1
Vraag
2
Reacties
HWAScholte

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertiteling instellen bij TV Gemist i.c.m een Humax Mediabox

Beste allen,

 

Dit is een vraag namens mijn moeder van 89 jaar. Zij heeft ren Humax Ziggo box. Ze kijkt zo nu en dan uitzendingen terug. Alleen mist ze dan heel erg de ondertiteling vanwege een verminderd gehoor. Bestaat die mogelijkheid bij uitzending terugkijken? En welk knopje op haar Humax afstandbediening stelt dat in?

Omdat ik een hele andere box en bediening heb, heb ik even geen idee hoe dit voor haar te regelen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes, Hagar

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag @HWAScholte. Een warm welkom op de Ziggo Community!

Wat lief dat je even voor jouw moeder in de bres springt en navraag voor haar doet. Met een Humax Mediabox is het zeker mogelijk om de ondertiteling en ondertiteling voor doven en slechthorenden in te schakelen. Dit geldt ook voor het terugkijken van programma's. Hoe je dit instelt vind je terug in dit handige stappenplan. Jouw moeder hoeft dan niets meer te missen van de programma's die zij terugkijkt. Laat je mij weten of het hiermee is gelukt? 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag @HWAScholte. Een warm welkom op de Ziggo Community!

Wat lief dat je even voor jouw moeder in de bres springt en navraag voor haar doet. Met een Humax Mediabox is het zeker mogelijk om de ondertiteling en ondertiteling voor doven en slechthorenden in te schakelen. Dit geldt ook voor het terugkijken van programma's. Hoe je dit instelt vind je terug in dit handige stappenplan. Jouw moeder hoeft dan niets meer te missen van de programma's die zij terugkijkt. Laat je mij weten of het hiermee is gelukt? 

HWAScholte
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia, ja lief hè ? En dank je wel voor het stappenplan! Dat kan niet anders dan lukken zo ? Groetjes, Hagar 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ter info: maak je opnames met een daarvoor geschikte Humax, neemt deze ook Teletekst op. Je kan bij een opname dus ook gebruik maken van Teletekst pagina 888, maar sommige opties zijn dan even niet bruikbaar, zoals bv. pauzeren. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Bij het terugkijken van programma’s via tv-gemist zijn er geen ondertitels beschikbaar.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
youriy wrote:

Bij het terugkijken van programma’s via tv-gemist zijn er geen ondertitels beschikbaar.

 

Nee, klopt @youriy, je hebt gelijk. Heb ik ooit ook ergens genoemd, maar heb het nu niet goed gelezen. Ben ook niet helemaal in goede doen.

Bij I-TV ben je afhankelijk van wat er word aangeboden aan ondertitels op dat moment. Zou een hoofdtelefoon wat voor je moeder zijn in dat soort gevallen @HWAScholte als er geen ondertitels worden aangeboden?

 

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Net wat getest als gebruik word gemaakt van I-TV met een Humax 5200c, welke uitgebreider is als de door Ziggo uitgegeven 5300c;

-Naar het menu gaan tijdens I-Tv is niet mogelijk. Er kunnen dan dus geen keuzes worden gemaakt.

-De toets ‘Sub’, Subtitels/Ondertiteling geeft als resultaat bij bv. ‘Pauw’, ‘Geen ondertiteling'. 

-De luidsprekertoets met het ? erachter laat alleen Dutch/Nederlands L-R zien.

-OPT+ werkt niet bij I-TV. 

 

-Eerst kiezen voor Nederlands als ondertitelingstaal heeft géén effect op een uitzending bij I-TV. 

-Ook het vooraf kiezen van ‘Slechthorend’ heeft tevens geen effect op een uitzending bij I-TV. 

-De Sub toets laat steeds hetzelfde beeld zien: ‘Geen ondertiteling'.

-De OPT+ toets werkt in geen van de geteste gevallen. 

 

Kortom; in dergelijke gevallen kan wellicht alleen een hoofdtelefoon nog soelaas bieden.

DE_Eik

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zeer irritant deze beschrijving. Er wordt gevraagd naar ondertiteling met uitzending gemist via een Humax box van Ziggo. Er wordt geen oplossing gegeven voor uitzending gemist, maar alleen hoe je ondertiteling kan instellen voor TV kanalen.  Het schijnt niet te kunnen, dus ik zit al jaren te wachten op een software update of een nieuwe media box.  De enige mogelijkheid is momenteel via de browser van de TV naar https://www.npostart.nl/  te gaan en daar is wel de optie om rechts onderaan het beeld op het instellingen icoon te klikken (komt pas na de reclame, eventueel even stoppen en starten om reclame te forceren) Daar kan men dan de ondertiteling instellen.  Dit is dus zeer omslachtig in te stellen en zeker niet weggelegd voor mensen zonder technische achtergrond. Ik hoop dat Ziggo snel met een oplossing komt, want ik zit al talloze jaren met dit probleem, zie Humax info op bijlage.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Vergeet dat maar snel, daar komt geen oplossing voor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic