1
Vraag
2
Reacties
Petriz

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling blijft bij opname terwijl bij rechtstreeks kijken het uit staat.

Ik heb onlangs geprobeerd hoe de ondertiteling werkt en dat ging goed. Ik heb hem destijds weer uitgezet, maar nu blijft-ie bij de opnames ondertiteling weergeven, hoe kan ik er voor zorgen dat deze er niet meer is, heb d'r nogal een hekel aan. Dit is bij BBC Entertainment.

 

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt.

37 Reacties 37
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ik bedoel via deze instellingen @AlexHelpt Ondertiteling instellen | Klantenservice | Ziggo 

Wil je eens checken of dit lukt? 🙂 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ja, dat is de manier waarop ik de ondertiteling (telkens) moet inschakelen, zoals ik had aangegeven. Hij onthoudt helaas niet mijn keuze voor Nederlands, en blijft op 'Uit' staan elke keer als ik Ziggo GO opnieuw start 😐

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik heb dus gisteren, bij wijze van test, een aflevering van Homemade Astronaut via mobiel (5G) teruggekeken vanaf het begin. Daar ook weer ondertiteling handmatig aan moeten zetten. En gisteravond met het terugkijken van een opname via mijn mobiel liet 'ie meteen de ondertiteling zien! Ik hoefde deze niet zelf nog in te schakelen.. Lijkt opgelost 🙂

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Sorry dat ik dit topic én heb gekaapt én weer een schopje ga geven, maar mijn issue (niet onthouden van ondertiteling aan) is weer terug.

Ik keek gisteravond weer het opgenomen programma How The Universe Works terug op Ziggo GO via Android-telefoon (Engelstalig, dus standaard Nederlandse ondertiteling). Ging prima.

 

Wat uur later opende ik Ziggo GO weer om dezelfde aflevering verder te kijken. Ik werd opeens uitgelogd van Ziggo GO (standaard veiligheidsprocedure na een aantal dagen neem ik aan). Toen ik weer had ingelogd en de aflevering verder wilde kijken, stond tot mijn verbazing de ondertiteling weer op Uit!

 

Ik heb dus het vermoeden dat er een verband is tussen de ondertiteling die opeens uit staat en het (na x dagen) uitgelogd worden. Toen ik Ziggo GO bij wijze van test afsloot en opnieuw startte, stond de ondertiteling nog steeds uit. Mijn theorie is dat als ik straks via 5G weer een opgenomen Engelstalig programma start, de Nederlandse ondertiteling weer uit zal staan. Als ik de ondertiteling dan weer op Nederlands zet, zal 'ie dit straks ook onthouden als ik via WiFi kijk  🙂

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @AlexHelpt, wat irritant dat het weer terug is! Laat je ons weten hoe het gegaan is met de theorie die je hebt? 😄 


@Petriz, hoe gaat het nu bij jou met de ondertiteling bij BBC Entertainment en de opnames?

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb niet meer opgenomen, heb een hekel aan ondertiteling. Heb net even geprobeerd, maar nog exact hetzelfde. Als ik kijk geen ondertiteling, wat ik wil, als ik de opname kijk, wel ondertiteling. Bij de andere BBC zenders waarvan ik iedere dag opneem is dat niet.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Duidelijk verhaal @Petriz. Wat ik nog niet voorbij zag komen is of er ook een fabrieksreset is uitgevoerd. Dit wil namelijk ook nog wel eens helpen. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, zou je dat dan nog willen testen? 

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, dat is niet gedaan. Wat houdt dat in, en waar kan ik dat vinden? En dat is dan neem ik aan van de mediabox. Blijft dan wel alles wat ik heb opgenomen staan en ook wat ik geprogrammeerd heb?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Met een fabrieksreset installeer je de box opnieuw @Petriz. Omdat je opneemt in de cloud blijven de opnames inderdaad bewaard. Wanneer je op bovenstaande link klikt (bij 'fabrieksreset') kom je uit op een stappenplan waarmee we je stap voor stap door de fabrieksreset heen helpen. 

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga het straks proberen.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

@Carlien  schreef:

Hi @AlexHelpt, wat irritant dat het weer terug is! Laat je ons weten hoe het gegaan is met de theorie die je hebt? 😄


Hey Carlien, ik moet mijn theorie toch bijstellen. Als ik in 5G eenzelfde opname terugkijk op mijn telefoon, blijft de ondertiteling op 'Uit' staan. Dan zet ik de ondertiteling op Nederlands. Als ik weer via het pijltje naar links terug naar het hoofdmenu ga en de opname weer opnieuw start, staat de ondertiteling weer op Uit. Er blijft dus iets hardnekkings waarom hij de keuze niet opslaat, en ik elke keer de ondertiteling handmatig moet inschakelen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@AlexHelpt je hebt het helemaal goed gezien, ondertiteling wordt niet onthouden in de Ziggo GO app. Niet echt slim, we nemen deze mee naar de ontwikkelaars om te kijken of dit mee te nemen is zoals met de Mediabox ook het geval is. 

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Monica, het heeft even geduurd, maar gisteren heb ik de fabrieksinstellingen terug gezet, maar heeft niet geholpen. Bij opnames staat er nog steeds ondertiteling.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor het proberen. Zojuist heb ik het bekeken via zowel iOS als Android. Bij Replay is in beide gevallen geen ondertiteling uit te schakelen. Heb je de ondertiteling vanuit de Next box (via instellingen) op uit staan? Even een check. Ik kan dat zelf nu niet contoleren met mijn account. 

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kijk gewoon rechtstreeks tv met de mediabox. Het is alleen bij deze zender BBC Entertainment. Ik ben zo slim geweest toen ik daar iets aan het kijken was, de ondertiteling uit te proberen. Leuk, werkte, maar hoef ik niet en heb het toen weer uitgezet.

Echter, als ik nu iets opneem van BBC Entertainment, terwijl ik dus bij rechtstreeks kijken geen ondertiteling heb, is die er dus wel bij de opname en dat wil ik dus niet. Maar er is geen mogelijkheid dit ergens uit te zetten. Ik ga het niet bij een andere zender proberen, want dan ben ik dadelijk weer de klos. Ik neem daar gewoon niet meer op. Ik heb een hekel aan ondertiteling en bij opname staat die ook nog eens zowat halverwege het beeld.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Excuses dat het zo stil is vanuit ons, @Petriz. Het probleem wordt momenteel onderzocht. We zijn er op de achtergrond dus druk mee bezig. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Petriz,

 

Inmiddels hebben we al terugkoppeling: Dit is op dit moment as designed en niet aan te passen. Dit heeft te maken met de aanlevering (en ondersteuning) van de ondertiteling. Het is op dit moment een workaround, dus we hopen dit alsnog op termijn op te lossen.

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik neem er gewoon niet meer op, maar baal er gigantisch van dat ik die ondertiteling heb uitgeprobeerd, want voorheen was het dus niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic