Vraag
Reacties
Oplossing
Weisselberger
Level 5

Oplossing voor de CEC problemen bij de Mediabox Next.

Mogelijk hebben jullie hier iets aan,

In verband met problemen van het CEC signaal vanuit de Next kon ik mijn setup niet meer normaal gebruiken, de Next leek de baas over al mijn via HDMI/ARC aangesloten apparatuur. In en uitschakelen van het kastje had als gevolg dat de rest van het systeem dit ook deed, met alle frustraties van dien werd normaal gebruik van mijn andere via CEC aangestuurde apparatuur een crime. Uitschakelen per HDMI poort is helaas geen optie op mijn TV (Tizen OS).

Na rondvragen werd mij door de community geadviseerd om een CEC killer aan te schaffen omdat de Next nog geen functie heeft om CEC te deactiveren. Ik ben voor de betaalbare OKS-07010 gegaan, om de proef op de som te nemen, wat blijkt, de problemen zijn volledig opgelost. Daarnaast geeft deze adapter keurig het volledige signaal door, in mijn geval: 3840x2160@50hz.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Een HDMI CEC killer is binnenkort niet meer nodig. We hopen in één van de volgende updates in de Mediabox Next HDMI CEC uit te kunnen schakelen via het menu.

*Update: Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt.

Wanneer je nog vragen hierover hebt, zien we je graag in dit topic terug.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Een HDMI CEC killer is binnenkort niet meer nodig. We hopen in één van de volgende updates in de Mediabox Next HDMI CEC uit te kunnen schakelen via het menu.

*Update: Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de ‘Beeld en geluid’-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt.

Wanneer je nog vragen hierover hebt, zien we je graag in dit topic terug.