jchmvandenhout
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opname doven en slechthorende werkt niet meer na update horizon box

Sinds de horizon box de nieuwste update heeft waarbij opnames in de cloud worden gezet, wordt de ondertiteling niet meer of maar heel even zichtbaar tijdens de opname afspelen. Ook tijdens live kijken verdwijnt de ondertiteling ineens en soms lukt het deze weer terug te krijgen door opnieuw aan te zetten, meestal niet of ineens een tijdje later doet ie het ineens weer wel. Ik heb al ingesteld dat ondertiteling standaard aanstaat dus daar ligt het niet aan. Erg onhandig aangezien we met zijn tweeën slechthorend zijn. Het menu is onoverzichtelijk doordat het kleine letters zijn. Om een programma verder te kijken waar je gebleven was moet je nu eerst dat programma opzoeken voorheen kon je in de ondemand functie een aantal laatst bekeken programma's verder kijken. Erg onhandig. Zo zijn er nog wel meer dingen wat ik niet echt een vooruitgang vind, maar die neem ik maar voor lief. 

In plaats van vooruitgang vind ik de update alleen maar achteruitgang.

Ook vooral omdat de vorige opnames allemaal verdwenen zijn en er niet eens een mogelijkheid is om deze elders op te slaan. Hierdoor ben ik twee opnames kwijt van een regionale uitzending op tv van mijn dochter. Op een zeer omslachtige manier met een camera voor de tv heb ik deze opnames nog kunnen redden om te bewaren. Helaas was er ook te weinig tijd om bepaalde series af te kijken. 

Graag zou ik willen dat er voor bovenstaande problemen snel een oplossing komt en dan vooral dat de ondertiteling weer normaal werkt ook tijdens de opnames. 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4258Reacties
  • 427Oplossingen
  • 1041Likes

Hoi @jchmvandenhout

Ik snap dat jullie ontzettend balen van de update door het probleem met de ondertiteling. Dit probleem is bij ons bekend en er wordt gewerkt aan de oplossing, het is dus zeker niet zo dat je de enige bent die deze problemen ervaren. Sorry voor het ongemak! Helaas kan ik de opnames van jouw dochter niet terughalen maar ik ben blij dat je dit toch nog hebt kunnen opnemen met je camera, ook al snap ik dat je het liever anders zou zien. 

Wat betreft het verder kijken van een programma, onder het kopje Menu -> Bewaard -> Verder kijken vind je alle programma's die je nog niet af hebt gekeken. Mis je hier bepaalde programma's die je nog niet af had gekeken?  

Bekijk in context

Uitgelicht
3 Reacties 3
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4258Reacties
  • 427Oplossingen
  • 1041Likes

Hoi @jchmvandenhout

Ik snap dat jullie ontzettend balen van de update door het probleem met de ondertiteling. Dit probleem is bij ons bekend en er wordt gewerkt aan de oplossing, het is dus zeker niet zo dat je de enige bent die deze problemen ervaren. Sorry voor het ongemak! Helaas kan ik de opnames van jouw dochter niet terughalen maar ik ben blij dat je dit toch nog hebt kunnen opnemen met je camera, ook al snap ik dat je het liever anders zou zien. 

Wat betreft het verder kijken van een programma, onder het kopje Menu -> Bewaard -> Verder kijken vind je alle programma's die je nog niet af hebt gekeken. Mis je hier bepaalde programma's die je nog niet af had gekeken?  

Bekijk in context

jchmvandenhout
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Mariska Z,

Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat het probleem met de ondertiteling snel opgelost gaat worden. Bedankt voor de tip om programma’s verder te kijken. Zover had ik het nog niet gevonden. Zo leer je steeds meer bij. Tja alle nieuwe dingen zijn even wennen 🙂

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4258Reacties
  • 427Oplossingen
  • 1041Likes

Ik duim met je mee dat het snel wordt opgelost! En ik snap zeker dat het allemaal even wennen is, als je in de toekomst opnieuw ergens tegenaan loopt dan mag je hier ook altijd aankloppen 🙂