1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nhtjuhh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opgenomen films op pc, willen bekijken op tv.

Goedemiddag, ik wil graag weten of het mogelijk is om via een opgenomen film, computer, om deze op de tv te bekijken. Aangezien ik er absoluut geen verstand van heb, doe ik mijn vraag hier. Bij voorbaat mijn dank.

9 Reacties 9
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Nhtjuhh wrote:

Goedemiddag, ik wil graag weten of het mogelijk is om via een opgenomen film, computer, om deze op de tv te bekijken. Aangezien ik er absoluut geen verstand van heb, doe ik mijn vraag hier. Bij voorbaat mijn dank.



Uw vraag is mij niet geheel duidelijk. Wilt u een film, die op de computer staat, op een tv bekijken? Of wilt u een bij Ziggo opgenomen film bekijken.


Natuurlijk kan u een film ( die op uw computer staat ) op de tv bekijken, maar daarvoor moet de computer wel aangesloten zijn op uw tv. Hoe dat moet, is o.a. afhankelijk van de video-uitgangen die de computer heeft én de video-ingangen die de tv heeft.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat kan op heel veel verschillende manieren .

Zonder de specificaties van je apparatuur te kennen is het onbegonnen werk om daar even antwoord op te geven.

 

 

 

Heeft je computer een HDMI-uitgang, en je TV een HDMI ingang? Dan is de simpelste optie om de PC met de TV te verbinden met een HDMI-kabel.

 

Sluit de HDMI-kabel simpelweg aan op de uitgang van je PC, en op een HDMI-ingang van je TV. Selecteer bij de beeldinstellingen van je besturingssysteem de TV als output. Zet de TV aan, en kies de gebruikte HDMI-ingang van je TV als input. Daarna zal je TV meteen het beeld, én geluid van je PC weergeven.

PC aansluiten op TV? Zo sluit je een computer aan op je TV! - Koopgids.net

Nhtjuhh
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pasi“_Ziggo” , dank je wel voor je reactie. En dit is idd mijn eerste keer hier. Sorry als ik mijn vraag niet goed gesteld heb. Ik wil idd een film die ik heb opgenomen op de computer via de tv kunnen bekijken. De tv die ik heb, is vrij nieuw, dus er zit een hdmi aansluiting op. ( voor zover mijn kennis, sorry) Dus ik hoop dat u mij in Jip en Janneke taal kunt uitleggen wat ik moet doen. Met vriendelijke groet, nhtjuhh.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Oké, de vraag is duidelijk. “...Sorry...” is beslist niet nodig !!!


Ja hoor, u kan een film die op uw computer staat, bekijken op uw tv. Dat kan op meerdere manieren, de makkelijkste is een kabel vanaf computer naar uw tv.

Bijna alle tv’s hebben één of meerdere HDMI aansluitingen. Dit zijn de beste aansluitingen, die u voor audio/video overdracht kan gebruiken.

Welke aansluitingen heeft uw computer? Want er zal een kabel van de computer naar uw tv moeten.

Welke merk/type tv hebt u?


En andere oplossing is, om de film ( = het bestand ) op b.v. een USB stick of op een externe hardeschijf te zetten. Als u de USB/disk dan aansluit op de tv, dan hebben moderne tv's een optie om bestanden op de USB/disk af te spelen.

Nhtjuhh
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pasi“_Ziggo” , mijn tv is een Samsung 55RU7400, nog net geen jaar oud. Ik zit op de eerste verdieping met mijn computer, en de tv staat beneden. Is dit dan ook nog mogelijk om deze aan te sluiten? Mijn computer heeft ook een hdmi aansluiting.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Nhtjuhh wrote:

Pasi“_Ziggo”

Ik ben geen Ziggo medewerker, mijn naam is gewoon @Pasi .

 

Nhtjuhh wrote:

...mijn tv is een Samsung 55RU7400, nog net geen jaar oud. Ik zit op de eerste verdieping met mijn computer, en de tv staat beneden. Is dit dan ook nog mogelijk om deze aan te sluiten? Mijn computer heeft ook een hdmi aansluiting.


Er zijn erg lange HDMI kabels, maar dit lijkt me ( dan ) geen oplossing, omdat de kabel van de ene naar de andere etage moet.

Als u dit éénmalige wil doen, dan kan u de film ( = het bestand ) op b.v. een USB stick of op een externe hardeschijf zetten. Als u daarna de USB/disk dan aansluit op de tv, dan hebben moderne tv's een optie om bestanden op de USB/disk af te spelen.

Wil u vaker een film vanaf de computer, op de tv bekijken en m.b.v. USB/disk vindt u niet handig, dan zou e.e.a. ook via DLNA ( via het netwerk ) kunnen, maar dat is wat ingewikkelder.

Hier staat o.a. en handleiding van de 55RU7400. Kijkt u eens op pagina 73.
 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zijn beide apparaten op de modem aangesloten ?

 

Probeer dan eens rechts te klikken op het bestand. Bij mij staat dan tussen de opties '’op apparaat weergeven'’ 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wanneer de tv DNLA ondersteunt dan kun je Plex (of andere serversoftware) op de pc installeren.

Wanneer tv en pc op hetzelfde netwerk zitten dan kun je op de tv de server vinden en vervolgens de film afspelen.

Het is misschien wat veel werk voor het afspelen van één film.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 

Nhtjuhh wrote:

...Dus ik hoop dat u mij in Jip en Janneke taal kunt uitleggen wat ik moet doen...

 

Een simpele oplossing is dus gevraagd. Eerst maar eens afwachten of USB/disk voldoende is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic