Ik ben absoluut niet tevreden over de mediabox XL en probeer al een jaar of 2 een next te krijgen.
De mediabox XL:
1: vreet stroom (ik heb 50 + watt in standby gemeten!) als je 'm via de reguliere modus opstart.
Even voor de duidelijkheid, dit is dus 1.2 KW per 24 uur ofwel 438 KW per jaar! En dat is alleen nog maar in
standby, dus dan kijk je niet eens.
Een wasmachine waar je ongeveer 220 wasjes per jaar mee doet, gebruikt zo'n 150 KW per jaar, dus ik zou
zomaar 3 machines naast elkaar samen 660 wassen kunnen laten draaien (ofwel ik kan een halve
wasserette beginnen) met dezelfde stroom die de mediabox NL vraagt om in standby te staan!
Vindt u dat niet een beetje absurd?
2: duurt eeuwig met opstarten als je 'm op eco modus zet (er zit een modem en harddisk in, god mag weten
waarom dat ding iedere keer bij 't opstarten zo lang geinitialiseerd moet worden).
3: Die van ons staat al jaren op dezelfde plek en begint nu regelmatig meldingen te geven dat ie 'te heet' wordt.
Hij is op die momenten ook erg heet (niet vertrouwd en hopelijk niet brandgevaarlijk?)
Dus ik wil 'm om laten ruilen voor een mediabox Next.
Nou had ik daar laatst nog iemand van Ziggo over aan de lijn, die 't wel kon maar:
1: het kostte meer per maand
2: het contract zou daarmee weer opnieuw in moeten gaan
Ik vind dit absurd!
Wat ik afneem van Ziggo, is gewoon goede tv kijken. HOE ziggo dat regelt, zal mij een spreekwoordelijke worst zijn, maar niet met een apparaat wat 50 watt in standby vraagt of 4 minuten + duurt om aan te zetten. We leven niet meer in 1980 toch?
Het zou prio 1 van Ziggo moeten zijn om de klanten een normaal kastje te bieden wat op een energiezuinige manier toch met een normale snelheid op kan starten.
Ik heb allerlei 'andere kastjes' in huis (bv. android box voor Disney + etc) en overal lukt het mee om binnen 30 seconden beeld te hebben, behalve met dat jaren 80 bakbeest van Ziggo! En die kastjes vragen nog geen 2 watt in standby!!!
Dat dit dan gekoppeld wordt aan meer betalen of een nieuw abonnement, kan echt niet! Het kastje is van Ziggo en is de toegang tot alle diensten waar ik al voor betaal!
U mag van mij ook alles gewoon weer op de kabel zetten, want ik als klant heb helemaal nooit gevraagd om een kastje. Ik wil wél gewoon de diensten waar ik voor betaal, dus als u die gewoon af kunt leveren zonder kastje vind ik dat ook prima.
Maar goed...u en ik weten dat dat niet kan, dus zit ik vast aan een kastje. Dan is het aan Ziggo om er 1 te leveren die gewoon goed, snel en gebruikers- en energievriendelijk werkt.
Zonder bijbetalen!
Dan het 2e stuk: ik kan mijn ziggo op ieder gewenst moment opzeggen, want mijn jaarcontract is al lang voorbij.
Waarom zou ik 'gestraft' moeten worden met opnieuw een heel jaartermijn voor het inwisselen van het 'oude lijk' voor een meer bij de tijd passende oplossing die notabene door Ziggo zelf wordt aangeboden?
Ik vind dit heel vreemd.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn om dit ding gewoon OM TE RUILEN voor een mediabox Next ZONDER dat daarvoor een nieuw contract wordt aangemaakt
groetjes, Tim