1
Vraag
2
Reacties
Marc5704

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onscherp beeld bij replay tv

Sinds ik een nieuw modem heb ontvangen van Ziggo heb ik bij replay tv steeds een onscherp beeld. Het beeld wisselt het steeds van scherp naar onscherp. Zeer irritant en lijkt wel of het onscherp beeld steeds vaker voorkomt en langer duurt.

Bij live tv kijken of Netflix is het wel altijd scherp. Voorheen had ik dit probleem niet. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hallo @Marc5704, van harte welkom op de Community! 

 

Het is niet lekker programma's terugkijken wanneer je regelmatig naar onscherp beeld zit te kijken. Hartstikke goed dat je de Community hebt gevonden om dit probleem onder de loep te nemen. Daar duikt @Bert gelijk al met je in ;-). 

 

Nu zijn jullie even vastgelopen op het punt dat er waarschijnlijk een monteur nodig is. Ik ben het er helemaal mee eens dat de aansluitingen, waaronder de hoofdaansluiting in huis sterk is verouderd en dat deze vernieuwd moet worden. Ik heb hiervoor dan ook gelijk een afspraak met de monteur ingepland voor woensdag 8 juni tussen 08:00 en 13:00 uur. 

Komt die afspraak je niet uit? Dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak zelf wijzigen naar een beter passende tijd en/of datum. Je krijgt uiteraard ook een mailtje ter bevestiging van de afspraak. 

Laat je na het bezoek van de monteur weten hoe het er allemaal aan toe gaat? 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Mediabox XL aangesloten op het modem met een netwerkkabel?

Zo ja, haal deze ertussen uit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.

 

Zo nee, het modem en de Mediabox XL hebben geen verbinding met elkaar, de Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Marc5704
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mediabox en modem zijn niet met een netwerkkabel gekoppeld. 

Zie bijlagen voor de foto's

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk niet meer hedendaags en kan gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.

De 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met een nieuwe splitter en de 1e korte kabels zijn gratis.

Moet er verder in je woning iets vervangen worden is dat voor jezelf of tegen kostprijs door de Ziggo monteur voor materialen en € 15,00 per kwartier.

Marc5704
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké en helpt dat dan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik geef het een 97,5% kans.

 

Maar om zeker te weten: Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Marc5704
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lukt mij niet. Kom niet in het modem, weet mijn wachtwoord niet meer

Marc5704
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toch gelukt,zie bijlagen

Screenshot_20220531-221941_Brave.jpg

Screenshot_20220531-221721_Brave.jpg

Screenshot_20220531-221702_Brave.jpg

Marc5704
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Daar is ook allerlei ruis op te zien, een Ziggo monteur zal de oplossing moeten brengen.

Marc5704
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké  en nu?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er komt vandaag een Ziggo moderator hier langs.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hallo @Marc5704, van harte welkom op de Community! 

 

Het is niet lekker programma's terugkijken wanneer je regelmatig naar onscherp beeld zit te kijken. Hartstikke goed dat je de Community hebt gevonden om dit probleem onder de loep te nemen. Daar duikt @Bert gelijk al met je in ;-). 

 

Nu zijn jullie even vastgelopen op het punt dat er waarschijnlijk een monteur nodig is. Ik ben het er helemaal mee eens dat de aansluitingen, waaronder de hoofdaansluiting in huis sterk is verouderd en dat deze vernieuwd moet worden. Ik heb hiervoor dan ook gelijk een afspraak met de monteur ingepland voor woensdag 8 juni tussen 08:00 en 13:00 uur. 

Komt die afspraak je niet uit? Dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak zelf wijzigen naar een beter passende tijd en/of datum. Je krijgt uiteraard ook een mailtje ter bevestiging van de afspraak. 

Laat je na het bezoek van de monteur weten hoe het er allemaal aan toe gaat? 🙂

IggyV

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is het opgelost? Ik heb hetzelfde probleem namelijk.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@IggyV Dat zie je in het antwoord van Marije.

 

''Nu zijn jullie even vastgelopen op het punt dat er waarschijnlijk een monteur nodig is. Ik ben het er helemaal mee eens dat de aansluitingen, waaronder de hoofdaansluiting in huis sterk is verouderd en dat deze vernieuwd moet worden. ''

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Hij heeft helaas ( als zo vaak ) niets meer van zich laten horen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@IggyV  schreef:

Is het opgelost? Ik heb hetzelfde probleem namelijk.


@IggyV Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic