Beste forumleden,
recentelijk zijn wij overgestapt van KPN naar Ziggo. Bij KPN is al >8 jaar geen COAX aansluiting meer nodig, deze hebben wij dus bij een verbouwing niet meer gelegd, aannemende dat de COAX 'verleden tijd' zou zijn. Bij de overstap kwamen we er achter dat Ziggo niet anders werkt dan mét COAX. Gezien wij geen aansluiting meer hiervoor hebben ben ik op zoek naar een andere oplossing waardoor we alsnog lineaire TV kunnen kijken.
Ik heb zelf al het een en ander nagezocht, telkens was de oplossing om het via een COAX over UTP converter te doen. Deze oplossing is echter duur en ik weet niet of deze oplossing werkt als dit via een homeplug adapter moet, daarom ben ik benieuwd of de expertise van het Forum me kan helpen met het zoeken naar een andere oplossing.
Mvg, Sem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Sem_vdLeest, welkom terug bij Ziggo 🙂 Logisch als je langere tijd geen coax nodig hebt gehad, dat je daar geen rekening mee had gehouden. Er zijn meerdere oplossingen, waarbij je inderdaad zelf al één noemt, maar ook de link van @Bert kan helpen bij TV kijken. Is het allemaal nog gelukt? Mocht je vragen hebben, horen we het graag!
Omdat je het over een coax-utp-converter hebt, neem ik aan dat er wel een netwerk-kabel loopt van de meterkast naar de woonkamer. Als die kabel door een installatiebuis loopt, dan zou je kunnen overwegen om die kabel te vervangen door coax en dan voor de netwerk-verbinding een andere oplossing te zoeken (b.v. Wifi of powerline-adater enz., enz.).
Als alternatief kan, als de telefoonaansluiting ook via de meterkast loopt, die installatiebuis gebuikt worden voor hetzij coax of UTP (en eventuele DECT- basisstation in de meterkast of een slaapkamer).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.