Vraag
Reacties
borry52
Level 15

Oplossing als de AB van de Mediabox XL niet goed aan een Philips TV is te koppelen.

Ik lees geregeld dat er problemen zijn met de koppeling van de Mediabox XL afstandsbediening en Philips Android Tv’s, vooral als er een software update is op de Tv.
Zelf had ik het probleem dat de Tv wel uit ging maar ik kon hem niet meer inschakelen met de afstandsbediening van de Mediabox XL.
De volumeknoppen werkten wel.
Ik heb de beschrijving van Ziggo een beetje aangepast om tot een oplossing te komen.
Ik hoop dat het wat duidelijker wordt vooral als het bij de eerste keer niet lukt.

Stap 1
Zet je tv aan met de afstandsbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk dan met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de tv-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer 2195 in met de cijfertoetsen.

Stap 3
Druk op de tv-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Let op.
Reageert één van de knoppen niet zoals je verwacht? Dan kun je de afstandsbediening laten zoeken naar een oplossing zodat deze knop het toch gaat werken.
Onder code 2195 zitten meerdere sub-codes.
Als je de code invoert op de afstandsbediening van de Mediabox XL en de tv gaat uit houdt de tv-knop nog een tijdje ingedrukt, dan zie je op een bepaalt moment dat de stand-by led van de tv nog een keer gaat knipperen.
Laat de knop dan direct los.
Reageert één van de knoppen nog niet zoals je verwacht? Dan kun je de procedure herhalen tot de stand-by led voor de derde keer knippert enz.
(Bij mij werkte het al bij de tweede keer.)

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk dan met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de tv-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.
Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.

e-mail meldingen
Aan Uit
2 Reacties 2
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Das duidelijk.:D
0 Kudos
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Goede tip, borry52! Heb er gelijk de toptip van gemaakt. 😄