Wiellie1959

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oplossing voor verouderde Cisco mediabox die straks niet meer werkt?

Straks werkt bijn Cisco mediabox niet meer, maar die heb ik wel zelf gekocht bij Ziggo. 

 

Eerder hebben ze al eens gewoon de nieuwsgroepen beëindigd, boem ook zomaar.

 

Dit kan toch allemaal zo maar niet, wel steeds meer betalen en minder krijgen.

 

Ik ben al zolang als hier de kabel ligt klant, eerst was het zelfs home, met alleen maar tv er was niet eens Internet. 

 

Maar dat ik die mediabox straks niet meer kan gebruiken slaat de pan.

 

Als hier geen goede gratis oplossing voor is zou toch schandalig zijn.

 

Daarbij ik weet niet of dit goed geplaatst is want ik ben hier voor het eerst.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Wiellie1959 

 

Ik kan me voorstellen dat de frustratie hoog oploopt, terecht of onterecht.

Je hebt tenslotte destijds een Mediabox gekocht. Maar niet voor alles geldt dat dit altijd blijft functioneren en voldoet aan de eisen. Zo ontwikkelt software/hardware en netwerkkwaliteit met zich mee.
Zie het als een mobiele telefoon, zo werkt bijv. Whatsapp niet meer op toestellen zoals een iPhone 6, omdat de techniek dermate vooruit is gegaan en de software niet meer wordt geupdate op oudere toestellen.

In theorie kun jij je pakket wijzigen naar Internet Complete en TV Complete Next, daarbij ontvang je een volledig geupdate Mediabox Next met de functionaliteiten zoals opnemen/pauzeren en Replay TV. De kosten van dit pakket zijn €74,- per maand.
Eventueel kun je vast bellen beeindigen, welke je na mijn inziens niet gebruikt. De kosten komen dan uit op €70,50 per maand. Dat betekent dat je voor €1,50 per maand extra de nieuwste apparatuur bezit met meer functionaliteiten. 
Mediabox Next - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan is die Cisco nog 1 van de laatste die nog werkt, hier was hij na een jaar of 6 al defect.

Oude technieken gaan er altijd op een keer uit, ik vond het ook jammer dat de antenne van het dak moest en analoge TV en radio moest verdwijnen, maar daar komen weer nieuwe mogelijkheden voor terug.

 

Welk abonnement heb je precies?

Dan kan een Ziggo moderator kijken wat er mogelijk is binnen je abonnement of dat er toch iets betaald moet gaan worden voor een nieuwe mediabox in bruikleen.

 

Je kunt ook kijken of je ergens een Humax mediabox met harde schijf nog op de kop kunt tikken, daar kun je hetzelfde mee als met de Cisco.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hoe vervelend het ook is, iets wat je koopt blijft niet voor altijd werken. vroeg of laat zul je moeten overstappen naar nieuwe apparatuur. mogelijkheden vanuit ziggo zijn een next of next mini. op internet zou je een humax 5300 kunnen kopen, die zijn meestal maar 2 tientjes, harde schijf eraan en je kunt opnemen. overigens blijft live tv kijken op de cisco het gewoon doen (voorlopig)

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Wiellie1959 zet in jouw profiel hier bij ziggo even je huisnummer en postcode.

Klik rechtsboven op jouw avatar 

dan mijn instellingen

dan tabblad persoonlijke instellingen.

Wiellie1959
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is gebeurd inmiddels. 

Wiellie1959
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mooi Heren,

Bedankt, maar aan jullie oplossingen heb ik niet veel aan, net zo min als ze toendertijd maar even de newsgroepen weghaalde. 

En of ik nu een oude mediabox heb of niet, het ding werkt en heeft nog altijd gewerkt. 

Als iets kapot gaat hoort het op natuurlijk, maar het is niet kapot.

Sommige dingen moet je vroegtijdiger vervangen, we kijken inmiddels ook niet meer naar een beeldbuis tv, maar ik ken nog een persoon die dat wel doet, inmiddels 87 jaar oud, niet te geloven maar het is wel zo.

 

Maar goed waarom ik mijn complete gegevens heb moeten invullen is me ook een raadsel. 

 

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan kan een moderator kijken wat de mogelijkheden zijn

dat die cisco stopt met werken op het netwerk van ziggo met bepaalde functies is een feit daar ontkom je niet aan helaas in uw geval

Wiellie1959
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan zal ik hem bewaren als museum stuk.

Misschien dat ik de kabelaar dan toch maar een keer ga verlaten na dik 30 jaar.

Die coaxkabel is ook een museum stuk inmiddels in de tijd van de glasvezel. 

 

Wiellie1959
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas nog geen moderator gezien die mij de mogelijkheden verteld, Robinjoo19.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

daar kan ik helaas ook niks aan doen ik ben zelf maar een mede-forumgebruiker 

eerdat een mod er is kan dagen duren 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk abonnement heb je momenteel ?

afhankelijk van je abonnement kan een moderator de box omruilen voor een next (mini) mogelijk gaat daarbij wel de maandprijs omhoog als je nog een oud abonnement hebt,

voor opname is minimaal tv compleet + internet vereist

Wiellie1959
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het oudste abonnement wat er is, dus het eerste abonnement wat @Home had met alles in 1, en daarvoor was het gewoon Home van Essent alleen tv, er bestond nog geen internet, daarna @Home dus met mijn abbo heb ik nog steeds een paar voordelen

die ik ook niet ga weggeven (hoofdzakelijk tv) voor een ander abonnement.

Dit voordeel is ook nog het enige wat me nog bij Ziggo houdt.

Dus mijn snelheid is op het ogenblik nog 350 Mbits, meer die naam met dat dat middelste abbo heet anders, dat is gewoon door Ziggo overgenomen van @Home.

 

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas zal dan waarschijnlijk het abonnement moeten worden aangepast om

een next (mini) te verkrijgen,

wil je het abonnement zo houden dan kun je via marktplaats een Humax aanschaffen

Wiellie1959
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op marktplaats kopen?, ellende van anderen kopen, waar ben ik hier terecht gekomen zeg

Als ik mijn abonnement moet gaan verranderen kan ik bij iedere andere provider terecht en ook nog een stuk goedkoper heb ik gezien, en tevens ook nog op de glasvezel.

Volgens mijn kinderen werkt die glasvezel super goed bij hun thuis zonder problemen. 

 

 

Als ze mij hier niks te bieden hebben, jullie hebben me al een keer beet gehad met het abrupte beëindigen van de nieuwsgroepen, dan is het gewoon over, jammer maar helaas. 

 

 

 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Misschien wat extra informatie: 


Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken en voor u aanpassen en/of instellen. Zodra uw vraag aan bod is, zal hij/zij dit hier melden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Wiellie1959 

 

Ik kan me voorstellen dat de frustratie hoog oploopt, terecht of onterecht.

Je hebt tenslotte destijds een Mediabox gekocht. Maar niet voor alles geldt dat dit altijd blijft functioneren en voldoet aan de eisen. Zo ontwikkelt software/hardware en netwerkkwaliteit met zich mee.
Zie het als een mobiele telefoon, zo werkt bijv. Whatsapp niet meer op toestellen zoals een iPhone 6, omdat de techniek dermate vooruit is gegaan en de software niet meer wordt geupdate op oudere toestellen.

In theorie kun jij je pakket wijzigen naar Internet Complete en TV Complete Next, daarbij ontvang je een volledig geupdate Mediabox Next met de functionaliteiten zoals opnemen/pauzeren en Replay TV. De kosten van dit pakket zijn €74,- per maand.
Eventueel kun je vast bellen beeindigen, welke je na mijn inziens niet gebruikt. De kosten komen dan uit op €70,50 per maand. Dat betekent dat je voor €1,50 per maand extra de nieuwste apparatuur bezit met meer functionaliteiten. 
Mediabox Next - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

Uitgelicht topic