1
Vraag
2
Reacties
Petriz

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling blijft bij opname terwijl bij rechtstreeks kijken het uit staat.

Ik heb onlangs geprobeerd hoe de ondertiteling werkt en dat ging goed. Ik heb hem destijds weer uitgezet, maar nu blijft-ie bij de opnames ondertiteling weergeven, hoe kan ik er voor zorgen dat deze er niet meer is, heb d'r nogal een hekel aan. Dit is bij BBC Entertainment.

 

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Petriz,

 

Inmiddels hebben we al terugkoppeling: Dit is op dit moment as designed en niet aan te passen. Dit heeft te maken met de aanlevering (en ondersteuning) van de ondertiteling. Het is op dit moment een workaround, dus we hopen dit alsnog op termijn op te lossen.

Bekijk in context

37 Reacties 37
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Petriz @Bij bbc entertainment zijn bij sommige programma's de ot " ingebakken" zoals dat genoemd wordt. Vergelijkbaar bij ot bv npo  en div zenders  etc en zijn dan ook niet aan of uit te zetten. (Zover ik in kan zien) 

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, dat is niet, want voordat ik wist hoe die ondertiteling werkte nam hij gewoon op zonder ondertiteling.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ok sorrie vergist... inz zender. idd kan je deze uitzetten bij live. En idd bij opname geen keuze ( via de de toets ... met 3 puntjes. Merkte ik zonet als test... sorrie voor de verkeerde info😒

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar is gewoon stom, want voorheen was dat niet, voor dat ik die ondertiteling uitteste. Ik ga wel een mail naar Ziggo sturen, dit klopt gewoonweg niet.

Dank je voor je reactie.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Petriz,

Wat stom dat je de ondertiteling niet meer uit krijgt! 

Er zijn meerder opties voor wat betreft ondertiteling instellen. Ik denk dat je de permanente optie aangezet hebt. Op de manier waarop je ze aan zet, zou je hem ook weer uit moeten zetten. Hier lees je hoe je hem inschakelt. Deze stappen moeten je in het geval van uitzetten ook uitkomst bieden. Wanneer het niet lukt, dan horen we het uiteraard graag.

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie de ondertiteling alleen bij programma's die ik heb opgenomen. Dus niet als ik rechtstreeks kijk. Die link heb ik al gevolgd en ondertiteling staat ook uit. Maar als ik opneem en kijk het dan later staat bij de opname wel ondertiteling...... en ik heb al op van allerlei knopjes gedrukt, maar ik kan niets vinden waar ik kan uitzetten dat ik bij opname ook geen ondertiteling heb.

Ik heb er echt zo'n spijt van dat ik het heb uitgeprobeerd.

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

18 maart 2022.

BBC Entertainment, kanaal 65.

 

Directe uitzending:

Mediabox Next: instelbare Nederlandse ondertiteling, met context menu (...)

iPad: geen Menu opties, ingebrande Nederlandse ondertiteling

 

Opnames en Replay:

Mediabox Next en iPad: geen Menu, ingebrande Nederlandse ondertiteling

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar voordat ik die ondertiteling had geprobeerd had ik er geen ondertiteling. Dus dat klopt dan niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Waar ik nog benieuwd naar ben, @Petriz, ervaar je dit alleen op deze zenders of ook bij andere zenders? Zou je het eens kunnen testen?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Even inhakend: ik heb hetzelfde probleem maar dan precies andersom. Ik kijk opnames via de Ziggo GO-app op mijn Android-telefoon terug (vnl. Discovery Science) waarbij de ondertiteling sinds een week standaard uit staat. Deze programma's zijn Engels en zijn live dus standaard van ondertiteling voorzien. Ik moet nu elke keer handmatig de ondertiteling aanzetten.
Weet niet of deze problemen met elkaar te maken hebben, maar vond het wel toevallig 🙂

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

21 maart 2022.

Discovery Science, kanaal 202.

 

Directe uitzending:

Mediabox Next: instelbare Nederlandse ondertiteling, met context menu (...)

iPad (iOS): geen Menu opties, ingebrande Nederlandse ondertiteling

 

Opnames en Replay:

Mediabox Next:instelbare Nederlandse ondertiteling, met context menu (...)

* bij BBC Entertainment (kanaal 65): ingebrande Nederlandse ondertiteling

 

iPad (iOS): geen Menu, ingebrande Nederlandse ondertiteling 

 

Heeft Ziggo GO bij Android wel een Menu om ondertiteling in te stellen?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik kan de ondertiteling prima instellen (tekstballon-icoontje rechtsboven in het scherm), maar het is vreemd dat ik dat elke keer moet doen bij de opnames van deze (Engelstalige) programma's 🙂

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen bij deze zenders, bij andere zenders heb ik ondertiteling niet geprobeerd, want heb die op zich niet nodig, was alleen benieuwd.

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kunnen we dan misschien wisselen? Jij wel ondertiteling en ik niet 😃

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jullie kunnen misschien nummers uitwisselen @Petriz en @AlexHelpt 😉 Ik heb even navraag gedaan, er speelt wel een issue met ondertiteling op BBC2 en BBC Entertainment. We hebben dit in onderzoek en werken aan een oplossing. 

 

@AlexHelpt, eerder heeft hiervoor een ticket open gestaan, specifiek voor iOS apparatuur. Om te checken of jij dit probleem nog steeds ervaart zou ik je willen vragen of je wellicht op een andere apparaat met een ander besturingssysteem dit probleem ook ervaart?

Petriz
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan wacht ik het af. Het zijn op Entertainment gelukkig toch maar herhalingen die ik op de BBC al heb gezien. Ik kijk nl. alleen naar de BBC.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

@AlexHelpt, eerder heeft hiervoor een ticket open gestaan, specifiek voor iOS apparatuur. Om te checken of jij dit probleem nog steeds ervaart zou ik je willen vragen of je wellicht op een andere apparaat met een ander besturingssysteem dit probleem ook ervaart?


Als ik een opname van hetzelfde programma (How the Universe Works, Discovery Science) via ziggogo.tv start op een Windows-pc, staat de ondertiteling óók standaard uit en moet ik deze handmatig aanzetten.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @AlexHelpt 

Ik heb het even getest vanuit hier op meerdere toestellen. Daar krijg ik gewoon ondetitels. Kan het zijn dat de ondertitels toch stiekem uitstaan in de instellingen van Ziggo GO? Is dat niet het geval ben ik wel even benieuwd of je hier op andere programma's ook nog last van hebt. 
 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dag Madelon, over welke 'instellingen van Ziggo GO' heb je het dan? Als ik de een willekeurig opgenomen aflevering van How the Universe Works start, moet ik elke keer de ondertiteling handmatig aanzetten. Zou er dan ook een globale 'ondertiteling aan/uit' moeten zijn in Ziggo GO? Ik heb deze nog niet gevonden in ieder geval. Alleen de audio- en gebarentaalopties onder Instellingen > Toegankelijkheid, maar dat is het niet.

Als ik nu een willekeurig Engelstalig programma van Discovery Science via Ziggo GO vanaf het begin start (zoals nu: Homemade Austronauts van vandaag 25-03 16:02-16:50), krijg ik ook weer geen ondertiteling te zien en moet ik deze handmatig inschakelen. Live kijken via Ziggo GO geeft (natuurlijk) wel deze ondertiteling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic