1
Vraag
2
Reacties
pmeems

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Opgenomen programma's op Mediabox XL slechte resolutie

Ik ben al jaren een tevreden klant. Omdat ik op zolder een kamer heb gemaakt waar WIFI nodig is, heb ik recent de TPLink WifiBoosters besteld. 
Die werden snel bezorgd en ook zat de Mediabox XL er bij. Gebeld waarom dat was, blijkt dat we een hele oude setup hadden en dat we daarom automatisch de Mediabox XL kregen.
Op de oude decoder met harde schijf kon ik nog alles, inclusief opnemen. Met de nieuwe Mediabox niet meer, omdat het pakket dat niet toestond. Mij laten overhalen om een duurder pakket te nemen, zodat ik weer kan opnemen.

Het opnemen gaat goed. Het menu is ook een grote verbetering tov het oude.

 

Maar als ik de opgenomen opnames wil terug kijken, is het een drama. De resolutie wisselt steeds tussen HD en minder dan SD, soms zijn de ondertitels niet eens te lezen. En de opname stopt steeds en dan krijg ik een schermpje met 'Moment' in het beeld of zelfs een groter scherm met de melding dat de WIFI-verbinding te traag is. Dit gebeurt op elk moment van de dag. Ook als er verder niemand anders op de WIFI zit.

 

Mijn vragen:

  1. Waarom heeft de Mediabox een WIFI-verbinding nodig? Hij zit toch op de kabel? Ik heb ook geen aansluiting voor een Ethernetkabel.
  2. Met welke WIFI-verbinding wordt er verbonden? Tijdens het installeren is mij niet gevraagd om een verbinding te kiezen, laat staan mijn ww in te voeren.
  3. Waarom kan de Mediabox niet gewoon de opname van zn harde schijf afspelen? Daar is toch helemaal geen internetverbinding voor nodig?

Live TV kijken gaat prima, goede beeldkwaliteit, geen verbindingsproblemen.

De Mediabox staat 3m van mijn modem (Cisco EPC3928) af, aan de andere kant van de kamer. De coax-kabel (nieuw) is 10m lang.

WIFI in het hele huis is prima, geen problemen.

 

Kortom, alles gaat prima behalve het bekijken van opgenomen opnames (en dat doen we juist heel veel).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pmeems
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De tweede monteur is net geweest. Hij heeft mijn COAX-kabel van het kastje naar mijn TV doorgemeten en die was niet goed genoeg, vooral op de hoge frequenties (waar het internet-signaal zit).

Hij heeft een nieuwe (veel dikkere en stuggere) kabel achtergelaten. Die ook doorgemeten en die was goed.
Vervolgens heeft hij uitvoerig getest of alles nu goed werkt en dat doet het nu.

 

Het probleem is nu opgelost.

Wel denk ik dat de eerste monteur ook had moeten doormeten, dan had de tweede monteur niet langs hoeven komen.

 

Bedankt voor de service!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem met de verbinding via de coax kabel, voor alles behalve live TV.

Er moet juist geen verbinding gemaakt worden tussen modem en de Mediabox XL.

 

Nu kan het zijn dat je mogelijk verouderde aansluitingen hebt waar Ziggo je woning binnenkomt die het retoursignaal van de mediabox XL storen.

Deze kunnen vrijwel allemaal gratis vervangen worden door Ziggo.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

pmeems
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hier een snelle foto van mijn aansluiting.
Ik zie dat ik veel kabels er heb lopen.
Ik zal hier verder naar kijken om te zien welke kabel waar voor nodig is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

De ETU 01 en de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, is sowieso verouderd en kan storingen veroorzaken.

Het modem moet met een kabel aan de POA-01 B aangesloten zitten.

 

Hier zal mogelijk een monteur aan te pas moeten komen die hier één en ander gratis kan vervangen.

Morgen komt hier een Ziggo moderator langs die de juiste stappen kan organiseren.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemorgen @pmeems en welkom hier op de Community! 

Als je een nieuw pakket hebt met een nieuwe mediabox dan wil je ook graag zonder problemen alle programma's terug kunnen kijken 🙂 Goed dat je aan de bel trekt. Ik heb een monteur voor je ingepland die de hoofdaansluiting gaat vernieuwen en de installatie voor je naloopt. De monteur staat ingepland voor morgen 25 februari tussen 08.00 en 13.00 uur. 

Laat je ons weten hoe het is gegaan? 🙂 

pmeems
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb de monteurafspraak verplaatst naar maandag. Ik laat het hier weten hoe het is gegaan.

pmeems
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De monteur is vanmorgen geweest. Hij heeft mijn twee kastjes vervangen door eentje.
Live TV gaat nu goed, geen hickups meer.

Wat ik eerder heb opgenomen is nog in slechte resolutie, maar dat kwam, volgens de monteur, omdat dat was opgenomen met de oude kastjes. Ik heb nog niet weer wat opgenomen, dus kan ik nog niet bevestigen of nieuwe opnames wel goed zijn.

 

Wel heb ik net een programma terug gekeken, wat is uitgezonden nadat de monteur klaar was. Het gaat om de Rugby wedstrijd van 9 uur op Ziggo Sport.
De resolutie is nog steeds beroerd en hij stopt steeds omdat mijn netwerk te druk zou zijn.
Ik heb een foto kunnen nemen van zo'n moment. Je kunt zien dat de 'Moment' tekst, rechts boven in haarscherp is, maar dat het beeld erg blurry en slecht te lezen is.

 

Mijn probleem is dus maar deels opgelost.

pmeems
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteravond stokte het beeld ook weer regelmatig tijdens Live TV. 
Dus ben ik helemaal niets opgeschoten, ik kan nog steeds niet normaal TV kijken en terug kijken of opnames bekijken wil al helemaal niet.

@Mariska Heb jij nog suggesties?

Of kan ik maar beter mijn 10-jaar oude decoder weer installeren?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @pmeems, dan zit het simpelweg nog niet goed 😞 Erg jammer dat je na het bezoek van de monteur toch weer dezelfde problemen ervaart. Je hebt uiteraard nog recht op een garantiemonteur en het lijkt me een goed plan om nogmaals een monteur aan te sturen om de boel te controleren. Ontzettend veel klanten van ons kijken probleemloos met de Mediabox XL en bij jou thuis moet dat natuurlijk ook realiseerbaar zijn.

 

Ik heb een nieuwe monteursafspraak voor je ingepland voor komende donderdagmiddag 3 maart tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit en anders wijzig je de afspraak eenvoudig zelf weer!

pmeems
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De tweede monteur is net geweest. Hij heeft mijn COAX-kabel van het kastje naar mijn TV doorgemeten en die was niet goed genoeg, vooral op de hoge frequenties (waar het internet-signaal zit).

Hij heeft een nieuwe (veel dikkere en stuggere) kabel achtergelaten. Die ook doorgemeten en die was goed.
Vervolgens heeft hij uitvoerig getest of alles nu goed werkt en dat doet het nu.

 

Het probleem is nu opgelost.

Wel denk ik dat de eerste monteur ook had moeten doormeten, dan had de tweede monteur niet langs hoeven komen.

 

Bedankt voor de service!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Super @pmeems! Dat is goed nieuws 🙂 Dankjewel voor je terugkoppeling hier en een hele mooie dag verder!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic