@JoostH "Omdat er bij ons in huis niets is veranderd in de afgelopen dagen lijkt het er erg sterk op dat er iets niet goed is met het signaal op de binnekomende kabel."
Alles kan defect raken, een splitter en een versterker en een wandcontactdoos, overal zit elektronica in en als de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt, geen hedendaags afgeschermde dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt is, dan kan er van alles op je coax netwerk gezet worden aan 4G 5G Digitenne en andere zender signalen en juist op die frequenties zie ik een berg ruis.
Daarnaast is het binnenkomend signaal veel te laag, maar dat kan allemaal door bovenstaande mogelijke oorzaken komen of door het feit dat het modem niet binnen 3 meter staat van waar Ziggo je huis binnenkomt.
Van 95% van alle problemen is de oorzaak binnen in het huis te vinden.
Ligt het aan de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt met de eerste splitter en korte kabels en daarvoor richting Ziggo, in de straatkast en verder, dan zijn de kosten voor Ziggo, een monteur kan dit meten op het AOP.
Ligt de oorzaak aan de coax installatie verder in je woning zijn de kosten voor jou.