ineenmart

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ondertiteling slechthorenden valt met regelmaat weg

Alle jaren dat de ondertiteling voor slechthorenden standaard zou moeten zijn, klopt er niets van bij Ziggo. Niet alleen de buitenlandse zenders (eigen taal ondertitelen) ook bij de nederlandse ontbreekt de ondertiteling. Soms het hele programma. Meestal begint het goed en na een tijdje is de ondertiteling weg. Soms komt het na 10 minuten of zo weer terug. Heel wisselvallig dus maar een grote ergernis is en blijft het. Wanneer doen ze hier eindelijk iets aan?

27 Reacties 27
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hallo @ineenmart

De ondertitels horen natuurlijk gewoon goed te werken! Ervaar je dit op elke zender? En ook op willekeurige programma's? 🙂 

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja hoor, Sommige commerciële zenders hebben geen ondertitels maar waar het wel is, valt die vaak gewoon weg. Al vaak over gebeld: Ja probleem is bekend maar er wordt niets aan gedaan. En zeker bij opgenomen programma's.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

🤔 Super hinderlijk! Al is dit eerlijk gezegd niet iets dat bekend is.

Heb je toevallig ook een concreet voorbeeld dat we hier ook kunnen testen? We zijn dan op zoek naar de volgende informatie:

Type Mediabox / CI+ module:
Welke zender:
Welk programma:
Datum + tijd originele uitzending:
Vanaf welk moment valt de ondertiteling weg:
Werkt het wel op ZiggoGo?

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

mediabox: zie bijlage

zenders: weet ik zo niet. Eigenlijk alle NPO. ARD,ZDF

tijden kan ik niet zeggen, Het gebeurt telkens tussendoor bij een programma. Maar het gebeurt zo vaak dat ik niet zo uit mijn hoofd kan zeggen bij welk. Meestal gaat het aan het begin goed en 10 minuten of zo is het weg. Komt dan soms terug, soms niet.

Ziggo GO gebruik ik niet.

 

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat kan ik mij voorstellen hoor, dit is niet te onthouden. 
Wil je het eens bijhouden en de momenten dat het voorkomt aan ons doorgeven? 
Dan kunnen wij dit 1 op 1 controleren en doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling.

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

okee

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ineenmart

Is het gelukt om wat voorbeelden te verzamelen? 

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is erg moeilijk. Ik ben begonnen maar eigenlijk niet te doen omdat het bij bijna elk programma wel mis gaat. Kan mijn aandacht dan niet goed verdelen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat kunnen we ons voorstellen @ineenmart

Je hoeft ze ook niet allemaal op te schrijven. Een stuk of 5 recente voorbeelden is een goed begin om het onderzoek te laten starten 🙂

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij het perfecte plaatje van 23 november was een van de eerste die ik noteerde. 54e tot 60e minuut geen ondertiteling.

Editie NL 3 december tussendoor diverse keren niets.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

We zijn eigenlijk op zoek naar recentere voorbeelden, die we dan via Replay TV kunnen checken. Dat is bij deze voorbeelden helaas niet meer mogelijk. Als je voorbeelden hebt van maximaal een week oud, dan ontvangen we die graag.

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga weer opletten

 

hvandint

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds enkele dagen ontbreekt de ondertiteling voor slechthorenden bij het NOS Jeugdjournaal.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Dank voor het laten weten @hvandint op welke manier kijk je precies (mediabox/CI+/TV) gaat dat om Live TV en is dit met alle uitzendingen het geval? Ik hoor het graag. 

hvandint

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kijk naar met mijn Mediabox XL opgenomen uitzendingen van het NOS Jeugdjournaal.

Zoals ik al schreef, sinds begin deze week ontbreken bij de uitzendingen van het NOS Jeugdjournaal de ondertitels voor slechthorenden.

Met mijn instelling voor ondertitels is niets mis, die zijn al jaren hetzelfde: ik wil ondertiteling voor slechthorenden.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Dank voor de toelichting op welke mediabox je dit hebt. Ik ontdekte net dat jouw huidige postcode en huisnummer anders is dan in je profiel vermeld wordt, kun je die voor me updaten?

Ik heb zojuist gecheckt bij afleveringen van het Jeugdjournaal op NPO3 van de afgelopen dagen en zie inderdaad geen ondertieling. Bij het NPO1 Extra kanaal (81) is die wel aanwezig.
Dat zoeken we voor je uit waarom die niet op meegestuurd worden bij de NPO3 uitzendingen. 

ineenmart
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij werd deze week het programma DNA onbekend een paar keer onderbroken bij ondertitels.

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

Vanmiddag 21 jan 2022, NPO 1, 14:27-15:13 de herhaling.

DNA Onbekend, S.8 Afl. 1

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

21 jan 2022, NPO 1, 14:27-15:13

DNA Onbekend, S.8 Afl. 1

 

Mediabox Next: ondertiteling valt enkele seconden weg na 04:20.

 

Firefox in Browser: wel ondertiteling

(Al is het niet aan te raden die te gebruiken zolang het probleem met het excessieve schijfgebruik niet is opgelost)

Hetzelfde geldt voor Edge in de Browser.

Uitgelicht topic