CharlieBulldog

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oplossing voor een te hete Mediabox XL

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Mediabox XL omdat de oude “overleden” was.

De box staat in een meubel tussen twee legplanken die relatief dicht op elkaar zitten.

De oude box werd wel heel heet, maar was nog relatief stil.

De nieuwe Mediabox XL wordt niet alleen erg warm, maar maakt ook veel herrie.

Oplossing (tijdelijk): Omdat de Mediabox ogenschijnlijk zijn warmte niet kwijt kon, heb ik hem “op zijn kop” op bierfiltjes in de kast gelegd.

Ik hoor nu geen overactieve fan meer!

Oplossing (definitief): Ik ga in de plank waar de mediabox op staat een gat zagen (met een gatenboor) waardoor de warmte vanuit de fan weg kan naar een ander deel van de kast.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ur52

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb gewoon een metalen pannen onderzetter gekocht en daar de media box op gezet en daarmee was het probleem opgelost. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51009Posts
  • 3189Oplossingen
  • 11581Likes

Om andere oorzaken uit te sluiten.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Is de Mediabox XL met een UTP / netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

CharlieBulldog
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Mediabox XL is niet op het netwerk aangesloten met UTP.

Ook heb ik niets ingesteld bij thuisnetwerk.

Ik heb de box plug-and-play met een coach kabel aangesloten.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51009Posts
  • 3189Oplossingen
  • 11581Likes

Dat ziet er goed uit.

Wat nog fout kan gaan is het witte kapje op de splitter, als dit te ver over de splitter zit, dan kan de splitter mogelijk niet ver genoeg in het AOP en dat kam micro storingen veroorzaken waardoor de Mediabox XL en een modem vreemde issues laat zien.

Kun je dat kapje er eens af halen en kijken wat er dan al dan niet gebeurd?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51009Posts
  • 3189Oplossingen
  • 11581Likes

Om alle mogelijke toekomstige storingen uit te sluiten, ik heb de Mediabox XL ook in een meubel tussen twee legplanken die relatief dicht op elkaar zitten gehad en nooit een te hete Mediabox XL, dus dit is niet een normale reactie van de Mediabox XL.

Daarnaast had ik er zelfs 2 staan naast elkaar voor een test, dus dat zou helemaal te warm geweest moeten zijn.

Veel succes verder.

Ur52

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb gewoon een metalen pannen onderzetter gekocht en daar de media box op gezet en daarmee was het probleem opgelost. 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2620Posts
  • 332Oplossingen
  • 487Likes

Hey @CharlieBulldog , welkom op de Community! 

Wat een creatieve en slimme manier heb je gevonden om de box meer ruimte te geven en van de herrie af te komen. Ik vind het ook super om te zien dat je jouw oplossing hier deelt, zodat anderen er wat aan hebben. Super bedankt daarvoor! 

Ik wens je heel veel succes met het realiseren van jouw permanente oplossing en weer veel kijkplezier 😉

Uitgelicht topic