1
Vraag
2
Reacties
krivapie

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Op tweede TV i.c.m Humax 5100C zwart beeld (wel geluid) bij gecodeerde kanalen

Op mijn slaapkamer heb ik de mediabox Humax 5100c. Als ik de tv activeer krijg ik de NPO zenders 1, 2 en 3 haarscherp in beeld (met geluid). Van de andere zenders ontvang ik wel het geluid maar het beeld blijft zwart.

 

Ik heb de installatie talloze keren overgedaan. Zonder resultaat. Ook hdmi kabel vervangen door scart. Zonder resultaat. 

 

Ik weet niet hoe ik nu verder moet. Kan iemand mij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
krivapie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Steefb,

Het probleem is opgelost. Nu blijkt dat de smartcard in de Humax kuren vertoonde. Is opnieuw geactiveerd en zenders geïnstalleerd. En daarna, gelukkig, weer beeld.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Het zou kunnen helpen door de Humax naar de fabrieksinstellingen te zetten.

krivapie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Bert,

Tig keer geprobeerd. Het resultaat was nihil.

krivapie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Omdat ik op Nederland 1, 2 en 3 uitstekend beeld heb en ik uit de overige zenders wel het audiogeluid binnenkrijg is mijn conclusie dat het met het coaxsignaal wel goed zit. Waar komen deze gegevens anders vandaan dan van de kabel? Ik heb het euvel gezocht in een - misschien - kapotte hdmi kabel, maar ook met een andere hdmi krijg ik hetzelfde resultaat. Conclusie: Ook de hdmi-kabel is goed. Wat blijft er dan over waar het verkeerd kan gaan? Ik zou het niet weten.

Wie heeft te kampen gehad met eenzelfde euvel en wie heeft er een oplossing?

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Heeft het ooit wel gewerkt of is het een nieuwe installatie?

 

Haal je zenders eens opnieuw op.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Haal-je-zenders-opnieuw-op-via-Mijn-Ziggo/ba-p/665683

krivapie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Steefb,

Het probleem is opgelost. Nu blijkt dat de smartcard in de Humax kuren vertoonde. Is opnieuw geactiveerd en zenders geïnstalleerd. En daarna, gelukkig, weer beeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic