Mce

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Oplossing blokkerig beeld Ziggo

Na een bezoek van een ziggo monteur (alles doorgemeten) en regelmatig chat contact komt er nu een voorstel 

aangezien het signaal en kabels goed zijn en  alweer een nieuwe mediabox een tijd gelden ontvangen heb maar helaas ook niet de oplossing heeft geboden.

Krijg ik nu een voorstel voor de nextbox (dit was destijds ook oom het voorstel van de monteur). 
Een prima voorstel denk ik maar voor het vervangen moet ik wel 50 cent per maand gaan betalen voor de nextbox. Het gaat mij niet zozeer om het beerachtige maar wel het principe.  
Ik moet dus betalen voor een oplossing voor het probleem van  Ziggo!!!
dit kan toch niet de bedoeling zijn en verwacht eigenlijk dat ik binnen mijn abonnement gewoon het juiste apparaat krijg die het probleem oplost.  

34 Reacties 34
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Bert Kan gebeuren, we worden allemaal een dagje ouder en dan worden onze oogjes ook wat minder. Heb er ook wel eens last van.🙂

 

Teun.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Scherp van je @Teun! Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de wandcontactdoos in de woonkamer niet oké is. Ben je al in de gelegenheid geweest om het kapje er af te halen en een foto te maken?

Je kunt de wandcontactdoos overigens vervangen voor een geschikt exemplaar. Een monteur helpt je hier ook graag bij. 

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze de foto

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De wandcontactdoos dient te worden vervangen door een hedendaags, tegen straling afgeschermd, exemplaar.

Zie de eerdere reactie van @Vincent .

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Oké. Blijf het dan wel vreemd vinden dat de ziggo monteur hier nooit iets van heeft gezegd en destijds alle punten in huis heeft nagekeken en doorgemeten. En vervangen wat vervangen moest worden. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Inderdaad vreemd. De redenen waarom de monteur dit niet heeft opgemerkt, zullen dan ook in nevelen blijven gehuld.

Ik heb het moderatieteam hiervan op de hoogte gebracht.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Mce . Daar gaat het dus fout!.  Nieuwe doos is de oplossing. Dus monteur.

 

Teun.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Mce,

We regelen graag een monteur voor je om het probleem met de wandcontactdoos op te lossen. Kun je jouw profielgegevens aanvullen met je postocde en huisnummer? 
Dan kan ik jouw gegevens erbij pakken en een monteur inplannen. Ik hoor graag op welke data dit jou het beste uitkomt. 

 

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,

Paul 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

De AOP zit in de meterkast en dat is het overnamepunt van Ziggo en daar stop de verantwoordelijkheid van Ziggo.

 

Ronihd_0-1615373569921.png

 

 

Er zit een 2 verdeler aangesloten op de AOP - 3.5 DbµV en dan gaat een van de verouderde kabels naar de wcd die in de muur zit...... Dit is klant domein......

Als er een monteur komt vervangt hij de wcd in de muur maar dat zal niet kosteloos gaan........zoals @Vincent  aangeef en ik vraag me af of dit de oplossing is voor het probleem van Ts.

 

Het aangeven dat de Next dit probleem oplost is onzin.

 

Ik weet niet hoe lang de kabel is vanuit de meterkast naar de wcd in de woonkamer maar als dit langer is dan 5 meter zou ik er een versterker tussen plaatsen.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734

 

 

 

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ben eigenlijk ook niet weer van plan om te betalen voor een monteur aangezien de meterkast ook destijds is nagelen en aangepast waar nodig. Incl een versterker 

afstand van meterkast naar wcd is meer dan 5 meter want loop door de standaard leidingen in de dekvloer of plafond 

Vervanging zal zeker niet voor een gering bedrag zijn. 
Denk er eerst even goed over na

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Mce Wat @Ronihd aangeeft klopt. Tot en met het eerste aansluitpunt (Abonnee overnamepunt / AOP) is Ziggo verantwoordelijk. Alles na dit punt valt onder de binnenhuisinstallatie en valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.
Op het moment dat er coaxkabels en een wandconcontactdoos in de binnenhuisinstallatie vervangen moeten worden, dan valt dit onder extra werkzaamheden. Op deze pagina lees je wat de kosten zijn voor zo'n monteur. 
Materialen als kabels, spltters, contactdozen worden tegen kostprijs op de factuur berekend zie hiervoor dit overzicht. 

Mijn advies is in dit geval om te overwegen de binnenhuisinstallatie aan te pakken of een extra service monteur te laten langskomen die hierbij helpt. Een overstap naar de Next zal het probleem niet verhelpen, want het signaalprobleem blijft bestaan
zolang de binnenhuisinstallatie niet is aangepast. 

Laat het mij maar weten als ik een afspraak voor je kan inplannen. 

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen ,  misschien een beetje eigenwijs geweest maar toch gekozen voor de nextbox ( destijds het advies van de monteur). En wat blijkt mijn problemen die ik had met de mediabox XL zijn opgelost! Geen problemen meer.  Dus het lijkt erop dat er wel degelijk verschil zit in de mediabox XL en de nextbox. Het was een gok maar voor mij goed uitgepakt. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Haha! Een beetje eigenwijs zijn is soms niet verkeerd @Mce. Ik ben blij dat de gok goed heeft uitgepakt. Houd het de komende periode wel even goed in de gaten en trek aan de bel als er toch weer blokjes verschijnen. Dan pakken we het vanaf dat punt weer verder op.

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ben zeker blij met de oplossing alleen jammer dat ik zelf moet betalen voor de oplossing.  Betaal nu 50 cent per maand extra M een problem, op te lossen wat niet mijn schuld is.   Het gaat mij niet zo zeer om het bedrag maar wel op het principe

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Mce Uiteraard snap ik dat het niet fijn is dat je 0,50 meer betaald. Helaas kan ik aan de pakketprijs verder niets veranderen. Mocht er nog iets anders zijn waarmee ik kan helpen dan hoor ik het graag. 

Uitgelicht topic