1
Vraag
2
Reacties
TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Ondertiteling "Blue Bloods"

Bij "Movies & Series" valt op bij "Blue Bloods" (seizoen 3) dat de ondertiteling en het beeld met spraak, 1 tot 2 seconden out of sync zijn. Ik heb de Mediabox Next herstart, maar het bleef niet-gesynchroniseerd. Niet iedere aflevering heeft het; maar het is super irritant. Kan ik dat zelf nog instellen of oplossen of moet iemand bij jullie aan de slag? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TheDan
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Dank je wel @Wim C. 

Ik heb het via Facebook Messenger door laten zetten om het probleem te duiden. Bij de ZiggoGO app komt hetzelfde probleem ook voor. Niet iedere aflevering gaat mis. Van seizoen 3 heeft aflevering 15 het probleem bijvoorbeeld wel en aflevering 16 niet. Ook bij de eerste 14 afleveringen komt het soms voor.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @TheDan 

Met ondertiteling kun je daar denk ik niets aan veranderen.
Als het geluid niet lipsynchroon is ligt dat anders, maar als dit euvel alléén hebt bij één serie en één seizoen, dan ligt de oorzaak niet bij jou. Als je dat voor deze ene gelegenheid gaat aanpassen dan loopt deze serie goed en al het andere dat je bekijkt loopt out of sync. 

TheDan
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Dank je wel @Wim C. 

Ik heb het via Facebook Messenger door laten zetten om het probleem te duiden. Bij de ZiggoGO app komt hetzelfde probleem ook voor. Niet iedere aflevering gaat mis. Van seizoen 3 heeft aflevering 15 het probleem bijvoorbeeld wel en aflevering 16 niet. Ook bij de eerste 14 afleveringen komt het soms voor.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@TheDan een onhandigheid dat dit niet lekker loopt met de ondertiteling/beeld/spraak bij Blue Bloods. Goed dat je het via Facebook Messenger al hebt doorgegeven. Dan komt het ook bij de juiste collega's terecht en wordt het opgelost. 

R.Raggers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij ons ook het zelfde probleem maar waar is de oplossing dan en wat heeft dit met Facebook te maken de topic  geeft een oplossing alleen niet te vinden.

Filmliefhebber

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ervaar dit momenteel ook en het is bijzonder irritant. Volgens de helpdesk is dit op te lossen als minimaal 5 mensen via de community hierover geklaagd hebben.  Ben benieuwd!

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Filmliefhebber 

Ik weet niet hoe deze helpdeskmedewerker bij dit verhaal komt, maar als het zo zou zijn dat problemen pas worden opgelost als minstens vijf abonnees eenzelfde probleem ervaren, dan worden er denk ik maar weinig problemen opgelost.

Ga er maar vanuit dat als er één abonnee een probleem ervaart, dan zullen er vast meer zijn en moet het worden opgelost. Simpeler kan het niet.

Filmliefhebber

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat zou inderdaad het beste zijn. Blijft de vraag waarom het zo ingewikkeld moet zijn en de helpdesk niet zelf het doorgeeft aan de technische dienst en dat die het probleem kunnen  oplossen. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag All, als ik jullie goed begrijp dan loopt het nog niet goed bij Blue Bloods. Gaat het dan om alle afleveringen van seizoen 3? Zodra ik deze informatie heb, stuur ik het door naar de juiste afdeling. 

Filmliefhebber

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Momenteel inderdaad bij seizoen 3. Bij seizoen 1 of 2 is het ook een keer gebeurd, maar nu is het al twee keer snel achter elkaar. Hopelijk is dit bij de volgende seizoenen niet meer het geval.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Bedankt @Filmliefhebber. welke softwareversie heb je op de mediabox Next? Dit is de laatste vraag. 

Filmliefhebber

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben momenteel niet thuis, waar kan ik dat vinden en dan geef ik dat vanavond nog wel even door.En je mag zoveel vragen stellen als je wilt als daardoor dat irritante probleem opgelost wordt 🙂

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Filmliefhebber 

De versie van je Mediabox Next kun je hier vinden:

Via de afstandsbediening op de knop met het huisje klikken

Via het menu bovenin naar rechts en dan bij instellingen weer naar rechts en klikken op INFO.

Filmliefhebber

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DCX960 versie 4.40

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Ook hier hetzelfde probleem bij SE3-14 en SE3-16 loopt de ondertiteling achter op het geluid.

Is ook één keer eerder voorgekomen maar ik weet niet meer om welke aflevering het ging, ik dacht dat het toen eenmalig was maar nu begint het vervelend te worden.

Wat ook vervelend is, is dat wanneer de intro begint, je op OK kunt drukken om dit over te slaan.

Als je dat doet begind de ondertiteling erg laat als de aflevering verder gaat.

Als je niet op OK drukt en de intro is afgelopen start de ondertiteling direct.

Dit lost overigens het sync probleem niet op.

Ik ben nu pas bij SE3 aflevering 17 dus ik weet niet hoe dit verder gaat maar dan meld ik me wel weer.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@TheDan 

Komisch, zit in Seizoen 9 en het is mij niet eens opgevallen in Seizoen 3 loopt via de AppleTV 4k Ziggo Go TV wel goed.

 

Misschien even even de ondertiteling uitzetten, dan even afsluiten en vervolgens Blue Bloods weer aanklikken en ondertiteling aanzetten, als dit niet sync gaat misschien dat @Lotte  hier melding van kan maken.

 

Er zijn meerdere series op de Media Box die niet goed lopen, goed dat dit wordt vermeld.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo all, bedankt voor alle informatie! Ik heb het intern doorgezet en we gaan het onder de loep nemen. Zodra we meer horen zullen we het terugkoppelen. 

Filmliefhebber

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Meerdere keren ondertiteling aan en uit gezet en Blue bloods weer opgestart hielp niet, ook het herstarten van de media box was geen oplossing.

Dus inderdaad hoogste tijd dat Ziggo actie onderneemt!

 

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

SE3-18 ook fout, het lijkt wel of alleen de even afleveringen dit doen en de oneven niet.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi All, hoe staat het er momenteel voor. We hebben nog geen reactie, maar wil even weten hoe het gaat. We hebben hier getest en hier is nu op dit moment geen probleem! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic