ErikEnkhuizen

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ondertiteling

Er is gevraagd om voorbeelden van ondertiteling die het niet doet. Sinds kort doet de ondertiteling het in het geheel niet van First Dates (Nederlandse), opgenomen vrijdag 20 januari 2023, 19.25 uur. Alles correct ingesteld, gecontroleerd. Ook in de ZiggoGo app doet de ondertiteling het niet van deze bezwaarde uitzending.

Uitgelicht
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1436Reacties
  • 216Oplossingen
  • 580Likes

Goedemorgen @ErikEnkhuizen , bedankt voor je melding. Wat vreemd dat juist bij deze serie de ondertiteling niet werkt. Ik heb dit gelijk intern uitgezet bij de verantwoordelijke afdeilng zodat de ondertiteling wordt gecontroleerd (en indien nodig wordt toegevoegd) voor de toekomstige afleveringen.

Update 10 april: 

Het probleem is voor het gros van de content opgelost. Merk je dat er nog voorbeelden zijn van content waarbij de ondertiteling niet werkt? Dan horen we dit graag. Hiervoor ontvangen we graag de volgende informatie: 

Naam Film / Serie:
Aflevering in geval van serie:

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

De ondertiteling is een issue van de Media Box ook al staat hij aan, wil deze niet altijd werken, heb je eventueel Teletekst pagina 888 gedrukt met de 3 puntjes ( nummer 9 ) als je op de aflevering zit.

 

d218ab12-0ade-420b-880d-4bdbbe7c7de6.png

 

Ik ga zekers even vermelding maken voor medewerker.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1436Posts
  • 216Oplossingen
  • 580Likes

Goedemorgen @ErikEnkhuizen , bedankt voor je melding. Wat vreemd dat juist bij deze serie de ondertiteling niet werkt. Ik heb dit gelijk intern uitgezet bij de verantwoordelijke afdeilng zodat de ondertiteling wordt gecontroleerd (en indien nodig wordt toegevoegd) voor de toekomstige afleveringen.

Update 10 april: 

Het probleem is voor het gros van de content opgelost. Merk je dat er nog voorbeelden zijn van content waarbij de ondertiteling niet werkt? Dan horen we dit graag. Hiervoor ontvangen we graag de volgende informatie: 

Naam Film / Serie:
Aflevering in geval van serie:

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3831Posts
  • 80Oplossingen
  • 2882Likes

@Meindert 

 

Kun je ons melden wat de status hiervan is?

Hier hebben we dezelfde zeer storende ervaring. Op NPO Start/Plus is de ondertiteling gewoon beschikbaar.

We hopen natuurlijk op een voorspoedig herstel. Alvast bedankt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 681Oplossingen
  • 2387Likes

We hebben momenteel nog geen update @AoxoMoxoA 
Enige dat we momenteel kunnen adviseren is rechtstreeks via de mediabox/CI+ module.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3831Posts
  • 80Oplossingen
  • 2882Likes

Gisteravond hebben we naar een opname van Nood van afgelopen dinsdag op NPO3 gekeken en daar bleek de ondertiteling ook niet door te komen. Achteraf realiseerde ik me dat dat de vorige week ook niet het geval was.

Kortom het probleem lijkt breder te liggen dan alleen bij First dates, misschien is het wel specifiek voor NPO3.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 681Oplossingen
  • 2387Likes

Helaas is er geen update of oplossing in zicht @AoxoMoxoA 
Er moet een specifiek soort ondertiteling worden toegevoegd wat enige tijd in beslag neemt. 
Tot die tijd adviseren we het gebruik van een browser of Mediabox.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3831Posts
  • 80Oplossingen
  • 2882Likes

@Jamyla ,

 

Klopt het dan dat dit probleem specifiek is voor NPO3 en alle Nederlandse programma's op NPO3 raakt? Dus niet alleen First dates en Nood? En speelt dit mogelijk bij meerdere zenders?

MaryMaria

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij op mijn Next Mini nog geen teletekst. Wel een ondertiteling onder de ... 

Het programma NOOD krijg ik niet opgenomen met ondertiteling. Ik krijg dit ook maar niet voor elkaar.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 681Oplossingen
  • 2387Likes

Dat durf ik nu nog niet te zeggen @AoxoMoxoA

Dit probleem is voorgelegd aan mijn collega's van content die dit in onderzoek hebben.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

@MaryMaria  ik had in dit bericht onderaan gezet wat je kan doen voor de teletekst.

Je kan eerst je Next Mini even van de stroom halen paar minuten. Daarna weer op de stroom tot ie klaar is dan proberen door de tekening die ik had geplaatst 

 

De ondertiteling is een issue van de Media Box ook al staat hij aan, wil deze niet altijd werken,  Teletekst pagina via de 3 puntjes ( nummer 9 ) al geprobeerd.

 

Dave_0-1676027595500.png

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 338Oplossingen
  • 1649Likes

@ErikEnkhuizen @MaryMaria even voor jullie beeldvorming, de kuren zijn inderdaad doorgezet, men is er nog steeds mee bezig.

Wordt vervolgt aldus, sorry voor het gedoe! 

R.IR

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Ons valt op dat de ondertiteling de laatste tijd weer niet betrouwbaar. Het speelt nu vaak knipperlicht. Soms werkt het wel, soms weer niet en dat binnen een programma.

Maar ons viel ook iets anders op. Bij sommige programma's lijkt het alsof de ondertiteling niet werkt na doorspoelen naar begin programma en doorspoelen reclames. 

Afgelopen vrijdag (28 apr.) hebben we de Verraders opgenomen en bij het kijken gebeurde dat precies ook. Ondertiteling, reclame doorspoelen, geen ondertiteling, na enige minuten weer ondertiteling, reclame doorspoelen enz.

 

 

MaryMaria

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is mij ook opgevallen. Gebeurt ook bij Mr. Frank Visser....... en de Meilandjes. Bij RTL4 en SBS6 dus. Mijn moeder mist soms hele stukken omdat het niet of wisselend ondertiteld is. Zelfs als het wel ondertiteld is is het te snel wel om de regel te kunnen lezen.

R.IR

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Al weken geen ondertiteling bij Slechtste Chauffeur op RTL 5, maar rechtsboven staat toch echt het 888 logo. Onze ondertiteling staat standaard aan op doven/slechthorenden.

Maar wat we ook proberen het programma heeft geen ondertiteling.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2449Posts
  • 261Oplossingen
  • 1161Likes

Goedemorgen! @MaryMaria en @R.IR 

Schiet niet op met de ondertiteling. Willen jullie mij de volgende informatie geven:

Naam Film / Serie: 
Aflevering in geval van serie:

Dan zet ik het nog een keer extra door naar de afdeling die hier aan werkt. 

Uitgelicht topic