Zojuist, tijdens het kijken naar P3 op kanaal 401(!) komt de volgendewlding op mijn tv:
"deze titel is naar je tv gestuurd vanaf mijn computer-safari"
De melding kwam in beeld zoals eenelding van bijvoorbeeld een reminder die ingesteld is, vanuit de next box dus.
Nu heb ik geen enkele computer aan staan en ook verder niets ingesteld. Ook schakelde de next box vanzelf van kanaal 401 naar kanaal 14.
Weg vreemd allemaal toch @Ziggo ??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarschijnlijk een van je buren, die misschien probeert te streamen en (per ongeluk) de verkeerde tv heeft gekozen.
Of je hebt je ziggo login ooit aan iemand gegeven, die nu je next dus kan besturen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk een van je buren, die misschien probeert te streamen en (per ongeluk) de verkeerde tv heeft gekozen.
Of je hebt je ziggo login ooit aan iemand gegeven, die nu je next dus kan besturen.
Het lijkt erop dat er iemand via de Ziggo Go app of via ZiggoTV via een browser ingelogd is met je Mijn Ziggo inlog gegevens en je Next op afstand bedient.
Is er iemand in huis die ook deze mogelijkheden heeft?
Is het Ziggo account met iemand gedeeld? Wat wordt genoemd is enkel mogelijk door iemand die bijvoorbeeld op een tablet van Ziggo Go gebruik maakt met dezelfde Mijn Ziggo inlog gegevens die kan dan de Next besturen via de Ziggo Go app.
De optie die @Steefb noemt is ook mogelijk maar zo kan er geen ander kanaal op de Next worden gekozen, plus krijg je dan eerst een melding om een extern apparaat toegang tot de smart tv te verlenen.
Dan moet ik via mijn tv normaalgesproken toestemming geven..
Zoals hierboven door @Steefb is aangegeven zou het inderdaad een van de buren kunnen zijn. Ik kreeg ook regelmatig op mijn smart tv (van LG) de tekst: "Samsung Galaxy tab wil connecten met uw TV. Wilt U dat toestaan? Aangezien ik TV kijk met een Humax 5300C en helemaal geen Samsung apparaat heb werd ik het beu en heb een keertje op de ok toets gedrukt van mijn TV, in de hoop dat ik zou ontdekken van welke buur dit vandaan kwam. Nadien nooit meer last van gehad en ook nooit meer vreemde teksten meer gezien.
@franske1958 door op ok te klikken kan de gebruiker van die tablet met je TV verbinden, en zo screen mirror gebruiken. Ik heb dat juist steeds weg geklikt.
Maar nogmaals dat beïnvloed de kanaal keuze van de Next niet.
Goedemorgen @MartijnNuijs!
Ik kan alleen maar bevestigen wat onze andere Community leden hier ook al aangeven. Zelf ook al vaker meegemaakt dat de buren per ongeluk de verkeerde TV hadden geselecteerd.
Gezien jij de melding vanuit de Next box krijgt, is het mogelijk dat er iemand anders op jouw Ziggo GO profiel keek, en heeft geprobeerd dit te streamen naar zijn/haar eigen TV. Omdat je Ziggo GO gekoppeld is aan jouw box, krijg jij die melding.
Om dit te voorkomen, deel je Ziggo GO account niet 🙂
Voor de meelezers die dit ook meemaken en hun Mijn Ziggo inloggegevens aan anderen hebben gegeven.
Let op, ook je Mijn Ziggo abonnement gegevens enz. enz. enz. kunnen gewijzigd worden door iemand die de inlog gegevens van de Ziggo Go app heeft en dus in je Mijn Ziggo kan.
Twijfel je of iemand anders je Mijn Ziggo inlog gegevens heeft of er wordt op bovenstaande wijze gebruik van gemaakt, wijzig dan het wachtwoord van Mijn Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.