1
Vraag
2
Reacties
Nobraininvolved

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ontevreden over Mediabox XL - Ruilen voor Next

Ik ben absoluut niet tevreden over de mediabox XL en probeer al een jaar of 2 een next te krijgen.

De mediabox XL:

1: vreet stroom (ik heb 50 + watt in standby gemeten!) als je 'm via de reguliere modus opstart.

    Even voor de duidelijkheid, dit is dus 1.2 KW per 24 uur ofwel 438 KW per jaar! En dat is alleen nog maar in

    standby, dus dan kijk je niet eens.

    Een wasmachine waar je ongeveer 220 wasjes per jaar mee doet, gebruikt zo'n 150 KW per jaar, dus ik zou

    zomaar 3 machines naast elkaar samen 660 wassen kunnen laten draaien (ofwel ik kan een halve

    wasserette beginnen) met dezelfde stroom die de mediabox NL vraagt om in standby te staan!

    Vindt u dat niet een beetje absurd?

 

2: duurt eeuwig met opstarten als je 'm op eco modus zet (er zit een modem en harddisk in, god mag weten

    waarom dat ding iedere keer bij 't opstarten zo lang geinitialiseerd moet worden).

3: Die van ons staat al jaren op dezelfde plek en begint nu regelmatig meldingen te geven dat ie 'te heet' wordt.

    Hij is op die momenten ook erg heet (niet vertrouwd en hopelijk niet brandgevaarlijk?)

 

Dus ik wil 'm om laten ruilen voor een mediabox Next.

 

Nou had ik daar laatst nog iemand van Ziggo over aan de lijn, die 't wel kon maar:

1: het kostte meer per maand

2: het contract zou daarmee weer opnieuw in moeten gaan 

 

Ik vind dit absurd!

Wat ik afneem van Ziggo, is gewoon goede tv kijken. HOE ziggo dat regelt, zal mij een spreekwoordelijke worst zijn, maar niet met een apparaat wat 50 watt in standby vraagt of 4 minuten + duurt om aan te zetten. We leven niet meer in 1980 toch?

 

Het zou prio 1 van Ziggo moeten zijn om de klanten een normaal kastje te bieden wat op een energiezuinige manier toch met een normale snelheid op kan starten.

Ik heb allerlei 'andere kastjes' in huis (bv. android box voor Disney + etc) en overal lukt het mee om binnen 30 seconden beeld te hebben, behalve met dat jaren 80 bakbeest van Ziggo! En die kastjes vragen nog geen 2 watt in standby!!!

 

Dat dit dan gekoppeld wordt aan meer betalen of een nieuw abonnement, kan echt niet! Het kastje is van Ziggo en is de toegang tot alle diensten waar ik al voor betaal!

U mag van mij ook alles gewoon weer op de kabel zetten, want ik als klant heb helemaal nooit gevraagd om een kastje. Ik wil wél gewoon de diensten waar ik voor betaal, dus als u die gewoon af kunt leveren zonder kastje vind ik dat ook prima.

Maar goed...u en ik weten dat dat niet kan, dus zit ik vast aan een kastje. Dan is het aan Ziggo om er 1 te leveren die gewoon goed, snel en gebruikers- en energievriendelijk werkt.

Zonder bijbetalen!

 

Dan het 2e stuk: ik kan mijn ziggo op ieder gewenst moment opzeggen, want mijn jaarcontract is al lang voorbij.

Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden met opnieuw een heel jaartermijn voor het inwisselen van het 'oude lijk' voor een meer bij de tijd passende oplossing die notabene door Ziggo zelf wordt aangeboden?

Ik vind dit heel vreemd. 

 

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn om dit ding gewoon OM TE RUILEN voor een mediabox Next ZONDER dat daarvoor een nieuw contract wordt aangemaakt 

 

groetjes, Tim 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Nobraininvolved
We hebben je wel even laten wachten zie ik, sorry! Terwijl je wens eigenlijk heel duidelijk is. Ik wil je dan ook eigenlijk niet langer meer laten wachten en je het voorstel doen om de Mediabox XL te vervangen voor de Mediabox Next. Je abonnement blijft verder hetzelfde, dus ook de prijs! Normaliter worden er activatiekosten in rekening gebracht. Ik lees echter in jouw post dat de box een probleem heeft qua afkoeling, dus ik zal die activatiekosten voor je wegschrijven. Zal ik het in orde maken?

Bekijk in context

67 Reacties 67
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Nobraininvolved ,

Welk abonnement heb je precies?

Meestal(dus níet altijd) kan een moderator voor 50 cent meer per maand een Next leveren, maar zoals je zelf wel weet, dat haal je er ruimschoots uit.

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Visser,

 

Dank je voor 't advies, maar vind je 't niet vreemd dat Ziggo geld vraagt om een antiek bakbeest waar iedere zichzelf respecterende toko zich dood voor  zou schamen, om te ruilen?

Ik vind 't echt bizar dat ik meer zou moeten gaan betalen om op een normale manier de boel waar ik op geabonneerd ben te krijgen.

 

En wat me er ook erg dwars aan zit is dat dat idd de optie was die me was aangeboden aan de tel, maar 't houdt in een nieuw abonnement afsluiten met wéér een jaar vastzitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet perse van plan om ziggo op te zeggen, maar mocht hier komend jaar glasvezel gelegd worden, dan wil ik gewoon alle opties open houden. Ziggo doet 't hier (op dat apparaat na dan) prima, daar niet van, maar goedkoop zijn ze absoluut niet. 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik begrijp je volledig.

Misschien dat de moderator gratis een next kan geven.

De XL zou het prima moeten doen op zich, dus het is niet zo dat je persé een next nodig hebt om goed je diensten te kunnen gebruiken.Alleen het stroomverbruikt...tja, ik vind het bizar dat in 2012 een apparaat met zoveel verbruik nog op de markt is gekomen.

Het zou kunnen dat je XL verstopt zit met stof, en daarom zo warm word.Een gedeelte is met een stofzuiger te verwijderen, maar voor de rest is een revisie nodig om het stof eruit te krijgen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Nobraininvolved "En wat me er ook erg dwars aan zit is dat dat idd de optie was die me was aangeboden aan de tel, maar 't houdt in een nieuw abonnement afsluiten met wéér een jaar vastzitten."

 

Welk TV abonnement heb je precies?

Dan kan gelijk worden gekeken wat er mogelijk is, want er is veel veranderd de laatste maanden / weken met de mediaboxen en omruil mogelijkheden.

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert,

 

Ik heb Internet Complete en Tv Complete (dus 't complete pakket, maar zonder telefonie).

Ik hoop dat er wat veranderd is, maar vorige week heb ik nog iemand van Ziggo gesproken en die kon alleen het aanbod doen wat idd een nieuw contract in zou houden en weer een verhoging vd maandkosten voor 't kastje, dus ik ben heel benieuwd.

 

groetjes, Tim

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik dacht ook dat dat van dat jaarabonnement niet meer geldt (terecht).

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ja ik heb 'm net al even geprobeerd schoon te maken met de stofzuiger. Vanavond al 2 x de oververhitting melding gehad. De roosters en de ventilator zien er op zich niet heel vies uit, maar 't apparaat is niet even open te klikken en van binnen schoon te maken, dus van binnen zal 't wel heel erg zijn (a la oude computer die al jaren niet open is geweest).

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Nobraininvolved TV Complete, daar zijn al veel Mediaboxen omgeruild naar de Next zonder verlenging van het contract.

Er is wel een verhoging van € 0,50 cent en omruilkosten van € 19,95, maar in hoeverre dat dit met de nieuwe abonnementskosten en de € 19,95 zit, geen idee, dat kan ook gewijzigd zijn.

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

wat betreft het apparaat zelf; ja weet je...'t zijn keuzes van Ziggo.

't ding heeft een modem wat erg lang initialiseert. Dat is helemaal niet nodig als er vaste ip's uitgegeven zouden worden en als die in 't ding geconfigureerd stonden. 'Vroeguh' had je gewoon een kaartje achterin je tv...maar ze hebben ervoor gekozen om alles 'client side' op te lossen door veel opties in een kastje te stoppen.

Dat is prima, maar daardoor maken ze (onnodig) een kastje nodig om alle functies te gebruiken. 't zal zijn technische redenen wel hebben en dat is niet erg, maar als er dan nieuwere opties zijn die een hoop problemen oplossen zoals stroomgebruik, moeten ze dat gewoon uitgeven ipv koppelen aan een nieuw abo met huur voor 't ding. Zelfs in de tijd dat ik adsl had, kreeg ik iedere 3 a 4 jaar gewoon een nieuwe modem aangeleverd omdat de techniek weer vernieuwd was. Dat hoort erbij en is in mijn ogen absoluut geen extra service, maar noodzaak voor het abonnement. Dat gevoel mis ik een beetje bij ziggo voor wat betreft die XL box die ik nu al 2 jaar probeer in te wisselen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Dat gevoel mis ik een beetje bij ziggo voor wat betreft die XL box die ik nu al 2 jaar probeer in te wisselen."

Er zijn langere tijd te weinig Nexten geweest voor de zeer grote aanvraag van de Next om ook nog iedereen om te wisselen en nieuwe klanten er 1 te geven, langzaam kwamen er steeds meer mogelijkheden.

Met de nieuwe Next mini komen er nog meer mogelijkheden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Dat hoort erbij en is in mijn ogen absoluut geen extra service, maar noodzaak voor het abonnement."

Er kan van alles en nog wat meer mogelijk zijn met iedere 2 jaar een nieuwe mediabox, maar daar zijn flink meer kosten aan verbonden en met een hoger abonnement prijs is dan niet iedereen blij mee.

De kosten zullen uit de lengte of de breedte moeten komen.

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb ook begrepen dat er ondertussen een mini op de markt is die via de lan aangestuurd wordt ipv via kabel...

Dat vind ik op zich ook al prima (mits die dezelfde opties heeft als de next, dus geen uitgekleed iets waar b.v. opnemen of terugkijken niet op mogelijk is).

Toen ik adsl had, was dat de reden om over te stappen op ziggo. Die verkochten nl 100 mbit + tv, waarvan ik er maar 70 geleverd kreeg ivm signaalsterkte, maar als ik de tv aanzette, bleef van die 70 mbit maar +- 20 - 30 over. Ofwel; sigaar uit eigen doos maar wel extra kosten voor de tv en kon niets meer met het internet.

Daar heb ik nu, gezien de snelheid van het ziggo internet, geen moeite meer mee, zolang 't tv signaal de snelheid maar niet halveert. Ik heb nu zo'n 330 Mbit/s internet dus als die mini niet meer dan max +- 100 Mbit/s afpakt van het signaal, dan vind ik dat ook prima hoor (als dat makkelijker is qua omruil)...

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

haha ja, maar dat is een hele andere discussie hoor 😉

Aan de achterkant zijn jullie heel veel geld aan het pompen in docsis 3.1 om mee te kunnen in het steeds maar blijven verhogen van de internetsnelheid. Ieder jaar zijn jullie 1 hoogsten met prijsverhogingen en krijgen de klanten een snelheidsverhoging. Die is leuk, geef ik eerlijk toe, maar voor 't gemiddelde huishouden is het natuurlijk onzinnig en onnodig. Dit doet Ziggo puur voor de hele kleine groep zware gebruikers, want 90 % van nederland heeft geen gigabit internet nodig 🙂 

Dus 't heeft ook veel te maken met keuzes die Ziggo maakt. Er kan ook wat minder haast met docsis 3.1 gemaakt worden en wat meer haast gemaakt worden met  het omruilen van die mediaboxen Xl..hebben de meeste klanten meer aan 🙂

Maar goed...dat zijn tactische beslissingen van Ziggo en een hele andere discussie 😉

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Nobraininvolved TV Complete, daar zijn al veel Mediaboxen omgeruild naar de Next zonder verlenging van het contract.

Er is wel een verhoging van € 0,50 cent en omruilkosten van € 19,95, maar in hoeverre dat dit met de nieuwe abonnementskosten en de € 19,95 zit, geen idee, dat kan ook gewijzigd zijn.

 

Die omruilkosten kunnen ze kwijtschelden. Maar die verhoging, daar zit 't 'm in. Die verhoging betekent nl automatisch een nieuw abonnement (want ipv een omruil, wordt 't een omzetting van het abonnement) en dat is nou precies wat ik absoluut niet wil. En die 0,50 ga ik echt niet dood van, maar vind ik (nog steeds) te belachelijk voor woorden. Laat ze mij maar 438 Kw x een hoop jaren betalen voor het onnodige stroomverbruik....

--------------------------------

Er zijn langere tijd te weinig Nexten geweest voor de zeer grote aanvraag van de Next om ook nog iedereen om te wisselen en nieuwe klanten er 1 te geven, langzaam kwamen er steeds meer mogelijkheden.

Met de nieuwe Next mini komen er nog meer mogelijkheden.

 

Klopt wat je zegt...nou heb ik nog ooit eens een blauwe maandag marketing gestudeerd en 1 van de eerste dingen die ik geleerd heb, is dat je als bedrijf EERST moet zorgen voor je bestaande klanten. Die tevreden houden, betekent nl minder verloop

Vanaf dag 1 kregen nieuwe klanten die Next box! Eerst alleen in het duurste abo's, later ook in de iets minder dure...

Vanaf het moment dat ik op de website zag dat hij ook in Complete aangeboden werd, vraag ik er al om. Maar oops...opeens was dat vd website verdwenen, want inderdaad waren er te weinig.

Ipv eerst de bestaande klanten te ondersteunen en te vervangen, heeft Ziggo heel bewust gekozen 't als marketingcomponent te gebruiken om nieuwe klanten te trekken en de bestaande klanten totaal te negeren.

Al had ziggo maar een x % van die dingen achtergehouden om alleen de klagers over de XL er 1 te geven, dan was 't gevoel al heel anders geweest (piep systeem)...

Hetgeen waar je het over hebt, was niet (alleen maar) een tekort, maar een combinatie van een strategische keus met een tekort om voor ALLE abonnementen de boel om te wisselen.

We zijn nu echter 2 jaar verder...

 

 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je hebt al tv compleet, die kan niet omgezet worden naar tv complete, want dat heb je al:)

Dus het is gewoon 50 cent meer per maand betalen en een next krijgen, niks meer of minder.En vorige week zag ik zelfs iemand die niks extra hoefde betalen.

En ik snap dat het er niet helemaal mee eens bent, maar je zal met de overstap van XL naar next gemiddeld zo'n 80 euro besparen, en dan de 50 cent meegerekend.Eigenlijk kost het je dus alleen minder i.p.v meer.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wellicht kan een moderator een uitweg bieden voor de TS. Men komt op werkdagen (ma t/m vrij)  langs de topics, soms eerder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Nobraininvolved "Die verhoging betekent nl automatisch een nieuw abonnement (want ipv een omruil, wordt 't een omzetting van het abonnement) en dat is nou precies wat ik absoluut niet wil."

Dit is onjuist, een wijziging in je abonnement leid niet tot een 12 maanden contract, dat was alleen in het begin bij de overstap naar een Next, nu niet meer, ik ben de laatste 3 verhogingen en uitbreidingen hier op een maand opzegtermijn gebleven.

 

"Aan de achterkant zijn jullie heel veel geld aan het pompen in docsis 3.1 om mee te kunnen in het steeds maar blijven verhogen van de internetsnelheid."

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum, Ziggo moderators komen in ieder topic als hun hulp gewenst is en hebben Ziggo voor hun naam staan.

Nobraininvolved
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

oooo echt? sorry! ik dacht dat jullie van Ziggo waren joh..

oops...aha, nou begrijp ik de antwoorden ook een heel stuk beter 🙂 thanks!

pemaboha

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik wil ook graag gewoon omruilen van XL naar Next, niet de mini.Zit al heel lang bij Ziggo, betaal inmiddels al 9 tientjes per maand.

Groet,

Peter

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic