Beste @Rikst
Met uw antwoord heb ik contact gezocht met NPO. Vandaag kreeg ik de volgende reactie:
" Het opleveren van een platform bij NPO gaat de situatie voor meneer niet veranderen. De reactie van Ziggo bevat onjuistheden. NPO 1 extra en 2 extra worden alleen in HD doorgegeven door NPO. In een HD signaal is geen teletekst aanwezig. Ziggo is voor deze kanalen aangewezen op DVB ondertiteling (zonder zwarte steunbalk). NPO Politiek is geen HD-only kanaal, en we versturen ondertiteling zowel als Teletekst als DVB ondertiteling. Dat Ziggo alleen de teletekst ondertiteling aanbiedt is hun keuze."
Tevens is mij het volgende aangegeven :
"Wel kan ik je vertellen dat er binnenkort een zogenaamd ketenoverleg is tussen NPO en de providers. Ook Ziggo is daarbij aanwezig. Mijn collega’s gaan het issue met hen bespreken. Daar ben je nu nog niet mee geholpen, maar als NPO kunnen wij verder niets doen."
Ik wil niet met het vingertje wijzen, maar ik vind dit wel heel erg vervelende vormen aannemen. Kastje en muur wordt hier op een bijzondere en klassieke wijze tot uiting gebracht. Ik ben al sinds maart vorig jaar op zoek naar een oplossing en nog geen stap verder gekomen. Ik hoor graag wat Ziggo nu echt gaat doen.