Ik ben absoluut niet tevreden over de mediabox XL en probeer al een jaar of 2 een next te krijgen.
De mediabox XL:
1: vreet stroom (ik heb 50 + watt in standby gemeten!) als je 'm via de reguliere modus opstart.
Even voor de duidelijkheid, dit is dus 1.2 KW per 24 uur ofwel 438 KW per jaar! En dat is alleen nog maar in
standby, dus dan kijk je niet eens.
Een wasmachine waar je ongeveer 220 wasjes per jaar mee doet, gebruikt zo'n 150 KW per jaar, dus ik zou
zomaar 3 machines naast elkaar samen 660 wassen kunnen laten draaien (ofwel ik kan een halve
wasserette beginnen) met dezelfde stroom die de mediabox NL vraagt om in standby te staan!
Vindt u dat niet een beetje absurd?
2: duurt eeuwig met opstarten als je 'm op eco modus zet (er zit een modem en harddisk in, god mag weten
waarom dat ding iedere keer bij 't opstarten zo lang geinitialiseerd moet worden).
3: Die van ons staat al jaren op dezelfde plek en begint nu regelmatig meldingen te geven dat ie 'te heet' wordt.
Hij is op die momenten ook erg heet (niet vertrouwd en hopelijk niet brandgevaarlijk?)
Dus ik wil 'm om laten ruilen voor een mediabox Next.
Nou had ik daar laatst nog iemand van Ziggo over aan de lijn, die 't wel kon maar:
1: het kostte meer per maand
2: het contract zou daarmee weer opnieuw in moeten gaan
Ik vind dit absurd!
Wat ik afneem van Ziggo, is gewoon goede tv kijken. HOE ziggo dat regelt, zal mij een spreekwoordelijke worst zijn, maar niet met een apparaat wat 50 watt in standby vraagt of 4 minuten + duurt om aan te zetten. We leven niet meer in 1980 toch?
Het zou prio 1 van Ziggo moeten zijn om de klanten een normaal kastje te bieden wat op een energiezuinige manier toch met een normale snelheid op kan starten.
Ik heb allerlei 'andere kastjes' in huis (bv. android box voor Disney + etc) en overal lukt het mee om binnen 30 seconden beeld te hebben, behalve met dat jaren 80 bakbeest van Ziggo! En die kastjes vragen nog geen 2 watt in standby!!!
Dat dit dan gekoppeld wordt aan meer betalen of een nieuw abonnement, kan echt niet! Het kastje is van Ziggo en is de toegang tot alle diensten waar ik al voor betaal!
U mag van mij ook alles gewoon weer op de kabel zetten, want ik als klant heb helemaal nooit gevraagd om een kastje. Ik wil wél gewoon de diensten waar ik voor betaal, dus als u die gewoon af kunt leveren zonder kastje vind ik dat ook prima.
Maar goed...u en ik weten dat dat niet kan, dus zit ik vast aan een kastje. Dan is het aan Ziggo om er 1 te leveren die gewoon goed, snel en gebruikers- en energievriendelijk werkt.
Zonder bijbetalen!
Dan het 2e stuk: ik kan mijn ziggo op ieder gewenst moment opzeggen, want mijn jaarcontract is al lang voorbij.
Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden met opnieuw een heel jaartermijn voor het inwisselen van het 'oude lijk' voor een meer bij de tijd passende oplossing die notabene door Ziggo zelf wordt aangeboden?
Ik vind dit heel vreemd.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn om dit ding gewoon OM TE RUILEN voor een mediabox Next ZONDER dat daarvoor een nieuw contract wordt aangemaakt
groetjes, Tim
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator legt het je vanzelf haarfijn uit bij welke situaties je een korting kwijtraakt. En dat is zeer zeker niet alleen bij wijziging van je internetsnelheid. Een korting heb je namelijk niet voor niets.
@wewanl schreef:Volgens mij raak je je korting alleen maar kwijt als je van internetsnelheid wisselt.
Dit is niet juist!
Opgelost: Abonnementswijziging - Ziggo Community
Bericht van Lycke Ziggo:
Bij wijziging abonnement vervalt lopende actiekorting.
@Zeeburgia, als je je abonnement aanpast naar de Next, dan zal je 12 maanden gratis ESPN niet komen te vervallen. Een korting op je maand bedrag vervalt wel bij een wijziging van het contract.
Je betaald echter wel activatiekosten van € 19,95 bij de wijziging naar de Next.
In het verleden heb ik berichten in het Community gelezen dat een bestaande klant bij overstap naar een ander pakket actiekortingen verliest. Zo'n actiekorting is 12 maanden gratis ESPN Compleet.
Volgens jouw informatie is dat dus blijkbaar anders geworden en geldt dit nu nog alleen voor lopende kortingen op de abonnementsprijs.
Op jullie website Alles-in-1 pakket - Vergelijk Internet TV & Bellen | Ziggo staat vermeld dat er tijdelijk geen activatiekosten worden berekend.
Ik kijk wel opnieuw medio september na mijn vakantie of ik overstap naar een Next abonnement.
Voor 4k-aanbod niet interessant, maar wel een fikse besparing op mijn stroomkosten.
Je hebt denk ik echt voorbeelden gezien van korting op een pakket dat verviel bij een wijziging. Dat is nog steeds zo. Die korting slaat dan bijvoorbeeld op het Internet Complete, TV Complete pakket en verdwijnt als het pakket wordt aangepast naar bijvoorbeeld Internet Start, TV Max.
Je hebt echter een gratis zenderpakket die verder los van je pakket, die blijft dus gewoon behouden.
Als het later na je vakantie omgezet mag worden, dan horen we graag! @Zeeburgia
Erik,
Wanneer ik in de 2e helft van september hierop terugkom, heb ik d.m.v. jouw post in dit topic zwart op wit dat mijn huidige 12 maanden gratis ESPN blijft doorlopen.
Maar ik ga zeker geen Next pakket nemen als ik daarvoor € 19,95 administratiekosten moet betalen. Daar ben ik principieel op tegen. In dat opzicht ben ik het wel eens met de kritiek van de TS.
Hallo @Zeeburgia ,
Ik begrijp wel dat je dit opmerkt. Bij het wijzigen naar de Next bieden we altijd een installatiemonteur aan. Je hebt acht weken lang de mogelijkheid om de monteur te laten komen, zonder extra kosten. Daarnaast worden grote pakketten verstuurd met de pakketdienst. Via de activatiekosten deel je een beetje mee in de kosten hiervan.
Kom in september bij ons terug. Mogelijk hebben we dan een leuke actie zonder activatiekosten. Daar kijken we dan samen naar.
Is ok @Meindert
Ik heb hetzelfde euvel. We moeten allemaal zuiniger met energie omdaan en dan vreet dit ding bakken met energie. Ik heb om het te proberen de stroom van 23-8 eraf gehaald. Mijn sluimerverbruik daalt hierdoor van 4 naar 3 kwh. Dat is alleen door deze ingreep maar liefst 365 kwh per jaar. Dat is los van de verspilling maar liefst 130 euro stoom per jaar. Dat is serieus geld. Ik wil ook graag mijn Mediabox XL omruilen voor een next. Los van het stroomverbruik werk die ook een stuk fijner. Graag uw reactie
Denk dat er iets in je berekening niet klopt.
Als het 1 kwh per 9 uur (23-8) verbruikt is dat 110 Watt per uur, maar dat is echt niet zo, sowieso niet in standby stand, ik heb dat ooit ook gemeten met een tussenstekker op het apparaat zelf en kwam toen op zo'n 35 tot 40 Watt per uur.
En natuurlijk moeten we bezuinigen qua energie dat staat boven kijf, alleen ik denk dat we veel beter maar eens wat minder tv dan moeten gaan kijken, ik zie het hier bij ons (gezin van 5), de tv staat op meerdere kamers de ganze dag aan, series kijken (vooral mijn kinderen) , tv kijken en gamen.
Wil je wat aan het milieu doen, dan kun je de box beter uit huis halen en bijvoorbeeld via een CI+ module of iets dergelijks gaan kijken, maar nee we willen eigenlijk steeds meer kunnen (we lijken de boeren wel :)).
Kan dat de berekening niet klopt. Hij staat 9 uur uit en het sluimerverbruik is over een dag. Maar zelfs 35 watt per uur is zonde. En ja we willen steeds meer en ja dingen worden steeds duurder. Maar alle beetjes helpen zei de vlieg en hij spuugde in de zee 😉
"We moeten allemaal zuiniger met energie omdaan en dan vreet dit ding bakken met energie. Ik heb om het te proberen de stroom van 23-8 eraf gehaald. Mijn sluimerverbruik daalt hierdoor van 4 naar 3 kwh. Dat is alleen door deze ingreep maar liefst 365 kwh per jaar."
Je hele bijdrage wordt natuurlijk compleet ongeloofwaardig als je bovenstaande eerst verkondigd en dat nu weer herziet.
Je hebt dus meerdere apparaten uitgezet, anders kan het dus niet, misleidend dus.
Weet je trouwens dat ook het vervangen van niet kapotte apparatuur door nieuwe ook slecht is voor het milieu? Denk aan het maken en de ook daarbij behorende energiekosten, meer plastic, meer afval, transportkosten (oude moet worden afgevoerd, nieuwe moet worden geleverd), kortom allemaal zaken die slecht zijn voor het milieu. Het is niet voor niets dat we juist af moeten van die zogenaamde wegwerp maatschappij. Ik denk dat die 20 a 30 Watt per uur die je misschien wint met een nieuwe box, niet opweegt tegen het milieu aan de andere kant wereldwijd gezien.
Helaas leven we in een wegwerpmaatschappij, ik doe daar zelf ook aan mee overigens, maar besef wel langzamerhand dat het echt allemaal anders moet, we moeten echt minderen en dat geldt zeker ook voor tv-kijken en streamen ed. Als straks de stroom erg duur wordt dan gaat dat minderen automatisch denk ik, al denken mijn kinderen daar toch anders over, wacht maar tot ze op hun zelf wonen (als dat ooit gaat gebeuren ivm het tekort aan woningen), dan komen ze er wel achter.
Hi @Archie18! Ik kan altijd even voor je kijken of we je huidige box kunnen omruilen voor een Mediabox Next. Nu zie ik dat je postcode niet goed staat ingevuld onder je gegevens. Wil je dat voor mij nog even aanpassen? 😄 Dan kijk ik wat er mogelijk is. Had je gezien dat er eenmalige kosten van € 19,95 in rekening worden gebracht als je er wel voor kiest om voor de Mediabox Next te gaan?
Hello Moderator,
Ik zou ook graag mijn mediabox XL willen omruilen voor de mediabox next. Ik hoor dat die veel zuiniger is.
Ik ben benieuwd of er nog iets van mij verwacht wordt om dat te realiseren.
grt , Michel
Een warm welkom hier op de Ziggo Community @MM_1970
Als je wilt kan ik je pakket aanpassen naar de variant i.c.m de Mediabox Next. De prijs en voorwaarden van je abonnement blijven ongewijzigd. Wel betaal je eenmalig € 19,95 voor het omruilen van de mediabox. Geef maar een gil als ik het voor je in orde mag maken.
Ik wil dat wel.
Bedankt voor de snelle reactie.
Grt
Michel
Helemaal super, @MM_1970. Ik heb het nu voor je in orde gemaakt. Je krijgt een mailtje van de bestelling als bevestiging. Je ontvangt op datzelfde e-mailadres ook een Track & Trace code om je bestelling tot aan de deur te volgen.
Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten!
Hoezo zou iemand in deze tijd van absurd hoge energieprijzen moeten bijbetalen ? Ziggo zou mij juist moeten compenseren voor het feit dat zij mij al jaren opzadelen met een energie vretend apparaat . De consument moet maar zuinig zijn met elektra water en gas terwijl Ziggo er alles aan doet om zoveel mogelijk energie weg te laten vloeien . Dat heeft mij in al die jaren al honderden euro's gekost . Ziggo werkt dus absoluut niet mee aan het milieu , sterker ze werken dit tegen met die straalkachel in mijn kast . Ik wil ook een next en die wil ik gratis zonder ook maar iets bij te betalen of abbo aan te passen . Ik vind alles in 1 complete al duur genoeg . En nu word ik weer genaaid ! Eerst kregen alleen de duurste abbo,'s een next en nu de goedkoopste een next mini . Waarom de middenmoot niet? Het gaat net als in de rest van Nederland . De rijke rijker en de arme allerlei subsidie en toeslagen . De midden inkomens het nakijken en betalen voor de rest . Dus kom op met die Next ! Recht is recht! En kom op Ziggo kijkend Nederland met een XL kachel . Laat je niet wegzetten en laat je horen . Ook voor die schamele 70 euro per maand hebben wij recht op een energie zuinige Next !
@Liekske Veel apparaten gebruiken tegenwoordig veel minder stroom dan vroeger, computers, TV's enz. enz. enz.
Gelukkig dat je bij Ziggo ook een apparaat kunt gebruiken die minder stroom verbruikt.
"Eerst kregen alleen de duurste abbo,'s een next en nu de goedkoopste een next mini . Waarom de middenmoot niet?"
Omdat er nog niet genoeg zijn ? om iedereen een next mini te kunnen geven?
TV Complete heeft een Next, wil je een extra box, dan krijg je de Next mini.
De Next mini heeft minder aansluitmogelijkheden en gebruikt bij € 0,70 per KWh, gemiddeld € 17,00 per jaar minder dan de Next.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.