Hallo,
Ik heb hier eerder een topic gehad, inmiddels een jaar geleden. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wanneer is er een mogelijkheid om normale leesbare ondertiteling bij programma's te doen? En nee ligt niet aan de tv en nee ligt niet aan de uitzending, want via KPN is het wel allemaal leesbaar en via Odido ook.
Kunnen jullie na ruim een jaar eindelijk dat gaan veranderen op de mediabox? Of op zn minst een zwarte balk er achter doen?
Ik ben het wachten een klein beetje beu en de zogenaamde oplossingen ook. Ik kijk al ruim een jaar vervelend tv. Dus zou ook willen weten wanneer mijn abonnement opgezegd kan worden, want dan ga ik naar kpn. Daar kan het wel gewoon allemaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
30 januari 2024:
Er is eind oktober 2024 een kleine verbetering geweest:
Op 6 augustus 2024 schreef @Lycke:
"Oké. nog weinig zekerheid en zoals hier al uitgesproken is; de prio ligt niet bepaald hoog.
De verwachting is dat dit nog wel een paar maanden gaat duren :-(. "
Die paar maanden zijn nu wel voorbij.
Vervelend dat je het zo ervaart. Menigeen hoopt echter niet dat die zwarte balken terugkeren . Die worden als storend ervaren doe veel mensen. Als ze wat willen doen dat misschien een ander lettertype maar geen zwarte balken s.v.p.
Hi @Roodkapje2016,
Ik snap dat het heel frustrerend is en ik zou het echt heel jammer vinden dat je om die reden overstapt ;-( Maar dat is uiteraard je goed recht. Nu heb ik even gekeken voor je, en ik zie dat je abonnement nog loopt tot 26-05-2025. Tevens zie ik ook dat er een klachtencase open staat waarop je nog een reactie krijgt.
Maar ja die klachtencase staat al maanden open. Dus een reactie is daar denk ik niet van te verwachten. Jammer dat jullie zo een doelgroep in de kou laten staan. En dat jullie er geen prioriteit aan geven is nu al wel duidelijk, maar ruim een jaar? En hoe moeilijk kan het zijn? Het gaat bij ieder ander goed, behalve bij jullie.
@Roodkapje2016 wrote:Maar ja die klachtencase staat al maanden open. Dus een reactie is daar denk ik niet van te verwachten. Jammer dat jullie zo een doelgroep in de kou laten staan. En dat jullie er geen prioriteit aan geven is nu al wel duidelijk, maar ruim een jaar? En hoe moeilijk kan het zijn? Het gaat bij ieder ander goed, behalve bij jullie.
Zoals @JeanPi al aangeeft zal de meerderheid die zwarte balk als (zeer) storend ervaren. Dus voor de meerderheid van de Ziggo klanten gaat het goed.
De oplossing zou zijn net als bij streaming diensten dat dit als extra optie erbij komt net als verschillende lettertype en maten.
Ik ben volkomen mee eens met Roodkapje want waarvoor betalen wij de abbonement aan TV Ziggo.
tot nu heb ik soms moeite lezen van dunne letters. wil ik graag vette letter nodig om goed te lezen
1 jaar is e cht niet normaal om mensen wachten om een reactie van Ziggo
Stel het niet langer uit , doe er wat aan doen, Ziggo
@dulken wrote:Ik ben volkomen mee eens met Roodkapje want waarvoor betalen wij de abbonement aan TV Ziggo.
tot nu heb ik soms moeite lezen van dunne letters. wil ik graag vette letter nodig om goed te lezen
1 jaar is e cht niet normaal om mensen wachten om een reactie van Ziggo
Stel het niet langer uit , doe er wat aan doen, Ziggo
Andere klanten die er geen behoefte aan hebben, die grote letters en/of zwarte balken als (zeer) storend ervaren betalen ook aan Ziggo.
Op kanaal 997: Testbeeld zijn 2 versies te zien van de DVB ondertiteling op NPO 1.
1sd: 720 x 540 pixels, 4:3
SD ondertiteling bij een HD zender!
1hd: 1920 x 1080 (HD: 16: 9)
De letters zijn bij 1hd veel scherper.
Hier staan plaatjes en een filmpje van het Testbeeld.
En er is geen zwarte balk, wel een donker contour.
Op de Humax 5050c staan de 1sd ondertitels inmiddels wel op de goede plaats.
Ook 1hd is mogelijk.
Wanneer legt Ziggo nu eens uit waarom 1hd niet wordt aangeboden.
NOS Journaal van vandaag 22 januari 2025.
1sd:
1hd:
Even op de plaatjes klikken om het verschil in scherpte te zien.
En nog 2 voorbeelden van de echte 'NPO 1' van 29 oktober 2024, na de kleine verbetering van 720 x 405 naar 720 x 540 pixels.
Boven de DVB ondertiteling.
Onder de ingebrande ondertiteling.
Beste Template,
Het gaat natuurlijk niet om de zwarte balken, maar om dat de ondertiteling goed leesbaar is. En dat is nu niet. En persoonlijk denk ik dat de meerderheid dit vind. Alleen gaat het om de meerderheid van de minderheid. Ik kijk nu al een jaar niet gewoon via Ziggo naar Noorwegen 1,2 en 3. Simpel weg omdat de ondertiteling te onduidelijk is. En al een zwarte balk het beter leesbaar maakt, zoals eerder ook een zwarte balk is, dan graag. En die mensen die vinden misschien de balk irritant maar kunnen nog wel het programma volgen. Ik niet, want de ondertiteling is niet leesbaar. Dus eigenlijk is er ook een verschil tussen iets nodig hebben en iets irritant vinden.
Maar ja het is aan Ziggo om het serieus te nemen en dat gebeurt niet. Dat is duidelijk naar een jaar. Vraag me alleen af waarom het bij andere providers wel goed gaat. Dus kan niet een hele grote aanpassing zijn lijkt mij.
Dat zou dus een hele goede manier van oplossen zijn. Ik hoop dat ze dit gaan meenemen.
Betere plaatjes.
Kanaal 997: Testbeeld
NOS Journaal van vandaag 22 januari 2025.
1sd: 720 x 540 pixels
1hd: 1920 x 1080 pixels (HD)
Klik op de plaatjes en zie het verschil in scherpte.
@Roodkapje2016 wrote:Beste Template,
Het gaat natuurlijk niet om de zwarte balken, maar om dat de ondertiteling goed leesbaar is. En dat is nu niet. En persoonlijk denk ik dat de meerderheid dit vind. Alleen gaat het om de meerderheid van de minderheid. Ik kijk nu al een jaar niet gewoon via Ziggo naar Noorwegen 1,2 en 3. Simpel weg omdat de ondertiteling te onduidelijk is. En al een zwarte balk het beter leesbaar maakt, zoals eerder ook een zwarte balk is, dan graag. En die mensen die vinden misschien de balk irritant maar kunnen nog wel het programma volgen. Ik niet, want de ondertiteling is niet leesbaar. Dus eigenlijk is er ook een verschil tussen iets nodig hebben en iets irritant vinden.
Maar ja het is aan Ziggo om het serieus te nemen en dat gebeurt niet. Dat is duidelijk naar een jaar. Vraag me alleen af waarom het bij andere providers wel goed gaat. Dus kan niet een hele grote aanpassing zijn lijkt mij.
Noorwegen 1, 2 en 3. Waar vind ik die? Mijn interesse is gewekt
Oei..... Gebruikt u eigenlijk zelf de ondertiteling?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.