Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Sjoef
Level 2

Ondertiteling blijft niet automatisch aanstaan

Sinds enkele weken moet ik bij elke programma of zender switch opnieuw de ondertiteling instellen.

Voorheen stond dat permanent ingeschakeld en nu dus niet meer. Krijg het ook niet meer voor mekaar.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Sjoef Zet die Ondertiteling eens op Slechthorenden.

Bekijk in context

Ga naar reactie
14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

In de instellingen Toegankelijkheid staat alles op aan?

 

is het alleen met live TV of alleen met Replay of Opnames of allebei?

0 Kudos
Sjoef
Level 2
Topicstarter

In de instelling Toegankelijkheid staat alles op uit en het is met life TV , replay en opnames. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Oeps, ik bedoelde Profielen, staat daar alles op aan?

En ondertiteling op Slechthorenden?

0 Kudos
Sjoef
Level 2
Topicstarter

Op profielen is er 1 functie die ik op "aan" kan zetten en dat is:  ondertiteling en die staat aan. Echter als ik dan terug ga naar de uitzending moet ik telkens weer via de  drie puntenknop (...) weer de ondertiteling aanzetten. En ook weer als ik van zender wissel. de huidige versie van mijn mediabox is 4.44. Heb ik een mogelijk een update niet ontvangen? 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Sjoef Er lijkt iets mis te gaan bij je.

 

Je zou dit minstens moeten zien:

 

Bert_0-1675259313363.png

 

 

Kun je de Next eens 30 seconden van de stroom halen en opnieuw op laten starten?

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten, want dan moet er iets anders gaan gebeuren door Ziggo.

Sjoef
Level 2
Topicstarter

Bert ik heb de door jou voorgestelde stappen ondernomen.

De eerste stap, Next 30 seconden van stroom en opnieuw op gestart: geen resultaat.

Tweede stap: fabrieksinstellingen uit laten voeren. Dat heeft, zoals het er nu uitziet wel resultaat.

Ik houd het nog even in de gaten en zal je laten weten of het probleem verdwenen is.

Wat ik overigens niet verteld het is dat ik de stroom s'nachts en overdag geheel uit zet en pas weer inschakel als we TV gaan kijken, zo rond 7 uur.  

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Sjoef Dat elke dag uitzetten, daar is dit soort apparatuur niet voor geschikt gemaakt en levert in de meeste gevallen, met regelmaat problemen op, zoals je zelf al ervaarde.

Als je de Next op Eco zet, dan verbruikt die in de gehele standby tijd gedurende een jaar grofweg 2 kWh.

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

Sjoef
Level 2
Topicstarter

Bert ik heb jouw instructie opgevolgd en de Next niet van de stroom gehaald. De Next stond overigens al wel op Eco.

Het lijkt een verbetering maar heb nog niet voldoende kunnen testen.

Zodra ik dat heb gedaan zal ik het melden. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Sjoef als de ondertiteling na verloop van tijd zomaar wegvalt, dan is dat bijzonder irritant.

Goed dat je zelf één en ander al hebt kunnen testen, we horen graag wat je uiteindelijke bevindingen zijn!
 

0 Kudos
Sjoef
Level 2
Topicstarter

Het 'niet' van de stroom halen buiten TV-gebruik heeft veel geholpen maar nog steeds moet ik bij het aanzetten van de TV eenmalig de ondertiteling inschakelen en dat was voorheen niet nodig. 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Staat in Instellingen Profielen Ondertiteling op Slechthorenden in plaats van op Ondertiteling Aan?

0 Kudos
Sjoef
Level 2
Topicstarter

Goede morgen Bert,

De instelling staat op Ondertiteling Aan maar toch moet per programma de ondertiteling vaak weer opnieuw  inschakelen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Sjoef Zet die Ondertiteling eens op Slechthorenden.

Ga naar reactie
Sjoef
Level 2
Topicstarter

Bedankt Bert, dit lijkt erop dat het probleem weg is althans voor de meeste zenders, maar ik kan we voorstellen dat niet alle uitzendingen worden ondertiteld.👍👍