Sinds de laatste update (5.14) valt de ondertiteling op BBC na het een tijd gedaan te hebben, ineens weg . Is dit een bekend probleem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Roland, zag je die foto? Was ergens op npo. Kijk die kleur is gewoon niet te lezen toch?
NPO Was zeker nog in de kerststemming! @Kronkeltje
Als je nog een voorbeeld hebt van de naam van het programma en de datum en tijdstip, dan kunnen we hetzelf ook nalopen.
@linda782 Met Detective Steirerblut op ARD. Was dit via Live-tv, terugkijken of een opname? Als je dit nog kan terugkijken, ervaar je hetzelfde rondom dezelfde tijd?
PS. Ook vanuit mij, nog de beste wensen! 😄
Hi Ryan,
NPO is altijd in kerststemming😉
Bij deze voorbeelden gebeurt het ook in de app. Het gaat dan eigenlijk altijd om een opname, en op precies hetzelfde moment. Dus plm 20 minuten na aanvang, dan plm een halfuur geen OT, en dan komt het weer terug.
Helder @linda782 Ik weet niet of je de optie nog hebt, maar wanneer je dit terugkijkt, gebeurd het dan net zo hard weer?
Hallo Linda en Ryan, ik lees dit zo... en bij mij in was het in ieder geval in die opname van de BBC zeker ook na terug en weer vooruit spoelen precies het zelfde. Dus geen tekst....
Het gebeurt dan inderdaad net zo.
Op Call the midwife van BBC1 op 5-1–25 viel de ondertiteling na ~50 min weg, bij direct kijken en in de opname. Op Outnumbered van BBC1 op 26-12-24 viel de ondertiteling weg na 35 min, in de opname. Ik heb een Samsung TV en de Next Mini.
@Kronkeltje en @gertrud, welke software versie betreft het? Kunnen jullie dat eens checken inde instellingen van jullie box?
Ik heb de box pas enkele maanden. Het is versie 5.14. De softwareversie is een enorme letter- en cijferreeks, bedoel je die?
@linda782 kun je ons voorzien van concrete voorbeelden mbt
-Programma
-Dag en Tijdstip
-Werkt geen enkele taal als optie?
Hoi Judith,
Ik heb al in voorgaande berichten concrete voorbeelden gegeven, maar het gaat dus om ARD, ZDF en de BBC, en dan series of films. Ook via Ziggo Go, en ook als je later terugkijkt. Na plm 20 minuten valt de OT weg, en dan na plm een halfuur is de OT weer terug.
Bedankt voor alle informatie @linda782, @Kronkeltje en @gertrud. We hebben dit incident uitgezet bij de verantwoordelijke afdeling.
Bedankt Krista en alle anderen die hebben meegedacht/geholpen!
@linda782 @Kronkeltje @gertrud
We hebben een reactie ontvangen van de onderzoekafdeling. Op dit moment zien we hetzelfde gedrag niet terug in onze testapparatuur. Om het onderzoek verder te kunnen uitvoeren zijn ze gebaat bij een video. Hebben jullie de mogelijkheid om een filmpje te maken van 1-2 minuten waarin het probleem wordt vastgelegd? Vergeet dan ook niet te melden welke datum, tijdstip zender en programma dit betrof.
De video mag via het stappenplan uit de bijlage gedeeld worden. Laten jullie weten als het is gelukt?
Beste Vincent en allemaal, ik heb de media box next systeem 5.14.
Mocht ik een opname bekijken en de tekst valt weg zal ik proberen een filmpje te maken. Ik wil er wel op wijzen dat dit een oud probleem is. Had er regelmatig last van in de afgelopen jaren. Maar wat ik zei... als er wel een ondertitel is maar hij is donkergroen en niet leesbaar, dan maakt het niet zoveel meer uit of er wel of geen tekst staat. En nog een punt; Voice overs op NL zenders bij bijv Engelse woonprogramma's worden nooit ondertiteld Wij doven zijn niet interessant.
Soms heb ik ook last van ondertiteling, niet van BBC , maar op een commerciele omroep.
Als die ondertiteling opeens wegvalt, baal ik wel eens
Ook vind ik vette ondertiteling prettig op tv , gewone letters lees ik soms niet omdat voorbeeld witte trui en witte ondertiteling , slecht leesbaar
ik ben doof !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pierre
Via ok knop ga dan naar kies je taal (ondertiteling)
Dolby Nederlands
Stereo Nederlands
Of via de Home knop
Ga daarna naar Profielen
Selecteer Ondertiteling aan
Of
Selecteer ondertiteling voor slechthorende aanzetten
Wat ik nu hieronder ga schrijven klinkt misschien een beetje vreemd maar wij als Ziggo klanten weten niet hoe de programmeurs van Ziggo de Next Mini hebben geprogrammeerd, de reden waarom ik dus de bovenstaande hier eerder beschreven twee beschikbare methodes heb beschreven om de ondertiteling aan of uit te zetten, kan mogelijk invloed hebben op de manier en vanuit welk keuze menu u de ondertiteling instelt. Wellicht verdwijnt de ondertiteling niet meer op het moment dat u via een van de twee beschreven keuze menu's de ondertiteling instelt. Het is te proberen niet waar?
Als u al de bovenstaande opties/methodes zou willen uitvoeren om daarmee probleem op te lossen dan zou uw probleem hiermee mogelijk verholpen zijn om d.m.v. een van/ via een van de mogelijke opties als instelling van uw ondertiteling in te stellen om dit mogelijk als oplossing te kiezen. Ik zelf ga dit OT experiment uit voeren om zo na te gaan of uw probleem bij mij zich ook zo zichzelf voordoet of dat het hiermee is opgelost is.
Mijn bericht heeft wellicht een extra toelichting nodig: Bovenstaande is geen ondertitelingsinstelling maar op BBC First wordt standaard al via Audio Dolby of Stereo ondertiteling aangeleverd, de andere optie is het handmatig aanpassen van de OT.
Dus wat ik probeer te beschrijven is wat gebeurd er als de ondertiteling vanuit Dolby wordt geleverd versus wat gebeurd er als de ondertiteling vanuit stereo wordt geleverd??
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.