1
Vraag
2
Reacties
Nobraininvolved

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ontevreden over Mediabox XL - Ruilen voor Next

Ik ben absoluut niet tevreden over de mediabox XL en probeer al een jaar of 2 een next te krijgen.

De mediabox XL:

1: vreet stroom (ik heb 50 + watt in standby gemeten!) als je 'm via de reguliere modus opstart.

    Even voor de duidelijkheid, dit is dus 1.2 KW per 24 uur ofwel 438 KW per jaar! En dat is alleen nog maar in

    standby, dus dan kijk je niet eens.

    Een wasmachine waar je ongeveer 220 wasjes per jaar mee doet, gebruikt zo'n 150 KW per jaar, dus ik zou

    zomaar 3 machines naast elkaar samen 660 wassen kunnen laten draaien (ofwel ik kan een halve

    wasserette beginnen) met dezelfde stroom die de mediabox NL vraagt om in standby te staan!

    Vindt u dat niet een beetje absurd?

 

2: duurt eeuwig met opstarten als je 'm op eco modus zet (er zit een modem en harddisk in, god mag weten

    waarom dat ding iedere keer bij 't opstarten zo lang geinitialiseerd moet worden).

3: Die van ons staat al jaren op dezelfde plek en begint nu regelmatig meldingen te geven dat ie 'te heet' wordt.

    Hij is op die momenten ook erg heet (niet vertrouwd en hopelijk niet brandgevaarlijk?)

 

Dus ik wil 'm om laten ruilen voor een mediabox Next.

 

Nou had ik daar laatst nog iemand van Ziggo over aan de lijn, die 't wel kon maar:

1: het kostte meer per maand

2: het contract zou daarmee weer opnieuw in moeten gaan 

 

Ik vind dit absurd!

Wat ik afneem van Ziggo, is gewoon goede tv kijken. HOE ziggo dat regelt, zal mij een spreekwoordelijke worst zijn, maar niet met een apparaat wat 50 watt in standby vraagt of 4 minuten + duurt om aan te zetten. We leven niet meer in 1980 toch?

 

Het zou prio 1 van Ziggo moeten zijn om de klanten een normaal kastje te bieden wat op een energiezuinige manier toch met een normale snelheid op kan starten.

Ik heb allerlei 'andere kastjes' in huis (bv. android box voor Disney + etc) en overal lukt het mee om binnen 30 seconden beeld te hebben, behalve met dat jaren 80 bakbeest van Ziggo! En die kastjes vragen nog geen 2 watt in standby!!!

 

Dat dit dan gekoppeld wordt aan meer betalen of een nieuw abonnement, kan echt niet! Het kastje is van Ziggo en is de toegang tot alle diensten waar ik al voor betaal!

U mag van mij ook alles gewoon weer op de kabel zetten, want ik als klant heb helemaal nooit gevraagd om een kastje. Ik wil wél gewoon de diensten waar ik voor betaal, dus als u die gewoon af kunt leveren zonder kastje vind ik dat ook prima.

Maar goed...u en ik weten dat dat niet kan, dus zit ik vast aan een kastje. Dan is het aan Ziggo om er 1 te leveren die gewoon goed, snel en gebruikers- en energievriendelijk werkt.

Zonder bijbetalen!

 

Dan het 2e stuk: ik kan mijn ziggo op ieder gewenst moment opzeggen, want mijn jaarcontract is al lang voorbij.

Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden met opnieuw een heel jaartermijn voor het inwisselen van het 'oude lijk' voor een meer bij de tijd passende oplossing die notabene door Ziggo zelf wordt aangeboden?

Ik vind dit heel vreemd. 

 

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn om dit ding gewoon OM TE RUILEN voor een mediabox Next ZONDER dat daarvoor een nieuw contract wordt aangemaakt 

 

groetjes, Tim 

67 Reacties 67
Verwijderd account
Niet van toepassing

@Nobraininvolved  schreef:

oooo echt? sorry! ik dacht dat jullie van Ziggo waren joh..

oops...aha, nou begrijp ik de antwoorden ook een heel stuk beter 🙂 thanks!


Ja, echt😋

De echte ziggo medewerker komt ergens deze week langs, en zal voor je kijken of hij het kan regelen voor je!

Verwijderd account
Niet van toepassing

@pemaboha  schreef:

Ik wil ook graag gewoon omruilen van XL naar Next, niet de mini.Zit al heel lang bij Ziggo, betaal inmiddels al 9 tientjes per maand.

Groet,

Peter

 


Je hebt je profiel al ingevuld zie ik, top!

Dan zal de moderator ergens volgende week komen, en het ook voor jou nakijken.

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo medewerkers hebben als toevoeging ziggo bij hun naam staan.

Zoals dit voorbeeld. Madelon is een van de vele.

Zij lezen wel vrijwel alle topics en helpen waar nodig.

Bij onjuiste info bijvoorbeeld.

 

Steefb_0-1657970499164.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@pemaboha  schreef:

Ik wil ook graag gewoon omruilen van XL naar Next, niet de mini.Zit al heel lang bij Ziggo, betaal inmiddels al 9 tientjes per maand.

Groet,

Peter


@pemaboha Welk TV abonnement heb je?

pemaboha

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Internet Complete en TV Max en nog wat (gratis) dingen extra.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@pemaboha Dan kan een Ziggo moderator je Mediabox XL omruilen voor een Next.

Ik weet niet precies of daar nog bijkomende verzend- en retourkosten aan zitten zoals voorheen, maar dat kan een Ziggo moderator je vertellen.

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Pemaboha, zou je je eigen topic aub willen aanmaken? dan kan een ziggo medewerker gewoon naar mijn topic kijken zonder dat er nog meer mensen hun probleem in aanmaken 😉 (niet verkeerd bedoeld hoor, maar issues zijn voor iedereen anders denk ik)

pemaboha

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Gedaan en ook niet verkeerd opgevat 😎

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hoi ziggo  moderators...hebben jullie mijn post al gezien? willen jullie aub reageren?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Nobraininvolved
We hebben je wel even laten wachten zie ik, sorry! Terwijl je wens eigenlijk heel duidelijk is. Ik wil je dan ook eigenlijk niet langer meer laten wachten en je het voorstel doen om de Mediabox XL te vervangen voor de Mediabox Next. Je abonnement blijft verder hetzelfde, dus ook de prijs! Normaliter worden er activatiekosten in rekening gebracht. Ik lees echter in jouw post dat de box een probleem heeft qua afkoeling, dus ik zal die activatiekosten voor je wegschrijven. Zal ik het in orde maken?

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Rikst,

 

als je dat wilt doen, heel graag!

Heb je nog iets van mij nodig qua gegevens, of kun je die aan de achterkant vh forum terugzien?

 

groetjes, Tim

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Nobraininvolved Het is bij deze geregeld! Doordat je jouw Community profiel volledig hebt ingevuld had ik direct alle gegevens paraat. Je ontvangt zo een bevestiging per e-mail van de wijziging. De Mediabox Next wordt binnen enkele dagen door Post NL bezorgd. Per e-mail ontvang je ook nog retourinstructies. 

hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Als Ziggo gewoon alle Mediabox XLs zou vervangen dan bespaart NL ineens 15% energie! LOL😂😂😂

Overigens werkt die oude box niet als je een 4K TV hebt! Dan fikt die net zo hard af als de aandelenmarkt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@hoekbrwr  schreef:

Als Ziggo gewoon alle Mediabox XLs zou vervangen dan bespaart NL ineens 15% energie! LOL😂😂😂

Overigens werkt die oude box niet als je een 4K TV hebt! Dan fikt die net zo hard af als de aandelenmarkt!


@hoekbrwr Als Ziggo een miljoen Next / next mini in voorraad zou hebben liggen en er een miljoen tegelijkertijd kan versturen en als voldoende mensen op de helpdesk heeft zitten voor alle vragen naar aanleiding van een dergelijke actie en voldoende monteurs die op allerlei storingen af moeten na de wijziging, dan zou het kunnen lukken in één keer.

Maar dat blijkt in de praktijk altijd onmogelijk, vandaar een gefaseerde vervanging.

De Horizon box / Mediabox XL hoeft niet meer retour bij vervanging, dus de uitfasering is begonnen.

 

@hoekbrwr "Overigens werkt die oude box niet als je een 4K TV hebt!"

De Horizon box / Mediabox XL werkt uitstekend op een 4K TV.

 

De Horizon box / Mediabox XL geeft de TV een 1080i signaal en de 4K TV scaled dit up naar 4K.

hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Mijn dochter had dus een Horizon box en na de verhuizing en een nieuwe 4K TV werd die box zo warm dat die kuren ging vertonen!

Verder is het bij Ziggo al VELE jaren bekend dat die box een stroomvreter is en ze zijn niet in staat als grote firma met miljoenen abonnees om dat probleem versneld op te lossen. DE holding weet wel de winsten die gemaakt worden keurig af te romen. Alleen als je een reactie in de Ziggo Community schrijft zien ze hun kans schoon om dan ineens coulant te worden! Het lijkt veel op de reactie van veel clubs die iets gaan doen als De Consumentenbond ze in de schijnwerpers te kakken zet!

Ik word ook niet blij van de manier waarop de bediening(UI) werkt, dat is een dergelijke grote club niet waardig!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@hoekbrwr "Mijn dochter had dus een Horizon box en na de verhuizing en een nieuwe 4K TV werd die box zo warm dat die kuren ging vertonen!"

Als een mediabox XL niet goed werkt, dan wil dat niet zeggen dat alle boxen niet goed werken en deze zal dan ook omgewisseld zijn voor een andere mediabox.

 

"Alleen als je een reactie in de Ziggo Community schrijft zien ze hun kans schoon om dan ineens coulant te worden!"

Ook via de helpdesk was en is de Mediabox XL om te ruilen voor een andere.

 

"Ik word ook niet blij van de manier waarop de bediening(UI) werkt, dat is een dergelijke grote club niet waardig!"

Dat kan een persoonlijk beeld zijn van de werkwijze van de UI, ik lees ook heel gebruikers die het een prima UI Heb je het nu over de UI van de Mediabox XL of de Next?

Ik lees veel gebruikers die nu blij zijn met de nieuwe UI.

hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Inderdaad de box is omgewisseld voor een modernere box(kleiner) die helemaal niet heet wordt.

Een klein voorbeeldje over de UI. Als ik in een Matrix een object kies en ikkijk even wat dat voor object is dan kom ik als ik weer terug kom van het kijken weer bovenaan in de LANGE lijst met iconen te staan enmoet ik weer zoeken waar ik was gebleven. Dat noem ik uiig! En dat zie je overal deze gemiste kansen(of botweg onkunde).

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Momenteel zijn de activeringskosten van 19,95 gratis (zie webpagina Pakketten).

Knelpunt bij overstap van de Mediabox XL naar de Next blijft wel dat je evt. lopende actiekortingen kwijt raakt en dat weerhoudt mij momenteel om te kiezen voor een Next abonnement. Momenteel zit ik halverwege mijn voordeel ESPN Compleet 12 maanden gratis.

 

Overigens ben ik, met name na de XL-upgrade voorjaar 2021 super tevreden over de Mediabox XL. 

Mijn enige reden om in de toekomst te opteren voor de Next zijn de aanzienlijk lagere stroomkosten. 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Volgens mij raak je je korting alleen maar kwijt als je van internetsnelheid wisselt. 

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Dat zie ik graag bevestigd door een Ziggo moderator.

 

Erratum:

Ik heb, mede uit eerdere berichten in het Ziggo Community, altijd gelezen dat een actiekorting gekoppeld is aan je abonnement. Wanneer je overstapt naar het huidige Max- of Complete abonnenement, dus met een Next mediabox, beschouwt Ziggo dat als het afsluiten van een nieuw abonnement.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic