EmilyCc

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ondertiteling movies & series formaat verspringt

Op mijn next mini kijk ik the handmaid's tale via movies & series L. De ondertiteling daarbij verspringt steeds van groot naar klein en weer terug, waardoor kijken met ondertiteling niet te doen is. Ik heb al geprobeerd om het beeldformaat op automatisch en op 1080p te zetten (heb geen 4K tv), maar zonder succes. Ook het aan en uitzetten van de ondertitels helpt niet. 

Ook een fbi op de box helpt niet. Wat kan ik nog doen?

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Reacties
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Lassy Erg hinderlijk dat je dit ervaart! Op dit moment staat het ticket inderdaad nog open. Er is vooralsnog helaas geen oplossingstermijn bekend.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Hier gaat inderdaad iets niet goed, dank voor jullie meldingen! Ik ga het intern doorzetten en hoop snel met een oplossing te komen.

 

@Popeye-spinazie - Je geeft aan dat je het bij andere films/series ervaart. Bij welke? Hoe meer voorbeelden, hoe beter!

41 Reacties 41
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @EmilyCc 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Dit is inderdaad geen kijken. Wat nog wel eens wil helpen is om de Mediabox Next Mini terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De mediabox start dan weer opnieuw op alsof-ie zó uit de verpakking komt. Uw bewaarde opnames blijven gewoon bewaard net als uw ingestelde kijkprofielen. Als u geabonneerd bent op streamingdiensten moet u daar dan wèl weer opnieuw inloggen.

Laat u weten of dit werkt?

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

The Handmaid's Tale, Seizoen 1, afl. 1

Op de Mediabox Next precies hetzelfde: dubbele ondertitels van verschillende grootte.

 

+

Bij FOX (kanaal 11) is Seizoen 4 te zien.

EmilyCc
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had al een fabrieksinstellingen reset (fbi) gedaan, zonder succes helaas. 

EmilyCc
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Seizoen 3 nu ook bij Amazon prime te zien. Daar zijn de ondertitels prima 🙂 

ateurlings

Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem op de gewone Next bij Ziggo Series Handmaid's Tale 

Flitskikker

Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes

Dit lijkt me een firmwareprobleem. Waarschijnlijk is er zowel image based als text based ondertiteling beschikbaar en heeft de Next Mini die tegelijk ingeschakeld. Ik zal vanavond eens kijken of het op mijn normale Next voorkomt, aangezien ik zelf geen Next Mini bezit.

 

@Anne B Wellicht kunnen jullie dit testen op jullie Mini?

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

Het komt ook voor op de Mediabox Next.

Zie hierboven.

Dubbele ondertitels.

Meteen aan het begin van The Handmaid's Tale, Seizoen 1, afl. 1

... En via Movies & Series stream je de mooiste films en series in 4K, waaronder de hitserie The Handmaid's Tale.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@EmilyCc hallo,

 

ik ervaar precies hetzelfde probleem met movies & series, maar dan met andere videos, overigens ervaar ik dat niet met alle series en films, en jij vast ook niet. ik vermoed dat dit een klusje is voor de wijze heren en dames die bij ziggo werken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Hier gaat inderdaad iets niet goed, dank voor jullie meldingen! Ik ga het intern doorzetten en hoop snel met een oplossing te komen.

 

@Popeye-spinazie - Je geeft aan dat je het bij andere films/series ervaart. Bij welke? Hoe meer voorbeelden, hoe beter!

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Hallo, dezelfde voorbeelden als de andere voorbeelden. O.a true grit en de Ancient Aliens etc. Het gaat echt specifiek met het content bekijken op movies & series dus niet het content dat op terugkijken is verbonden maar echt uitsluitend movies & series content. Maar zoals ik aangaf ervaar ik dat niet met alle content op movies & series xl

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@Alex 

Inmiddels is het nog steeds niet opgelost zie ik... kunnen ze niet gewoon de mediabox next terug zetten naar de vorige update toen er nog geen sprake was van dit probleem? Bij netflix en andere streaming diensten lossen ze dit soort problemen heel snel op, maar kennelijk is de klantenservice van ziggo beter dan het aanbieden van kwalitatieve en stabiele diensten  waarvoor ziggo ook nog eens wilt dat er voor wordt betaald.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 417Likes

Ik heb ook hetzelfde probleem in Movies&Series met "Blue Bloods" en "Deadwood".
Is al een paar weken zo en soms erg irritant.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@borry52 dat vind ik nogal zacht uitgedrukt... Het is echt een straf om zo die films en series te moeten kijken en het is gewoon schandalig dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Men betaald voor die premium diensten van ziggo en ze doen er gewoon niks aan. Verder is het aanbod ook erg karig voor de prijs wat je moet betalen om toegang te krijgen tot movies en series XL er staan echt veel B-films en B-series op. Zelf prime videi voor €2,99 krijg je nog veel meer aanbod. Natuurlijk minder dan netflix of videoland maar sowieso beter dan movies en series XL

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 417Likes

@Popeye-spinazie, het gaat mijn te ver om te roepen dat Ziggo er niets aan doet.
Ik vind het ook vervelend maar snap ook dat dit niet de hoogste priortijd heeft bij Ziggo want er zullen best wel problemen zijn die veel ernstiger zijn.
Het komt wel vaker voor dat als er ergens een software update wordt uitgevoerd het daarna niet helemaal lekker loopt en het is dan ook heel lastig om daar een fout te vinden die maar af en toe voorkomt.
Zelf ben ik 33 jaar storingsmonteur geweest, zowel hardware- als softwarematig en ik weet uit ervaring dat als er een punt of komma op de verkeerde plek staat er hele rare dingen kunnen gebeuren.
Als je het aanbod te karig vind ga dan naar een kleiner aanbod b.v. Ziggo start en neem lekker een abbo op “prime videi” of ga naar een provider die nooit problemen heeft en ook nog goedkoper is.
Succes met zoeken.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@borry52 jij vindt dat te ver gaan? Mensen krijgen de diensten niet gratis maar moet daar genadeloos voor betalen. Het zijn dure tijden dus ziggo moet gewoon waar voor het geld geven ipv storingen op storingen elke keer en elke keer verhoogd ziggo de prijzen maar krijgen daar niets voor terug behalve storingen. Ik snap niet zo goed waarom je ziggo hand boven het hoofd houd

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@Alex hallo,

 

Waarom is de ondertiteling big movies& series nog steeds niet opgelost? Het is inmiddels weken geleden en niets is er veranderd? 

 

Mvg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Popeye-spinazie. Het ticket hiervoor loopt nog. Ik heb navraag gedaan naar de laatste stand van zaken en hoop spoedig een update te hebben.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik heb helaas nog geen nieuwe informatie. Het onderzoek (en het repareren) loopt nog steeds.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 417Likes

Zat net een aflevering van Burden of Truth te kijken en het schakelen van de ondertitels gaat soms zo snel dat het bijna niet te volgen is.

Gelukkig is mijn Engels redelijk op pijl en gebruik ik het alleen als ondersteuning, vooral als er snel gepraat wordt maar het wordt nu wel erg storend.

Hoop toch echt dat er snel een oplossing wordt gevonden.

 

Uitgelicht topic