1
Vraag
2
Reacties
KeesVo

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op receiver zien welke op welke digitale zender is afgestemd

Ik heb mijn versterker aangesloten op de mediabox en kan zo digitale radio luisteren. Maar de mediabox laat niet zien op welke radiozender ik ben afgestemd. En ik wil mijn TV niet aanzetten. Als ik een nieuwe receiver zou kopen en deze zou aansluiten op de mediabox, zou ik dan in de display van mijn receiver de RDS info van de zender kunnen zien en dus weten waarop ik ben afgestemd? Of zijn er andere opties om te zien op welke zender ik sta afgesteld (zonder een nieuwe receiver te moeten kopen en zonder de TV aan te moeten zetten)?

Bij voorbaat dank voor de suggesties.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

1 Nee, die laten niets meer zien, alleen via de tv.

2 Ja, het is gewoon een extra ontvanger, eigenlijk kunnen de humaxen het zelfde, en die kunnen ook nog tv ontvangen, en meestal radio en tv opnemen. Nieuw is de Quantis-qe317 veel goedkoper, maar 2e hands humaxen zijn er ook voor een leuk prijsje. En hebben dus ook een bruikbaar display.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat gaat niet lukken, via de optical en analoge (tulp) uitgangen wordt alleen audio doorgegeven. Dus geen verdere info.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals @Steefb  al aangeeft als de mediabox geen eigen display heeft werkt het gewoonweg niet. Zover ik weet stuurt Ziggo via DVB-C niet eens RDS info mee. Enkel de kanaal naam net zo als bij de TV kanalen meer niet, daar zal niet de RDS techniek voor worden gebruikt.

 

Behalve wat een Digitale radio ontvanger wordt genoemd de DVB-C tuners specifiek voor de radio kanalen die een display hebben, of andere DVB tuners met display is er echt geen andere optie.( Als je de TV niet wilt aanzetten)

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/quantis-qe317

 

Gaat het over de Next of Mediabox XL hebben we het weer over een heel andere techniek.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

welke mediabox heb je?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@KeesVo Of een losse humax decoder , de 5100, 5200 (ook opnemen) er tussen zetten. Zijn genoeg te koop op marktplaats.

 

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Teun  schreef:

@KeesVo Of een losse humax decoder , de 5100, 5200 (ook opnemen) er tussen zetten. Zijn genoeg te koop op marktplaats.

 

Teun.


Dat was dus net niet de bedoeling afgaande op het start bericht, nieuw en gebruikt schaar ik voor het gemak onder één noemer.

 

Of zijn er andere opties om te zien op welke zender ik sta afgesteld (zonder een nieuwe receiver te moeten kopen en zonder de TV aan te moeten zetten)?

 

KeesVo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu de mediabox Pace DCR-7111. Al een oudje, nog van UPC.

KeesVo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Steefb @RoWi voor de duidelijke uitleg. Dit helpt me verder. Tevens komen de volgende vragen op:

1. Laten de mediabox Next en XL wel zien welke radiozender speelt? Of geven deze boxen wel info door aan de receiver?

2. Is het voordeel van het aanschaffen / gebruiken van de Quantis-qe317 dat je tegelijk de tv las de radio kan gebruiken?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

1 Nee, die laten niets meer zien, alleen via de tv.

2 Ja, het is gewoon een extra ontvanger, eigenlijk kunnen de humaxen het zelfde, en die kunnen ook nog tv ontvangen, en meestal radio en tv opnemen. Nieuw is de Quantis-qe317 veel goedkoper, maar 2e hands humaxen zijn er ook voor een leuk prijsje. En hebben dus ook een bruikbaar display.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@KeesVo wissel je zo regelmatig van radiokanaal? Met de Pace kan je toch ook vrij simpel de kanalen van 801 en verder kiezen een print van je meest geluisterde  is mogelijk genoeg.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio

 

 

KeesVo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi Ik wissel niet vaak, Maar de Pace laat de radiozender / kanaal niet zien. Als je op een TV kanaal afstemt laat hij dat wel zien. Vreemd, maar het is niet anders. En als je dan als je dan van 876 terug wil naar 816 is dat niet eenvoudig. Dan ben je snel de tel kwijt. Maar bedankt voor je reactie. Ik denk dat de Quantis de eenvoudigste en meest flexibele oplossing is.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@KeesVo  schreef:

@RoWi Ik wissel niet vaak, Maar de Pace laat de radiozender / kanaal niet zien. Als je op een TV kanaal afstemt laat hij dat wel zien. Vreemd, maar het is niet anders. En als je dan als je dan van 876 terug wil naar 816 is dat niet eenvoudig. Dan ben je snel de tel kwijt. Maar bedankt voor je reactie. Ik denk dat de Quantis de eenvoudigste en meest flexibele oplossing is.


Wat is er niet eenvoudig aan 816 invoeren op de afstandsbediening van de Pace? Ik heb zelf de Humax 5300C ook deze heeft geen display, op de afstandsbediening kiezen voor radio, en de gewenste kanaal nummer invoeren is genoeg.

 

Het probleem van dat Display heb ik eerder gelezen, dat is op zich heel vreemd.
@

KeesVo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. Het is ook vreemd dat ik geen 816 kan invoeren. Ik heb dat geprobeerd, maar het werkte niet. Toen ook nog 1816 geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Alleen via 'Radio' knop en dan met de  'Omlaag' knop verder, en met de 'Omhoog' knop weer terug. Van NPO Radio 1 naar 4 en terug geen probleem, maar verder ...

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat verklaart deze vraag volledig, ik wist helaas niet dat dit zo lastig was met de Pace.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic