1
Vraag
2
Reacties
fawata

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ondertiteling blijft een probleem

Ik begrijp het niet dat de ondertiteling voor slechthorende bij Duitse en Nederlandse zenders nog steeds niet in orde is. Dit speelt al jaren en Ziggo kan het niet oplossen. Dat las ik in alle opmerkingen die ik zo jist heb gelezen.

 

Nogmaals wat is het geval: 

Hele zinnen vallen weg. En dat is een fout van Ziggo.

Ik bekijk altijd via mijn TV die aangesloten is op de Next MIni (Vroeger Mediabox Next overigens zelfde probleem) en gebruik dus ondertiteling via de 3 puntjes etc.

Ik baal daar stevig van.

 

Kijk ik via mijn tablet dan blijkt het goed te gaan. RaRa!!

 

Kijk ik het op mijn TV zonder Next Mini dan krijg ik wel de gehele tekst.

 

Maar opnames die ik later bekijk via de TV-Next Mini geven hetzelfde probleem.

 

Geef nu eens echte service om dit op te lossen!!

 

(in het verleden is door de Experts geschreven kijk dan vmet Teletekst aan maar die mogelijkheid is ge

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21900Posts
  • 993Oplossingen
  • 6860Likes

Beste @fawata 

 

Heb je al eens op de :ab_hoofdmenu:knop gedrukt en dan naar tandwiel :interface_go_instellingen: rechts en vervolgens tabblad Profielen, daar staat optie ook voor ondertiteling aanzetten.

 

Ik heb net even de proef op de som gedaan en op de duitse zenders vanaf ARD tot Sat1 krijg ik totaal geen ondertiteling. Ik ga je verzoek even aan een Ziggo medewerker doorgeven die kan dit dan beste voor je oppakken en doorzetten naar de juiste afdeling.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21900Posts
  • 993Oplossingen
  • 6860Likes

Beste @fawata 

 

Heb je al eens op de :ab_hoofdmenu:knop gedrukt en dan naar tandwiel :interface_go_instellingen: rechts en vervolgens tabblad Profielen, daar staat optie ook voor ondertiteling aanzetten.

 

Ik heb net even de proef op de som gedaan en op de duitse zenders vanaf ARD tot Sat1 krijg ik totaal geen ondertiteling. Ik ga je verzoek even aan een Ziggo medewerker doorgeven die kan dit dan beste voor je oppakken en doorzetten naar de juiste afdeling.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8052Posts
  • 949Oplossingen
  • 3473Likes

Hi @fawata

 

Er is volgens mij een periode geweest waarin het stukken beter ging(?), maar helaas zijn er inderdaad opnieuw diverse problemen op dit moment. Opvallend dat het bij je tablet wel goed gaat, we krijgen ook meldingen van Ziggo GO binnen, maar mogelijk ervaar jij net iets anders. We hebben diverse onderzoeken hiernaar lopen, ik zet je melding door. Sorry voor het ongemak!

fawata
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Beste Dave, Super Expert??

Kennelijk ken je jullie eigen produkt niet.

Als je bijv. de Duitse zenders kijkt kan je door op de drie puntjes te drukken ondertiteling aanzetten. 

Die komt dan tevoorschijn maar tijdens de uitzending verdwijnen hele zinnen!! Daardoor is de uitzending niet meer goed te volgen.

Stop je ven tijdens een uitzending en kijk later verder dan houdt de ondertiteling soms minuten op om later weer te verschijnen.

Een probleem dat al jaren speelt.

Bij de Nederlndse zenders gebeurt het ook dat hele zinnen wegvallen.

 

 

WillemIII

Level 6
  • 85Posts
  • 6Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb ook nog steeds een probleem met de ondertiteling op BBC en andere buitenlandse zenders. Nog steeds niet opgelost.

 

Re: Ondertitel slechthorenden BBC op Next - Ziggo Community

 

 

Nicksel

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het blijft nog steeds tobben met de ondertiteling van opgenomen programma's. Bij ZDF valt de ondertiteling vaak weg en komt dan later even terug. Het is bijna niet te doen. Wanneer is het nu eens opgelost?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21900Posts
  • 993Oplossingen
  • 6860Likes

@fawata  schreef:

Beste Dave, Super Expert??

Kennelijk ken je jullie eigen produkt niet.

Als je bijv. de Duitse zenders kijkt kan je door op de drie puntjes te drukken ondertiteling aanzetten. 

Die komt dan tevoorschijn maar tijdens de uitzending verdwijnen hele zinnen!! Daardoor is de uitzending niet meer goed te volgen.

Stop je ven tijdens een uitzending en kijk later verder dan houdt de ondertiteling soms minuten op om later weer te verschijnen.

Een probleem dat al jaren speelt.

Bij de Nederlndse zenders gebeurt het ook dat hele zinnen wegvallen.

 

 


Je reactie gemist, heel vreemd, maar ik ken me producten wel en ik ben een klant en geen medewerker. Maar ik maak geen gebruik van ondertiteling, me Engels en Duits is prima. Maar goed dat het wordt doorgegeven.

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

Van een super expert mag toch verwacht worden dat op topics waar hij op reageert dat er ook enige kennis aanwezig is. En er zijn ook mensen die voorheen uitermate goed Duits en Engels konden verstaan maar nu tot de ondertitels veroordeeld zijn omdat zij doof of slechthorend zijn geworden. Dus dat ikke gedoe is een beetje ongepast in dit geval.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21900Posts
  • 993Oplossingen
  • 6860Likes

@VZWatcher  schreef:

Van een super expert mag toch verwacht worden dat op topics waar hij op reageert dat er ook enige kennis aanwezig is. En er zijn ook mensen die voorheen uitermate goed Duits en Engels konden verstaan maar nu tot de ondertitels veroordeeld zijn omdat zij doof of slechthorend zijn geworden. Dus dat ikke gedoe is een beetje ongepast in dit geval.


Wat probeer je te bewijzen, dit is nu de 2e keer dat je zo reageert, kan ook anders en normaal, als je niks beters hebt, zeg dan niks. Help de klant in plaats van mij af te blaffen.

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

Ik heb helemaal niets te bewijzen. Ik wijs er alleen op dat ondertiteling voor sommigen heel belangrijk is. En dat daar niet lichtvoetig mee omgesprongen dient te worden met dooddoeners als ik kan Engels en Duits goed verstaan. Ook al ben je als super expert feitelijk gewoon een klant, niet iedereen heeft dit door. En vanwege die zelf aanvaarde status kan je mijn inzien beter alleen reageren als je zeker van het antwoord bent. Anders wekt dit verwarring. Zoals hier blijkt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21900Posts
  • 993Oplossingen
  • 6860Likes

Zie de tekst van Moderator en probleem is bekend, en meer maak ik er niet van op, is doorgegeven aan de medewerkers en meer kan ik voor de klant niet doen, dat het niet functioneert is balen en vervelend voor de klant 100% mee eens als je er van afhankelijk bent, maar ik kan alleen doorgeven en meer niet. 

 

Zal er even opletten met hoe ik het opschrijf de volgende keer, even beter formuleren, laten we elkaar wel te vriend houden hier. Alex zal dit aankomende week wel doorzetten, die heeft dit in behandeling.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10050Posts
  • 1073Oplossingen
  • 9025Likes

Goedemorgen @VZWatcher , @Dave! , laten we de discussies vriendelijk en inhoudelijk houden. Ook in het topic over Delta en Ziggo. Het probleem met de ondertiteling is in onderzoek en we geven een update zodra die er is. 

VZWatcher

Level 11
  • 579Posts
  • 2Oplossingen
  • 475Likes

Is goed, maar dan wel van beide kanten. Ik reageer feitelijk, inhoudelijk en onderbouwd op uitlatingen. Zeker niet specifiek op een persoon gericht om deze onderuit te halen. Maar is het netjes om uitingen zoals hierboven benoemd en termen als broodje zonnesteek te gebruiken terwijl honderden aanwezigen op een congres dit letterlijk gehoord hebben? Respect moet van twee kanten komen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21900Posts
  • 993Oplossingen
  • 6860Likes

Zullen we doen @Anne B  we gaan vriendelijk houden, ik legde ik al uit dat Alex het in onderzoek heeft. @VZWatcher  Zal namens deze kant ook even kijken hoe ik iets formuleer en anders geef ik het door aan iemand die er meer van weet. Ik heb gelukkig niks persoonlijks tegen je, is positief feedback, zo kunnen we oppakken. Van uit mijn kant, excuus en voor jou is deze ook aanvaard. Zal me best doen, waren ook even 2 heftige dagen ( dat vertel ik wel keer PB ) niet iedereen hoeft dit te weten.

 

Ik zou zeggen Zand er over of spring in een verkoelend zwembad om heerlijk te dobberen. 😊👊 ik wel boks want een handje pictogram weet ik niet welke 😂

 

@VZWatcher  jij hebt een bericht van mij 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic