Mce

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Oplossing blokkerig beeld Ziggo

Na een bezoek van een ziggo monteur (alles doorgemeten) en regelmatig chat contact komt er nu een voorstel 

aangezien het signaal en kabels goed zijn en  alweer een nieuwe mediabox een tijd gelden ontvangen heb maar helaas ook niet de oplossing heeft geboden.

Krijg ik nu een voorstel voor de nextbox (dit was destijds ook oom het voorstel van de monteur). 
Een prima voorstel denk ik maar voor het vervangen moet ik wel 50 cent per maand gaan betalen voor de nextbox. Het gaat mij niet zozeer om het beerachtige maar wel het principe.  
Ik moet dus betalen voor een oplossing voor het probleem van  Ziggo!!!
dit kan toch niet de bedoeling zijn en verwacht eigenlijk dat ik binnen mijn abonnement gewoon het juiste apparaat krijg die het probleem oplost.  

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Mce Wat @Ronihd aangeeft klopt. Tot en met het eerste aansluitpunt (Abonnee overnamepunt / AOP) is Ziggo verantwoordelijk. Alles na dit punt valt onder de binnenhuisinstallatie en valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.
Op het moment dat er coaxkabels en een wandconcontactdoos in de binnenhuisinstallatie vervangen moeten worden, dan valt dit onder extra werkzaamheden. Op deze pagina lees je wat de kosten zijn voor zo'n monteur. 
Materialen als kabels, spltters, contactdozen worden tegen kostprijs op de factuur berekend zie hiervoor dit overzicht. 

Mijn advies is in dit geval om te overwegen de binnenhuisinstallatie aan te pakken of een extra service monteur te laten langskomen die hierbij helpt. Een overstap naar de Next zal het probleem niet verhelpen, want het signaalprobleem blijft bestaan
zolang de binnenhuisinstallatie niet is aangepast. 

Laat het mij maar weten als ik een afspraak voor je kan inplannen. 

Bekijk in context

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen ,  misschien een beetje eigenwijs geweest maar toch gekozen voor de nextbox ( destijds het advies van de monteur). En wat blijkt mijn problemen die ik had met de mediabox XL zijn opgelost! Geen problemen meer.  Dus het lijkt erop dat er wel degelijk verschil zit in de mediabox XL en de nextbox. Het was een gok maar voor mij goed uitgepakt. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Mce Uiteraard snap ik dat het niet fijn is dat je 0,50 meer betaald. Helaas kan ik aan de pakketprijs verder niets veranderen. Mocht er nog iets anders zijn waarmee ik kan helpen dan hoor ik het graag. 

Bekijk in context

34 Reacties 34
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Stap 1: is er een stoorbron?

Het is goed om te checken of er in- of buitenshuis stoorbronnen zijn die het tv-signaal verstoren.

Stap 2: komt het signaal goed binnen?

Een signaalprobleem maar geen bekende storingen? Om snel duidelijk te krijgen waar het probleem zit beginnen we bij de basis: de hoofdaansluiting.

Stap 3: kabels en aansluitingen

Bij stap 2 hebben we ontdekt dat het signaal goed binnenkomt. Maar ergens binnen gaat het mis.

Stap 4: meerdere tv's?

Heb je slecht beeld op een andere televisie? We helpen je graag met oplossingen voor het versterken van signaal bij langere afstanden.

 
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @Mce,

Ik lees dat er heel veel is uitgesloten en getest op het gebied van de binnenhuisinstallatie en apparatuur. Heleaas heeft het niet mogen helpen. 
Haperingen en blokkerig beeld hebben 9 van de 10 keer te maken met een verstoord coax signaal. Deze verstoringen zie je dan ook terug in de beeldkwaliteit. Dit heeft vaak te maken men een kabel of een splitter die nie niet meer voldoende afschermt. 
We kijken graag met je mee. Kun je voor de zekerheid nog foto's hier posten van je AOP en aansluitingen richting de tv, mediabox etc.?  Mocht je akkoord gaan met het aanbod voor de Mediabox Next, dan maak ik graag een credit voor je aan van 6,00 euro in een keer (12x 0,50 euro). Ik hoor  graag van je! 



Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Steven,  bedankt voor de oplossing en zou graag gaan voor de nextbox.

de 50 cent is nog niet in rekening gebracht omdat ik nog geen akkoord had gegeven

dit zou icm de verlenging zijn van mijn contract en zou 3 maanden korting krijgen van 20 euro.  Is deze totale aanbieding ook door jou af te handelen?

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een next lost geen grote signaalproblemen op.

De next is wel wat minder gevoelig dan de mediabox xl.

 

Ik verbaas me een beetje over dit ziggo advies i.p.v. de signaalproblemen aan te pakken.

Bij een niet goed signaal is de kans dat je vroeger of later weer (andere) problemen krijgt groot.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Mce, deze korting kan ik helaas niet regelen 😞 hiervoor zou je dan eventueel even kunnen bellen. Wel is het zo, zoals @Steefb aangeeft zo, dan je vroeger of later nog steeds problemen kunt ervaren. We moeten wel zeker weten dat het signaal goed is. Kun je alsnog een foto plaatsen van de AOP en hoe je mediabox hierop aangesloten is? Dan krijgen we een helder beeld van de situatie en kunnen we je helpen! 

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze de foto’s van de aansluitpunten

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De  TV-stekker op het aansluitpunt in de kamer (2e foto)  is niet afgeschermd tegen straling, werkt mogelijk als ontvangstantenne voor 4/5G  en kan de genoemde problemen veroorzaken. Vervang deze door een afgeschermd exemplaar.

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat is vreemd want de zwarte tv kabel is nieuw en komt van de ziggo zelf

de andere is van de radio maar niet meer aangesloten

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als er niets op is aangesloten, verwijder dan de stekker met het plastic kapje. Dat is de ontvangstantenne.

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Tot voor kort geleden zat er een radio op. Daarvoor alleen de zwarte kabel in de aansluiting.  Zou deze dan niet goed zijn?  Want de want contactdoos is doorgemeten

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik praat over die witte kabel met plastic kapje. Die moet je uit de WCD halen.

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De witte kabel net vervangen door een andere van de ziggo.  Maar wat ik net al aangaf zat de witte kabel er ook een hele tijd niet in en alleen de zwarte van de tv. Maar gaf ook geen verschil

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Voor het AOP geldt tegenwoordig de volgende aansluitwijze: AOP > POA-01B splitter > 1 uitgang naar connectbox en 1 uitgang naar TV. 

De genoemde splitter kan een moderator je gratis toesturen. Ook kun je deze aanvragen via de helpdesk. (het snelst)

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Lijkt mij op een oude 2 gaats doos waarvan de aansluiting diep weg ligt, of een bouwmarkt doos, maar dat kunnen we pas zien na het witte dekseltje te hebben verwijdert. Gisteren bij een klant zelfde probleem, maar daar zat een doorvoer doos, gaat dus ook niet goed!!

 

Teun.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Of b.v. een groene kabel in de meterkast met een splitter of wandcontactdoos?

 
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

hallo @Bert . Even goed kijken naar de foto's van ts, daar staat je antwoord.

 

Teun.

Mce
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is een aansluiting geplaatst vanuit de bouw dus niet zelf geïnstalleerd 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Mce . Kun je de stekkers er eens uit halen en dan het kapje ervoor weg, dan kunnen we waarschijnlijk zien of er een juiste doos is gemonteerd. Middels een foto uiteraard.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om de één of andere reden heb ik die andere foto eerder niet gezien.🤔

Uitgelicht topic