1
Vraag
2
Reageer en help mee
berghen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opgenomen programma's plotseling verdwenen

Vandaag geconstateerd dat 40  opgenomen afleveringen van de serie Silent Witness van de een op de andere dag zijn verdwenen. Absoluut niet zelf verwijderd. Houdbaarheidsdatum bij lange na niet verstreken. Gebruikt percentage van 14% naar 4 %.

Wie kan mij helpen?

7 Reacties 7
EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Heb dezelfde ervaring met de Mediabox Next. De opgenomen programma's staan in de cloud. Mijn vermoeden is dat de NPO invloed heeft op de bewaartermijn. Anders geen idee. Misschien de NPOstart app gebruiken op TV...

berghen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle afleveringen waren opgenomen vanaf RTL8, daar zal NPO geen invloed op hebben.

Onbegrijpelijk dat je zomaar ineens 40 afleveringen kwijt bent. Het vertouwen in de cloudopslag van Ziggo is hiermee bij mij ook verdwenen.

EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Zag dat afleveringen van Silent Witness via NPOstart (app of website) nog te zien zijn .....

berghen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De afleveringen heb ik opgenomen (in Het vilgende bericht heb ik ook naar Ziggo Support gestuurd.

"Het wel of niet meer kunnen zien van de afleveringen komt voor mij eigenlijk op de tweede plaats. Het gaat mij veel meer om mijn vertrouwen in de 'Ziggo cloud'. In feite ben ik vorig jaar gedwongen om het gebruik van de vaste schijf in te ruilen voor 'de cloud'. Door deze ervaring durf ik programma's die ik interessant vind echter niet meer 'in de cloud' te laten. Kennelijk weten jullie geen oorzaak van het verdwijnen van de afleveringen. Dat is wat mij irriteert en waardoor mijn vertrouwen in dit Ziggo product een flinke knauw heeft gekregen."

De reactie is alleen maar een excuus. Ze hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Ze kunnen er verder niets aan doen. 

EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Tsja, er is natuurlijk wel een duidelijke oorzaak, zoals bijvoorbeeld gebrek aan opslagcapaciteit. Lijkt mij niet waarschijnlijk dat het spontaan gebeurt. Maar wie weet ..... 

EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Mijn probleem is ondertussen opgelost. Opnamen blijken nog aanwezig. Het ging om opnamen van "het uur van de wolf". Het blijkt dat in het opname menu er op twee verschillende plaatsen, onder dezelfde naam : "het uur van de wolf" opnamen geregistreerd worden. Ook bleek de opslagruimte behoorlijk volgelopen te zijn, vooral door het kijkgedrag van huisgenoten. 

EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

40 afleveringen van Silent Witness zijn ook te zien via Movies & Series L , gratis voor Ziggo klanten....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic