1
Vraag
2
Reacties
RONALD6164

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ondertiteling menu

hallo, zou het mogelijk moeten zijn op met 1 druk op de knop ondertiteling aan te zetten? Ik ken nu alleen een optie waarbij ik drie of 4 stappen moet doorlopen om onedrtiteling aan te zetten. zonde. vooral als ik tussendoor even ga zappen (tijdens reclames op History channel bijv), moet ik daarna weer die stappen doorlopen...kan het sneller dat u weet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Simba24

Level 13
  • 784Posts
  • 36Oplossingen
  • 187Likes
Via Teletext pagina 888?

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Welke ondertiteling wordt bedoeld? Die voor doven en slechthorenden?
En of het sneller kan d.m.v. een druk op één knop? Dat is een vraag die een moderator kan neerleggen bij de ontwikkelaars en daarna dan "misschien" kan beantwoorden.
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
in principe elke ondertiteling die aanwezig is. meestal inderdaad die voor doven/slechthorende. Maar ik gebruik 'm vaak op buitenlandse zenders zoalss BBC/ history channel, Arte, etc
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dan is het nu wachten tot een moderator langs komt en dit oppikt.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi RONALD6164, klopt het dat je de instellingen voor de ondertiteling nu per zender handmatig aanpast? Want dan kan het inderdaad een stuk makkelijker. Met dit stappenplan pas je de ondertiteling in één keer aan voor alle zenders en blijven de instellingen bewaard.
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
oe, dat klinkt idd als een handige tip:)! waarvoor dank. ik ga het proberen
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hallo Kim. Het blijkt toch niet zo handig. De functie die je aangeeft is handig voor doven en slechthorenden want het schakelt ondertiteling automatisch in op elke zender, dus ook op alle nederlandse zenders. Ik gebruik ondertiteling alleen op Engelstalige zenders zoals History channel en BBC en af en toe op, Franse en Duitse zenders. Ik gebruik het dus als hulp omdat ik de anderstalige zenders dan beter kan volgen als ik mee kan lezen in Engels, Frans of Duits.
Uiteindelijk is waar het mij om gaat dat het zo omslachtig is de ondertiteling aan te zetten, vooral als ik tussendoor even naar een andere zender ga moet ik daarna weer de 4-5 stappen in het menu doorlopen; dat zou ik dus graag makkelijker kunnen doen.....
Simba24

Level 13
  • 784Posts
  • 36Oplossingen
  • 187Likes
Via Teletext pagina 888?
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi RONALD6164, Jammer dat mijn tip toch niet de ideale oplossing blijkt te zijn. De eenvoudigste manier is dan die van Huistijger! 🙂
Je verbetervoorstel stuur ik in ieder geval intern door.
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor het doorsturen Kim en ook dank aan huistijger (...), ik ga het volgende week als ik weer thuis ben eens uitproberen
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Tsja. Voor de zenders die ik had aangegeven (met name BBC en Historische Channel) is geen teletext beschikbaar, dus dat advies was iets te snel gegeven...hopelijk vind Ziggo een manier de onderiteling sneller in het menu te kunnen vinden. Succes!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Ik heb het hier nogmaals voor de zekerheid getest op een Ziggo Mediabox XL. Op BBC is het mogelijk om ondertiteling in te schakelen via Teletekstpagina 888. Soms duurt het wel even voordat de box hierop reageert. History Channel wordt Nederlands ondertiteld.
Los daarvan is je verzoek voor een makkelijkere manier om de ondertiteling in te schakelen in ieder geval intern doorgegeven aan ons ontwikkelingsteam 🙂
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Kim, de reden dat ik dit meldde is juist dat het lang duurt/ omslachtig is. Dat BBC teletext heeft klopt maar het duurt idd lang en dat is niet erg handig als ik tussen zenders switch.Voor wat betreft Histroy Channel: zij ondertitelen niet alle programma's automatisch, de meeste moet ik handmatig instellen (bijv 'American pickers'). wil je da svp nogmaals nakijken? groet Ronald (en alsnog de beste wensen voor 2019!)
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Jij ook de beste wensen, RONALD6164! De ideale oplossing heb ik inderdaad nu niet voor je. Ik heb de ondertiteling van History Channel nog een keer getest bij ons op de Ziggo Mediabox XL. Wanneer ik de aflevering van 'American Pickers' terugkijk van 2 januari, 23.00-00.00 uur, krijg ik wel een ondertiteling te zien. Wil jij dit ook eens checken? Alvast bedankt voor de moeite!
RONALD6164
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hallo Kim...., hm dat is typisch..., ik heb het geprobeerd en nu zijn er idd ondertitels te zien. Maar goed, het werkt, dus bedankt voor je geduld en moeite. hopelijk komt er ooit ook nog een update (vereenvoudiging om bij ondertiteling te komen) voor de overige zenders. groet Ronald
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Vreemd inderdaad, RONALD6164! Maar gelukkig werkt dit nu in ieder geval wel weer! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic