NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Rechtstreeks van de kabel verschijnt bij RTL 4 sinds enkele dagen 0 dovenondertiteling. Via RTL teletekst via 888 op te roepen. Voorts toont dat kennelijk via slechts de kabel falende teletekst alleen de paginas 100 en 889 en daarmee wordt de dovenondertiteling niet stopgezet.
Wat moet ik doen, of levert Ziggo wanprestatie in juridische zin met alle consumentengevolgen vandien.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Problem53 schreef:
Hoezo instellingen, welke?
Tot voor enkele dagen was alles OK en ik kwam nergens aan, kijk wel uit.
@Problem53 Het blijkt toch een Philips TV dingetje te zijn: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ondertiteling-RTL-zenders/m-p/1114058/highlight/true#M129452
@Pim1966 schreef:
Met de Philips klantenservice heb ik het opgelost:
- zet de tv op de zender met de hinderlijke ondertiteling
- Kies de knop '+' op je afstandsbediening
- selecteer de optie 'ondertiteling voor deze zender'
- hij staat waarschijnlijk op 'nl'. Kies de optie 'uit'
- herhaal dit voor iedere (rtl) zender waar dit probleem zich voordoet
Succes!
Als er op 1 van de tig kanalen een probleem is, dan is dat nog geen wanprestatie.
En wat is de oorzaak?
Een probleem bij RTL of een probleem bij Ziggo?
Ziggo geeft door wat er vanuit RTL aangeboden wordt.
Werkt Teletekst ondertiteling wel bij andere zenders als NPO en Talpa zenders?
Ik zie zelfs niets bijzonder bij rtl4 maar je bent de derde met dit probleem.
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ondertiteling-RTL-zenders/m-p/872620
Zou er een Philips update geweest zijn waardoor ondertiteling niet meer goed staat?
Bij mijn Philips Instellingen > Universele Toegang.
Hey @Problem53. Welkom! Je bezoek was van korte duur. Kunnen we je nog helpen? Hoe staan de instellingen met betrekking tot ondertiteling bij jouw tv?
Hoezo instellingen, welke?
Tot voor enkele dagen was alles OK en ik kwam nergens aan, kijk wel uit.
@Problem53Lycke bedoeld de instellingen die @Steefb hierboven noemt.
@Problem53 schreef:
Hoezo instellingen, welke?
Tot voor enkele dagen was alles OK en ik kwam nergens aan, kijk wel uit.
@Problem53 Het blijkt toch een Philips TV dingetje te zijn: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ondertiteling-RTL-zenders/m-p/1114058/highlight/true#M129452
@Pim1966 schreef:
Met de Philips klantenservice heb ik het opgelost:
- zet de tv op de zender met de hinderlijke ondertiteling
- Kies de knop '+' op je afstandsbediening
- selecteer de optie 'ondertiteling voor deze zender'
- hij staat waarschijnlijk op 'nl'. Kies de optie 'uit'
- herhaal dit voor iedere (rtl) zender waar dit probleem zich voordoet
Succes!
Welke plus op de afstandsbediening. De plus van volume link en die van kanalen rechts niet en meer plussen heeft 'ie niet?
Zou het de “OK” knop in het midden van de cursor toetsen kunnen zijn?
En anders via de instellingen knop of de home knop (huisje) naar het menu en zoeken naar taal en ondertitel instellingen.
Sommige afstandsbedieningen hebben ook een subtitle knop.
We zijn inmiddels een paar dagen verder @Problem53 en we zijn benieuwd of het is gelukt. Heb je de ondertiteling inmiddels kunnen uitschakelen na de tips van @Bert en @Karel.?
Alleen binnen teletekst bij pagina 889 stopt ondertiteling. Dan moet txt wel a blijven want zodra uit verschijnt die irritant overbodige en gekmakende ondertiteling weer. Ziggo blijft naar Philips verwijzen en weigert de door mij aan Ziggo gestuurde tv handleiding te lezen: te veel dus te moeilijk!
@Problem53 Ziggo ondersteunt geen apparaten van derden, dat zijn tienduizenden varianten TV's / telefoons / PC's / laptops / tablets / mediaboxen / versterkers / soundbars enz. enz. enz.
Of fabrikanten of leveranciers zorgen voor die service ondersteuning, zoals updates en help forums of help pagina's op hun website.
Ik had er ook last van met combinatie Kabel TV en Philips televisie. In de oplossing staat dat je "+" knop moet indrukken. Die heb ik niet op mijn afst.bediening. Wel een andere knop die het probleem oplost. Knopje ziet er uit als drie horizontale streepjes met puntje erin. Beetje van een equalizer. Als je daar op drukt zie je de optie "Ondertitels bij deze zender". Vervolgens kun je die uitzetten.
Zie mijn reactie onderaan. Bij mij werkte de knop met drie horizontale streepjes met een punt er in.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.