Ipeetje

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Onze Mediabox xl koelt niet meer en wordt daardoor te warm!

Hoi Allen,

Onze mediabox begon opeens erg veel lawaai te maken, de blower sprong spontaan aan en bleef aan,

Tv gaf aan dat mediabox te warm werd, even stroom eraf gehaald, nu draait blower helemaal niet meer, wel lekker stil echter nood gedwongen hebben we er een externe ventilator op gezet om te voor komen dat deze alsnog te warm wordt!

 

Ik las al soort gelijke topics voorbij komen en neem aan dat de onze op het punt staat het te begeven, verder las ik dat een mediabox next het dichts bij onze huidige mediabox xl kwam, dus dat zou onze voorkeur zijn tenzij daar weer een verbeterde versie van is?

 

Grtx

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ipeetje, goedemorgen!

Het klinkt inderdaad alsof jouw Mediabox XL aan het einde van zijn Latijn is. In dit geval is het dan ook wijsheid om de mediabox voor je om te ruilen. Ik begreep uit je berichten dat jouw voorkeur dan uitgaat naar een Mediabox Next. Deze heb ik voor je aangevraagd! Een bevestiging per e-mail volgt nog en Post NL staat spoedig voor de deur met jouw nieuwe mediabox. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @Ipeetje ,

Er zijn 2 nexten, de nieuwste is de Humax.Grote kans dat je die krijgt.

De next is een prima vervanging, een moderator komt binnen enkele dagen langs in je topic.

Als je de XL ook als modem gebruikt, krijg je daarvoor nu een los modem.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

De omwisseling zal door een moderator uitgevoerd kunnen worden.

De moderators van dit forum zijn te herkennen aan het woord ziggo in het oranje voor de naam.

Moderators komen vanzelf langs dit topic dus daar hoef je verder niks voor te doen.

Aan het vinkje achter de naam stamgast kan ik zien dat je postcode en huisnummer is ingevuld dat is voor de moderators, wij kunnen die gegevens niet zien hoor.

Dus even geduld en je wordt verder geholpen, meestal binnen de drie dagen een reactie.

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Visser,

 

Fijn te horen dat men , lees Ziggo het ook hier een beetje volgt wat zoal de perikelen omtrent Ziggo gebruiker te zijn, het geeft ons toch wel het gevoel dat we gehoord worden, in dit geval onze/mijn dank!😎😊

Nu je er toch bent, ik heb de smartwifi van Ziggo in bridge als modem, daar achter bekabbeld een synology modem, van de week kregen we 3 TP links wifi pods daar we redelijk lang ziggo gebruikers zijn, de vraag

 

1: moet de TP link het gehele wifi gebeuren overnemen van  mn Synology modem of zet ik de TP link achter m n Synology en gebruikt de TP-link meer als doorgeefluik?

Alvorens dank

Verwijderd account
Niet van toepassing

Welk Ziggo modem heb je?

Als dat Synology router bevalt, zou ik daar de TP-link's in AP mode achter zetten.Je kan ook het Ziggo modem in router mode zetten en TP link in AP, of Ziggo modem in bridge en TP links in router mode.Scheelt weer een apparaat.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

het is het een of het ander....TP link dan synology wifi uit.

Synology wifi gebruiken dan geen TP.

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Puppie,

Bedankt voor je reply,

Je hebt tevens gelijk m n volgende vraag betreft adres gegevens beantwoord, ik las de data ook in mn profiel en dacht nog, dit zal toch niet openbaar zijn, nu weet ik dat het prive voor ons is,

Bedankt,

 

We wachten rustig een voorbijkomend moderator af!

 

Grtx,

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Verwijderd account synology router is beter beheerbaar dan ziggo router.

Persoonlijk zou ik het zo laten en alleen als het wifi signaal slecht is dan pas gaan nadenken over een oplossing.

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Puppie,

 

Ik gebruik geen Ziggo router maar de Synology, echter zeg je nu dat ik me bij deze router moet houden en de TP- Link  kan gebruiken als Acces point?

Grtx,

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ja , zeker mee eens @puppie !

Beste optie is om wifi op Synology uit te zetten , en TP link in AP mode.

Maar die andere opties zijn energiezuiniger, maar echt veel scheel het niet.

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Visser,

 

De Synology  bevalt qua instellingen prima, die had ik me een poosje geleden net aangeschaft en wil deze graag zo houden als router,  dus je zegt TP-Link in acces mode erachter zetten, dat is een mogelijkheid te onderzoeken waard, de Synology zou dan in DHCP de ip s uit moeten geven zoals nu ook gebeurd echter dan ook naar de TP -Links M4, als ik dat in  wifi zou doen, is er dan veel verlies of beter de 1e TP Link bekabeld en de rest TP links via wifi?😎😁

Grtx,

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Puppie,

 

Ik ken TP link niet goed,  ik vermoed dat TP link omdat er 3 M4 zijn een betere wifi overdracht is?

 

Grtx,

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Ipeetje ,

Ok, dan gewoon het zo laten en TP link via deco app op AP mode zetten.

Allemaal bekabeld aansluiten blijft het beste😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ipeetje, goedemorgen!

Het klinkt inderdaad alsof jouw Mediabox XL aan het einde van zijn Latijn is. In dit geval is het dan ook wijsheid om de mediabox voor je om te ruilen. Ik begreep uit je berichten dat jouw voorkeur dan uitgaat naar een Mediabox Next. Deze heb ik voor je aangevraagd! Een bevestiging per e-mail volgt nog en Post NL staat spoedig voor de deur met jouw nieuwe mediabox. 

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Visser,

Bedankt voor je reply, zo had ik ook ongeveer gedacht,

 

Grtx,

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ouppie,

Visser,

Bedankt voor je reply, zo had ik ook ongeveer gedacht,

 

Grtx,

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Cecillia,

 

Fijn van je te horen, ik vernam van @visser en @puppie al dat je binnenkort langs zou komen,

Nouw best wel vlot geholpen hier, we zien de nieuwe mediabox met spanning tegemoet, er was ook een nieuwe humax?

 

Alvorens dank

 

Grtx,

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Ipeetje,

De Next die nu verstuurd is, zal zeer waarschijnlijk een Humax zijn.Echter als dit toch een oudere Arris is, voldoet deze minstens even goed.

Ipeetje
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Verwijderd account 

Ok, we gaan het zien, ik zal je raad en die ook van @puppie  opvolgen, ikzelf had ook zoiets in gedachten, de planning is nu

1:modem ziggo bekabeld naar synology,

2:In Synology het wifi gebeuren uitzetten

3:Van Synology bekabeld naar 1e TP Link (Master) en zet deze als Acces Point

4:Vanuit 1e TP Links de andere 2 M4 via wifi aansturen en deze 2 ook als Acces Point instellen

 

Correct zo?

 

Elk bedankt voor de hulp, goed bezig hier!😎😊

 

Grtx,

Verwijderd account
Niet van toepassing

Jahoor,  klopt helemaal 👍

Uitgelicht topic