1
Vraag
2
Reacties
Problem53

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertiteling rtl4 uitzetten

Rechtstreeks van de kabel verschijnt bij RTL 4 sinds enkele dagen 0 dovenondertiteling. Via RTL teletekst via 888 op te roepen. Voorts toont dat kennelijk via slechts de kabel falende  teletekst alleen de paginas 100 en 889 en daarmee wordt de dovenondertiteling niet stopgezet.

Wat moet ik doen, of levert Ziggo wanprestatie in juridische zin met alle consumentengevolgen vandien.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66911Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18540Likes

@Problem53  schreef:

Hoezo instellingen, welke?

Tot voor enkele dagen was alles OK en ik kwam nergens aan, kijk wel uit. 


@Problem53 Het blijkt toch een Philips TV dingetje te zijn: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ondertiteling-RTL-zenders/m-p/1114058/highlight/true#M129452 

 


@Pim1966  schreef:

Met de Philips klantenservice heb ik het opgelost:

- zet de tv op de zender met de hinderlijke ondertiteling

- Kies de knop '+' op je afstandsbediening

- selecteer de optie 'ondertiteling voor deze zender' 

- hij staat waarschijnlijk op 'nl'. Kies de optie 'uit'

- herhaal dit voor iedere (rtl) zender waar dit probleem zich voordoet

 

Succes! 


Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66911Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18540Likes

Als er op 1 van de tig kanalen een probleem is, dan is dat nog geen wanprestatie.

En wat is de oorzaak?

Een probleem bij RTL of een probleem bij Ziggo?

Ziggo geeft door wat er vanuit RTL aangeboden wordt.

 

Werkt Teletekst ondertiteling wel bij andere zenders als NPO en Talpa zenders?

youriy

Level 17
Expert
  • 2725Posts
  • 142Oplossingen
  • 607Likes

Ik zie zelfs niets bijzonder bij rtl4 maar je bent de derde met dit probleem.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ondertiteling-RTL-zenders/m-p/872620

Steefb

Level 19
Expert
  • 14005Posts
  • 2719Oplossingen
  • 5809Likes

Zou er een Philips update geweest zijn waardoor ondertiteling niet meer goed staat?

Bij mijn Philips  Instellingen  > Universele Toegang.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13140Posts
  • 1101Oplossingen
  • 5416Likes

Hey @Problem53. Welkom! Je bezoek was van korte duur. Kunnen we je nog helpen? Hoe staan de instellingen met betrekking tot ondertiteling bij jouw tv? 

Problem53
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoezo instellingen, welke?

Tot voor enkele dagen was alles OK en ik kwam nergens aan, kijk wel uit. 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5659Posts
  • 596Oplossingen
  • 3063Likes

@Problem53Lycke bedoeld de instellingen die @Steefb hierboven noemt. 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66911Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18540Likes

@Problem53  schreef:

Hoezo instellingen, welke?

Tot voor enkele dagen was alles OK en ik kwam nergens aan, kijk wel uit. 


@Problem53 Het blijkt toch een Philips TV dingetje te zijn: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ondertiteling-RTL-zenders/m-p/1114058/highlight/true#M129452 

 


@Pim1966  schreef:

Met de Philips klantenservice heb ik het opgelost:

- zet de tv op de zender met de hinderlijke ondertiteling

- Kies de knop '+' op je afstandsbediening

- selecteer de optie 'ondertiteling voor deze zender' 

- hij staat waarschijnlijk op 'nl'. Kies de optie 'uit'

- herhaal dit voor iedere (rtl) zender waar dit probleem zich voordoet

 

Succes! 


Problem53
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke plus op de afstandsbediening. De plus van volume link  en die van kanalen  rechts niet en meer plussen heeft 'ie niet? 

Karel.

Level 15
Expert
  • 1113Posts
  • 120Oplossingen
  • 675Likes

Zou het de “OK” knop in het midden van de cursor toetsen kunnen zijn?

En anders via de instellingen knop of de home knop (huisje) naar het menu en zoeken naar taal en ondertitel instellingen.

Sommige afstandsbedieningen hebben ook een subtitle knop.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3619Posts
  • 466Oplossingen
  • 1459Likes

We zijn inmiddels een paar dagen verder @Problem53 en we zijn benieuwd of het is gelukt. Heb je de ondertiteling inmiddels kunnen uitschakelen na de tips van @Bert en @Karel.?

Problem53
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen binnen teletekst bij pagina 889 stopt ondertiteling. Dan moet txt wel a blijven want zodra uit verschijnt die irritant overbodige en gekmakende ondertiteling weer. Ziggo blijft naar Philips verwijzen en weigert de door mij aan Ziggo gestuurde tv handleiding te lezen: te veel dus te moeilijk! 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66911Posts
  • 4698Oplossingen
  • 18540Likes

@Problem53 Ziggo ondersteunt geen apparaten van derden, dat zijn tienduizenden varianten TV's / telefoons / PC's / laptops / tablets / mediaboxen / versterkers / soundbars enz. enz. enz.

 

Of fabrikanten of leveranciers zorgen voor die service ondersteuning, zoals updates en help forums of help pagina's op hun website.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic