1
Vraag
2
Reacties
Nobraininvolved

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ontevreden over Mediabox XL - Ruilen voor Next

Ik ben absoluut niet tevreden over de mediabox XL en probeer al een jaar of 2 een next te krijgen.

De mediabox XL:

1: vreet stroom (ik heb 50 + watt in standby gemeten!) als je 'm via de reguliere modus opstart.

    Even voor de duidelijkheid, dit is dus 1.2 KW per 24 uur ofwel 438 KW per jaar! En dat is alleen nog maar in

    standby, dus dan kijk je niet eens.

    Een wasmachine waar je ongeveer 220 wasjes per jaar mee doet, gebruikt zo'n 150 KW per jaar, dus ik zou

    zomaar 3 machines naast elkaar samen 660 wassen kunnen laten draaien (ofwel ik kan een halve

    wasserette beginnen) met dezelfde stroom die de mediabox NL vraagt om in standby te staan!

    Vindt u dat niet een beetje absurd?

 

2: duurt eeuwig met opstarten als je 'm op eco modus zet (er zit een modem en harddisk in, god mag weten

    waarom dat ding iedere keer bij 't opstarten zo lang geinitialiseerd moet worden).

3: Die van ons staat al jaren op dezelfde plek en begint nu regelmatig meldingen te geven dat ie 'te heet' wordt.

    Hij is op die momenten ook erg heet (niet vertrouwd en hopelijk niet brandgevaarlijk?)

 

Dus ik wil 'm om laten ruilen voor een mediabox Next.

 

Nou had ik daar laatst nog iemand van Ziggo over aan de lijn, die 't wel kon maar:

1: het kostte meer per maand

2: het contract zou daarmee weer opnieuw in moeten gaan 

 

Ik vind dit absurd!

Wat ik afneem van Ziggo, is gewoon goede tv kijken. HOE ziggo dat regelt, zal mij een spreekwoordelijke worst zijn, maar niet met een apparaat wat 50 watt in standby vraagt of 4 minuten + duurt om aan te zetten. We leven niet meer in 1980 toch?

 

Het zou prio 1 van Ziggo moeten zijn om de klanten een normaal kastje te bieden wat op een energiezuinige manier toch met een normale snelheid op kan starten.

Ik heb allerlei 'andere kastjes' in huis (bv. android box voor Disney + etc) en overal lukt het mee om binnen 30 seconden beeld te hebben, behalve met dat jaren 80 bakbeest van Ziggo! En die kastjes vragen nog geen 2 watt in standby!!!

 

Dat dit dan gekoppeld wordt aan meer betalen of een nieuw abonnement, kan echt niet! Het kastje is van Ziggo en is de toegang tot alle diensten waar ik al voor betaal!

U mag van mij ook alles gewoon weer op de kabel zetten, want ik als klant heb helemaal nooit gevraagd om een kastje. Ik wil wél gewoon de diensten waar ik voor betaal, dus als u die gewoon af kunt leveren zonder kastje vind ik dat ook prima.

Maar goed...u en ik weten dat dat niet kan, dus zit ik vast aan een kastje. Dan is het aan Ziggo om er 1 te leveren die gewoon goed, snel en gebruikers- en energievriendelijk werkt.

Zonder bijbetalen!

 

Dan het 2e stuk: ik kan mijn ziggo op ieder gewenst moment opzeggen, want mijn jaarcontract is al lang voorbij.

Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden met opnieuw een heel jaartermijn voor het inwisselen van het 'oude lijk' voor een meer bij de tijd passende oplossing die notabene door Ziggo zelf wordt aangeboden?

Ik vind dit heel vreemd. 

 

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn om dit ding gewoon OM TE RUILEN voor een mediabox Next ZONDER dat daarvoor een nieuw contract wordt aangemaakt 

 

groetjes, Tim 

67 Reacties 67
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Beste Ziggo Meindert,

Ik heb ervoor gekozen om rechtstreeks telefonisch met klantenservice contact op te nemen en heb naar tevredenheid mijn pakket met een mooie aanbieding en zonder activatiekosten kunnen aanpassen.

Ik wissel de mediabox XL om voor een Next Mini. Verder heb ik de extra dienst volop bellen laten vervallen.

Klantenservice was in de namiddag helaas slecht bereikbaar, maar na het telefoongesprek ontving ik wel snel een mail om mijn order te bevestigen.

Ik heb voor de Mini gekozen om flink aan stroomkosten te besparen en ik IPTV i.p.v. coax wel zie zitten. Ook een utp-verbinding zal niet nodig zijn, want de Wifi is hier perfect zoals ik al jarenlang vaststel via de apps op mijn smart tv.

Ik verwacht geen spijt te krijgen van mijn keuze. Nu nog afwachten tot er een substantiële hogere upload komt, want dan zou GIGA i.p.v. Max een volgende stap kunnen worden voor een nieuwe abonnementswijziging.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Sinds 8 september geeft Ziggo ook voor de duurdere abonnementen een Next Mini in bruikleen. Er zijn dus blijkbaar nu voldoende 'mini's' in voorraad. Ik kan de kritiek van @Lieske deels wel volgen. Hoe plausibel die kritiek ook klinkt, het inruilen van een mediabox XL voor een Next of een Next Mini zonder abonnementswijziging is bij Ziggo nu eenmaal onmogelijk. Wel zal het in de praktijk altijd lukken om de activatiekosten te laten vervallen en vaak - zoals ik gisteren heb ondervonden - is het voor trouwe klanten ook mogelijk een mooie aanbieding te krijgen. In dat verband mijnerzijds wel een kanttekening. Wijziging van abonnement houdt bij Ziggo in een nieuw jaarcontract van 12 maanden. Naar mijn mening zouden bestaande klanten dan dezelfde hoge kortingen moeten krijgen als momenteel wordt gestunt voor nieuwe klanten (12 maanden 50% korting, of een TV). Nieuwe klanten gaan immers ook een contract aan van 12 maanden.  De logische en consequente lijn volgt Ziggo helaas niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Wijziging van abonnement houdt bij Ziggo in een nieuw jaarcontract van 12 maanden"

Niet bij de wisseling van een Mediabox XL naar een Next of Next mini.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Bert 

Ik heb eergisteren een Next Mini besteld en na installatie gaat mijn mediabox XL naar de milieustraat.

Ziggo heeft vervolgens mij een mail gestuurd met als bijlage een nieuw jaarcontract. Ik ben benieuwd waar ik informatie kan terugvinden dat bij wisseling van een Mediabox XL voor een Next of een Next Mini niet een nieuw jaarcontract van toepassing zou zijn.

In het nieuwe contract staat o.a.: Het contract geldt voor onbepaalde tijd met een minimumduur van 12 maanden, daarna is het maandelijks op te zeggen. Wordt de overeenkomst opgezegd tijdens de minimumduur, dan wordt daarvoor betaald. Neem contact op met onze Klantenservice voor wat het dan precies kost.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Jouw bijlage zegt wat anders. Een jaar verplicht blijven 🙂

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Dat verschilt toch niet met nieuwe klanten, die een vergelijkbaar 12-maands contract krijgen en niet zonder kosten tussentijds kunnen opzeggen? En in de bijlage wordt overigens niet als voorwaarde gesteld 'verplicht abonnee blijven'. Het staat mij vrij om over te stappen naar een andere provider, maar daaraan zijn wel kosten verbonden, vergelijkbaar met nieuwe klanten die binnen 12 maanden opzeggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Zeeburgia "Ik heb ervoor gekozen om rechtstreeks telefonisch met klantenservice contact op te nemen en heb naar tevredenheid mijn pakket met een mooie aanbieding en zonder activatiekosten kunnen aanpassen."

 

Ik vermoed dat die mooie aanbieding een periode korting is en dan staat er wel een 12 maanden contract tegenover.

Aleen de mediabox omwisselen geeft geen nieuw 12 maanden contract, als je de berichten van de moderators daarover leest.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Bert 

In het begin van het gesprek ging het uitsluitend over mijn bestelling en kreeg ik al te horen dat aan de ruil een nieuw jaarcontract was verbonden. Pas aan het eind van het gesprek kaartte ik als trouwe klant de mogelijkheid aan van een aanbieding.

In geval jij gelijk hebt (wat ik dan graag zie bevestigd door een moderator) ben ik op het verkeerde been gezet en zou een vergelijkbare korting die momenteel nieuwe klanten krijgen extra op zijn plaats zijn geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic