Ik heb een Google TV launcher waarop alles goed en soepel werkt. Mijn vrouw kan er echter niet mee overweg dus ik heb ook de Next Mini in de aanslag staan.
Bij 2 apps gaat er iets fout:
- NPO Start (Plus): Ondertiteling voor doven en slechthorenden werkt niet. I.i.g. bij seizoen 3 van KLEM. Op de Google TV werkt het wel.
- Netflix: Na een 20 tal seconden wordt het scherm zwart, en gaat daarna weer verder. Vaak loopt de ondertiteling nu niet meer synchroon met de gesproken teksten.
Ik heb al een nieuwe Next mini ontvangen (al was dat volgens mij de oorzaak niet) en daar gebeurt hetzelfde op. Ik heb een internetverbinding van 100 Mbit/s. De Next mini geeft bij diagnose dat de verbindingssnelheid hoog is. Bij een test met de Google TV blijkt de snelheid net boven de 100 Mbit/s te liggen. De mini is bekabeld aangesloten.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Help ons en geef jouw voorbeeld doorHi @Dwarf1 - We hebben het probleem met de ondertiteling voor doven en slechthorenden bij Klem S3 intern uitgezet en wachten op dit moment op meer informatie. Mocht je meer series tegenkomen waar geen ondertiteling bij zit (via de Next Mini), laat het vooral weten! Ik heb de titel van het topic voor de zichtbaarheid het probleem aangepast.
@youriy - Dank voor het testen/bevestigen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Dwarf1 schreef:Netflix: Na een 20 tal seconden wordt het scherm zwart, en gaat daarna weer verder
Zet in instellingen > Beeld en geluid > Framesnelheid aanpassen eens op aan of uit
Ik heb je tip opgevolgd en heb 'm op uit gezet. Nu lijken de problemen met het zwarte scherm gedurende een paar seconden + de foutlopende ondertiteling lijken verholpen te zijn, blijkt uit een snelle test. Tnx a lot.
Het probleem met NPO start (plus) bij de ontbrekende 'doven en slechthorende ondertiteling' bij afleveringen van klem is nog steeds aanwezig.
Het is dan inderdaad de vraag of het aan ons ligt of wellicht bij NPO Start. Als je de afleveringen van Klem bekijkt via de NPO Start plus app op je mobiel, tablet of andere apparaten, speelt het probleem met de ondertiteling dan ook? @Dwarf1
Want mogelijk ligt het probleem bij NPO Start zelf.
Als ik dezelfde serie (Klem) via mijn Google TV Streamer bekijk met de NPO Start app dan heb ik wel ondertiteling. Als ik het via mijn telefoon bekijk ook.
Om het nog wat ingewikkelder te maken, als ik via de 'Next mini' andere series op NPO Start kijk dan heb ik wel ondertiteling.
En feitelijk hebben we het niet over de 'gewone ondertiteling' maar de ondertiteling voor doven en slechthorenden.
@Dwarf1 schreef:Als ik dezelfde serie (Klem) via mijn Google TV Streamer bekijk met de NPO Start app dan heb ik wel ondertiteling. Als ik het via mijn telefoon bekijk ook.
Dit kan ik bevestigen, ik heb hier hetzelfde bij klem seizoen 3.
Hi @Dwarf1 - We hebben het probleem met de ondertiteling voor doven en slechthorenden bij Klem S3 intern uitgezet en wachten op dit moment op meer informatie. Mocht je meer series tegenkomen waar geen ondertiteling bij zit (via de Next Mini), laat het vooral weten! Ik heb de titel van het topic voor de zichtbaarheid het probleem aangepast.
@youriy - Dank voor het testen/bevestigen!
Hi allen,
Ik heb inmiddels begrepen dat dit opgelost zou moeten zijn, hoewel ik nog niet zeker weet of dat voor alle seizoenen het geval is. Kunnen jullie controleren of het weer werkt?
Helaas @Alex . Aflevering 5 van seizoen 3 en aflevering 4 van seizoen 1 geven geen ondertiteling terwijl ik dat wel geactiveerd heb. Verder niet meer geprobeerd bij andere afleveringen.
Groeten, Ron
Dank voor je reactie, @Dwarf1 - Erg zuur dat het toch nog niet is opgelost, ik heb het opnieuw doorgezet!
Hi @Alex . Ook geen nl ondertiteling bij medisch Centrum West van afgelopen zondag. Zowel via de next mini als via de ziggo go app op mijn Google TV streamer. Ook via terugkijken niet.
Wel ondertiteling als ik via de Kijk app van sbs 6 terugkijk.
Hi @Dwarf1 Wat betreft de serie Klem via NPO Start, dit hebben we nog in onderzoek.
Ik heb de uitzending van 5 januari van Medisch Centrum West gecontroleerd in Ziggo GO en zie daarbij wel ondertiteling. De eerdere uitzendingen kan ik helaas niet meer nagaan. Heb je hiermee nog problemen ervaren?
Hoi @Rikst ik deel je ervaring met MCW van 5/1. Wij hadden ook ondertiteling.
Hi @Dwarf1 - Ik heb helaas geen nieuwe update over dit probleem, ik vermoed dat er nog steeds geen ondertiteling aanwezig is. Ben je in de tussentijd nog meer series tegengekomen die het niet hebben?
@Alex , geen nieuwe voorbeelden tegengekomen. Als ik ze tegenkom maak ik er melding van.
Penoza (iig 1e aflevering uit 2020) @Alex
@Dwarf1 Dankjewel voor het doorgeven! Ik heb dit doorgegeven aan onze specialisten en onze contacten bij NPO. Indien je nog ander content bent tegen gekomen waarbij de ondertiteling ontbreekt, hoor ik het graag.
Aanvullend: kun je nog laten weten of de ondertiteling het wel doet wanneer je dezelfde content via de NPO Start app op een ander apparaat (Android telefoon / iPhone etc.) test?
Hi @Dwarf1 - Beschamend genoeg lijkt dit probleem nog steeds te spelen, we hebben opnieuw navraag gedaan.
@Alex , ik ben geen nieuwe uitzendingen meer tegengekomen waar dit speelde.
Dat is in ieder geval goed nieuws! En dank voor je snelle reactie. We hebben aan onze kant Klem getest, waar het bij de premium-content (Seizoen 1 t/m 3) wel nog steeds lijkt te spelen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.