Sinds enkele weken moet ik bij elke programma of zender switch opnieuw de ondertiteling instellen.
Voorheen stond dat permanent ingeschakeld en nu dus niet meer. Krijg het ook niet meer voor mekaar.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Sjoef Zet die Ondertiteling eens op Slechthorenden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de instellingen Toegankelijkheid staat alles op aan?
is het alleen met live TV of alleen met Replay of Opnames of allebei?
In de instelling Toegankelijkheid staat alles op uit en het is met life TV , replay en opnames.
Oeps, ik bedoelde Profielen, staat daar alles op aan?
En ondertiteling op Slechthorenden?
Op profielen is er 1 functie die ik op "aan" kan zetten en dat is: ondertiteling en die staat aan. Echter als ik dan terug ga naar de uitzending moet ik telkens weer via de drie puntenknop (...) weer de ondertiteling aanzetten. En ook weer als ik van zender wissel. de huidige versie van mijn mediabox is 4.44. Heb ik een mogelijk een update niet ontvangen?
@Sjoef Er lijkt iets mis te gaan bij je.
Je zou dit minstens moeten zien:
Kun je de Next eens 30 seconden van de stroom halen en opnieuw op laten starten?
Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten, want dan moet er iets anders gaan gebeuren door Ziggo.
Bert ik heb de door jou voorgestelde stappen ondernomen.
De eerste stap, Next 30 seconden van stroom en opnieuw op gestart: geen resultaat.
Tweede stap: fabrieksinstellingen uit laten voeren. Dat heeft, zoals het er nu uitziet wel resultaat.
Ik houd het nog even in de gaten en zal je laten weten of het probleem verdwenen is.
Wat ik overigens niet verteld het is dat ik de stroom s'nachts en overdag geheel uit zet en pas weer inschakel als we TV gaan kijken, zo rond 7 uur.
@Sjoef Dat elke dag uitzetten, daar is dit soort apparatuur niet voor geschikt gemaakt en levert in de meeste gevallen, met regelmaat problemen op, zoals je zelf al ervaarde.
Als je de Next op Eco zet, dan verbruikt die in de gehele standby tijd gedurende een jaar grofweg 2 kWh.
Bert ik heb jouw instructie opgevolgd en de Next niet van de stroom gehaald. De Next stond overigens al wel op Eco.
Het lijkt een verbetering maar heb nog niet voldoende kunnen testen.
Zodra ik dat heb gedaan zal ik het melden.
@Sjoef als de ondertiteling na verloop van tijd zomaar wegvalt, dan is dat bijzonder irritant.
Goed dat je zelf één en ander al hebt kunnen testen, we horen graag wat je uiteindelijke bevindingen zijn!
Het 'niet' van de stroom halen buiten TV-gebruik heeft veel geholpen maar nog steeds moet ik bij het aanzetten van de TV eenmalig de ondertiteling inschakelen en dat was voorheen niet nodig.
Staat in Instellingen Profielen Ondertiteling op Slechthorenden in plaats van op Ondertiteling Aan?
Goede morgen Bert,
De instelling staat op Ondertiteling Aan maar toch moet per programma de ondertiteling vaak weer opnieuw inschakelen.
@Sjoef Zet die Ondertiteling eens op Slechthorenden.
Bedankt Bert, dit lijkt erop dat het probleem weg is althans voor de meeste zenders, maar ik kan we voorstellen dat niet alle uitzendingen worden ondertiteld.👍👍
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.