijn vraag is:

 

Wie heeft hier ook last van? En wie ervaart ook dat Ziggo het niet krijgt opgelost?

 

De lange versie:

In augustus kreeg ik de aanbieding voor een nieuw modem. Toen ik daarvoor contact opnam met Ziggo kreeg ik ook een vervangende Mediabox aangeboden. Fijn, want mijn Mediabox maakte best veel geluid en produceerde ook warmte.

Eerst het modem vervangen, daarna de Mediabox. Dus ik heb nu een Connectbox en een Next. De Next is met coax en utp kabel verbonden aan de Connectbox. De Wi-Fi is op de Connectbox uitgeschakeld.

Ik kan me niet herinneren dat het probleem meteen vanaf dag 1 zich heeft voorgedaan. Volgens mij pas na een tijdje, eerst zo af en toe, inmiddels iedere keer. Het is niet te doen.

Ik heb inmiddels 4 keer een monteur op bezoek gehad. Ik heb al twee Next boxen gehad, en sinds deze week is ook mijn modem vervangen. Alle kabels zijn vervangen, de splitter aan het muurcontact is 2 keer vervangen, het binnenwerk van het muurcontact is ook vervangen. Zelfs in het kastje buiten aan de muur bij de buren ben ik op een andere aansluiting aangesloten.

De monteur die opperde dat mijn "cloud-opslag" zou moeten gereset, krijgt ongelijk van de case-managers bij Ziggo. Ik denk dat ze serieus niet weten hoe dat moet.

De laatste monteur vertelde dat hij dit wel al eens eerder is tegengekomen maar benadrukte dat het niet heel vaak voorkwam en dat ze er geen oplossing voor hebben, alleen als veel mensen zich melden.

 

Ik zie nog maar een oplossing. Maar voordat ik dat doe, wil ik graag weten of er meer klanten zijn die dit probleem ervaren. En ik hoop dat Ziggo meeleest op dit forum.

 

Dank je wel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo allemaal, even een update.

Ik heb nu een CEC killer tussen de Next en de TV zitten.

En ik heb de Next op HDMI3 gezet ipv HDMI1.

 

De onderbrekingen zijn veel minder, maar gek genoeg niet nul. Dat zou een CEC killer wel doen vermoeden, immers, er is een ader in de kabel niet verbonden.

 

Ik heb nog iets geprobeerd: ik heb Prime en Netflix gekeken via de Next (dat deed ik altijd via de TV).

Alles wat ik kijk van Prime en Netflix via de Next gaat zonder onderbrekingen.

 

Wie durft hier een conclusie aan te verbinden?

 

Voor nu laat ik het zo: ik ben eerlijk gezegd klaar met testen, uitproberen, veranderen, monteurs & thuisblijven etc etc. Mochten de klachten weer toenemen, dan rest mij maar een ding. 

 

Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage. 

Bekijk in context

40 Reacties 40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo leest mee op dit forum, alleen in het weekend en met de feestdagen alleen voor urgente zaken en daar lijkt het hier wel heel sterk op.

Een Ziggo moderator komt hier morgen of overmorgen langs om naar je probleem te kijken.

 

Ik lees op dit forum slechts zeer zelden deze berg problemen met zoveel monteurs die het niet op kunnen lossen.

 

Maar via dit forum wil een vervelend probleem nogal eens toch een oplossing komen, omdat hier op dit forum veel ervaring en technische kennis aanwezig is en moderators diep in de systemen kunnen kijken en de nodige mensen kunnen bereiken.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding of knippen en plakken en de laatste dagen Netwerk historie?

Log in op je modem:

 

Bert_0-1671825823455.png

 



En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Bert,
Ik ben blij dat ik hier op het forum terecht ben gekomen. Je antwoord geeft de burger hoop, zal ik maar zeggen.

Gek is dat de monteurs die hier zijn geweest hier niet naar hebben gekeken. Wel in de weer met meetapparatuur en hun eigen laptop. Valt me trouwens in, ze hebben ook gecheckt of er sprake zou zijn van een kabelbreuk van buiten naar binnen, dat is niet het geval.

 

Ik heb drie screenshots gemaakt van het tabblad downstream, upstream en netwerk historie. Die laatste alleen van vandaag, waarbij ik moet zeggen dat we extreem veel last ervan hadden bij het terugkijken van een programma rond de klok van 16.30u.

 

Een foto van de situatie is op dit moment wat moeilijker. Het modem en de muuraansluiting zitten achter de bank. Overigens, zoals gezegd staat de Wi-Fi op het modem uit, en gaan er vanuit het modem twee UTP kabels naar 1) de Next en 2) een eigen mesh-systeem voor mijn Wi-Fi en netwerk in huis. De Next is dus rechtstreeks op het modem aangesloten. 

 

Ik zal proberen morgen ook af en toe op het forum te kijken.

En wordt het pas na Kerst opgepakt, dan wens ik toch iedereen alvast mooie dagen!

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie je signaal behoorlijk aan de hoge kant binnenkomen.

 

Ik vermoed dat het na de kerst wordt, op weekend en feestdagen is er alleen een Ziggo medewerker voor zeer urgente zaken op dit forum actief.

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Aanvulling op 26 december/2e Kerstdag:

Het viel me deze morgen op dat ook live TV kijken nu gepaard gaat mer korte onderbrekingen (BBC First).

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Garak

Ook ik ben, net als  @Bert , verbaasd over het feit dat er zoveel monteurs bij je langs zijn geweest maar de problemen nog steeds bestaan. Dit moet wel heel hardnekkig zijn. 

Gezien het signaal zijn de problemen wel te verklaren. Het komt simpelweg te hard binnen op het modem. 
Ik ben het wel met je eens dat de monteurs dit hebben moeten zien maar toch kunnen we hier niet omheen. Ik heb dan ook een nieuwe afspraak ingepland voor 29-12-2022 tussen 8:00- en 13:00. 

Laat je na de afspraak even weten hoe het gegaan is?

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Jiri mooi dat je dit in werking hebt gezet. Alleen, ik ben de 29e niet beschikbaar. En ik zie dat ik de afspraak zelf niet kan wijzigen. Kun je hem omzetten naar de 3e januari (of zaterdag 31, dan kan de monteur een oliebol krijgen, mits het is opgelost 😉

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Geen probleem, @Garak

 

Al gun ik hem die oliebol van harte maar voor oudjaarsdag heb ik helaas geen monteur meer beschikbaar 😞 Het is dus 03-01-2023 tussen 8:00 en 13:00 uur geworden. 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Jiri even een heads-up.

De problemen zijn er nog steeds, zelfs bij live kijken.

Maar... ik ben voor oudjaar ziek geworden en heb de afspraak moeten verzetten. Ik hoop dat ik dan beter ben.

 

Ik houd je op de hoogte.

 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Bert en Jiri,

 

De monteur is net geweest en idd het signaal kwam met +13db te hard binnen.

Vastgesteld of de waardes op het modem gelijk zijn aan zijn eigen metingen. 

Hij heeft een demper geplaatst op de ingangspoort van het modem. Het is een demper van -6db.

Hierna opnieuw gemeten en het signaal kwam nu met +6db binnen. Prima binnen de marges.

 

NB De marges: tussen 0 en 10db. Ideaal is dus 0db. 

 

We gaan nu testen, m.n. in de avonduren was het probleem zéér aanwezig. Ik sluit het dus nog niet af.

Verder zal ik later (vanavond) opnieuw mijn waardes uploaden.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Garak! Fijn dat de monteur geweest is en wat gevonden heeft! Hoe is het gegaan afgelopen weekend? 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo, ik zou nog even laten weten hoe het is gegaan.

De verstoringen/onderbrekingen zijn minder maar zeker niet weg.

Dus wat kunnen we nu nog doen? Ik denk opzeggen. 

 

De download, upload en historie van de laatste dagen zal ik hier nog uploaden.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi Garak, 

Nee hoor zeker niet! We hebben nog opties 🙂 

Wat we kunnen doen is een escalatie monteur inplannen. Deze zoekt opnieuw naar waar de verstoringen vandaan komen. Jammer dat de oplossing van de vorige monteur niet genoeg bleek te zijn! Helaas komt het soms voor dat er meer aan de hand is dan gedacht. 

Laat je weten op welke dagen je beschikbaar bent voor een afspraak? 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Madelon,

 

Hoeveel monteurs moeten er nog komen dan? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Hier moeten meer mensen last van hebben. Kun je die weg niet eens bewandelen en kijken of er elders in NL ook deze issues zijn (geweest) en wat daar de oplossing was? Misschien staat het nog niet in jullie kennisbank opgenomen. 

 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Bert, ben je dit nog aan het volgen? Wat een ellende. Heb jij nog tips?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Garak  schreef:

Hallo Madelon,

 

Hoeveel monteurs moeten er nog komen dan? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Hier moeten meer mensen last van hebben. Kun je die weg niet eens bewandelen en kijken of er elders in NL ook deze issues zijn (geweest) en wat daar de oplossing was? Misschien staat het nog niet in jullie kennisbank opgenomen.


Mijn tip: Laat die escalatiemonteur komen.

 

@Garak Je bent niet de enige, alleen kan een storing zeer lokaal zijn en tig mogelijke oorzaken hebben, met dezelfde verschijnselen en als je al 2 monteurs binnen hebt gehad, dan ben je de kennisbank al ver voorbij, daar kunnen de storingsmonteurs ook in en zij hebben praktijk ervaring, maar nog niet de apparatuur die een escalatiemonteur bij zich heeft.

 

De escalatiemonteur is dan de volgende stap, die heb ik hier ook een keer als 3e monteur gehad en die heeft 3 soorten meetapparatuur in de wagen van een simpele totaal signaalmeting, pulsmeting tot en met een groot apparaat wat per frequentie alle ins ens outs van die ene frequentie uit kan lezen.

Die monteur mag zo nodig in de straatkast en in de wijkkast om te kijken of er daar iets loos is en/of dat er nog een specifieke kabelmeting uitgevoerd moet worden tussen de kasten.

Na deze monteur zijn er nog een paar maal werkzaamheden geweest in de straatkast en de wijkkast en de problemen waren opgelost.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Garak

Wat @Bert zegt klopt. Er zijn tal van oorzaken mogelijk voor de problemen die je ervaart. Opnieuw een monteursbezoek is dan ook onvermijdelijk. Ik heb een afspraak ingepland voor 16-01 tussen 12.00 & 18.00 uur. 

Wanneer deze niet gelegen komt, mag je hem wederom verplaatsen via Mijn Ziggo of hier doorgeven 😉
 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Oke, "vooruit dan". 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Oke, het staat in mijn agenda. 

Garak
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Vandaag de escalatie monteur op bezoek gehad. En we hebben de Next toch nog een keer omgewisseld, zelfde model van een ander merk (ben het effe kwijt, indien er behoefte aan is, roep even, dan plaats ik het alsnog).

En ik moet zeggen, we hebben zojuist Wie is de Mol teruggekeken, zonder onderbreking.

Dus.... Een zwaluw maakt geen lente, of "it ain't over till the fat lady sings" maar ik denk, ik hoop dat dit de oplossing is. 

Als dat zo is zal ik dat aanmerken, morgen of overmorgen.

Uitgelicht topic