1
Vraag
2
Reacties
Henqw64

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onkyo wil niet digitaal afspelen

Mijn onkyo aangesloten met een optische kabel op media net. Geen enkel geluid. Wat doe ik fout

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Skillgannon

Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes

Het is inderdaad een HT-R693, (een goede benaming scheelt een hoop zoekwerk).

Ik zag dat er maar 1 optische uitgang is (TV-CD), hierin steek je een apart aan te schaffen geluidskabel.

Het is een speciale geluidskabel, verbind dus deze kabel met de optische geluidsuitgang van je media box next en daarna moet via een hoop handelingen (veel te veel) de next dus aansluiten op je onkyo versterker.

Ziggo heeft dit veel te ingewikkeld gemaakt. Het was altijd, tuner aan zenderknopje indrukken en klaar, muziek. Nu is het voor veel te veel mensen een ingewikkelde zoektocht geworden, zoals henk64

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Juiste kanaal gekozen op de onkyo?

Optical staat aan op dat kanaal op de Onkyo? Bij mijn Onkyo moet je dat per ingang instellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Of de juiste keuze van ingang gemaakt met de draaiknop rechts boven op de voorkant?

Op mijn Onkyo A-9150 heten die D3 en D4.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Wat bedoel je precies met media net?

Skillgannon

Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes

op mijn onkyo versterker heb ik keuze uit 3 manieren om naar een optisch geluid te luisteren. In dit geval sluit je de optische kabel aan op de media box en het andere einde in een door jou te kiezen uitgang bij mij is dat tv, cd of aux. ik heb de kabel op de cd uitgang aangesloten. dan moet dus via de afstandsbediening de cd uitgang aanzetten om naar het geluid van de media box te kunnen luisteren. Je moet de radiozender die je wil luisteren wel kiezen via de homeknop van de media box afstandsbediening (dat je alleen via de tv kan zien) zender gevonden dan de tv uit doen, dan pas hoor je het geluid via de onkyo versterker. Een in mijn ogen belachelijk systeem. Ik persoonlijk vond het geluid wat via de media box loopt verschrikkelijk, geen bas en veel te blikkerig, maar dat moet je dus zelf weer afstellen. Succes

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Skillgannon met welke mediabox was dat?

 

Ik heb hier de Humax 5300c optisch naar de Onkyo en die klinkt prima.

Met Direct aan een gebalanceerd geluid, normale bass en treble.

Henqw64
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, ik bedoelde de mediabox next

 

Henqw64
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Okay, ik begrijp het niet helemaal. Waar en hoe stel ik dat in?

Henqw64
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb maar 1 draai knop op de versterker. Ik heb een HTR963

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik kan niets vinden over de HT R963, is het nummer juist?

Ik vind wel een HT R693

 

En op welke naam ingang heb je de optische kabel aangesloten?

Skillgannon

Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes

Het is inderdaad een HT-R693, (een goede benaming scheelt een hoop zoekwerk).

Ik zag dat er maar 1 optische uitgang is (TV-CD), hierin steek je een apart aan te schaffen geluidskabel.

Het is een speciale geluidskabel, verbind dus deze kabel met de optische geluidsuitgang van je media box next en daarna moet via een hoop handelingen (veel te veel) de next dus aansluiten op je onkyo versterker.

Ziggo heeft dit veel te ingewikkeld gemaakt. Het was altijd, tuner aan zenderknopje indrukken en klaar, muziek. Nu is het voor veel te veel mensen een ingewikkelde zoektocht geworden, zoals henk64

Skillgannon

Level 5
  • 51Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes

ik heb de media box next. Ik heb ook een humax 5200c en ik dacht ook nog ergens een 5300c.

maar ik persoonlijk vind het te ver gaan om nog meer apparaten te gebruiken om een beter geluid te krijgen. Ik heb een goeie tuner / versterker en zeer goeie boxen, die door de tuner zelf zijn gekalibreerd voor een uitstekend geluid, die perfect op elkaar zijn ingesteld (dolby atmos). Nu komt ziggo met het idee voor een digitale radiozender, prima, maar het is veel te ingewikkeld en het geluid via de next box is niet best, eigenlijk slecht. Dus ik hoop dat er via firmwareverbeteringen toch iets gedaan wordt aan dit hele gedoe.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic