DavidP81

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ondertiteling bij een opname verdwijnt na doorspoelen

Deze week is mijn Horizon Mediabox XL geupdate en sindsdien heb ik een probleem met de ondertiteling van opnames. Voor de update kon ik via 888 teletekst van de zender de ondertiteling activeren, na de update kan dat niet meer. Na wat zoeken vond ik bij Instellingen de functie Ondertiteling 'slechthorenden' en daar kon ik deze activeren. Dat werkt goed tot ik de reclame doorspoel en dan stopt de ondertiteling. Ik heb geprobeerd om even de opname te stoppen en verder te gaan, maar dat helpt niet. Aan en uit in de instellingen veranderen helpt ook niet. Is hier een trucje voor of zal dit verholpen worden in de toekomst?

 

Mvg,

David

56 Reacties 56
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @DavidP81! Leuk dat je sinds vorige week de update op je mediabox hebt gekregen. Hopelijk ben je er blij mee en inmiddels enigszins gewend aan het nieuwe uiterlijk 🙂

Dat de ondertiteling bij opnames spontaan verdwijnt na het doorspoelen van reclames is uiteraard nogal vervelend. Ervaar je dit bij alle programma's die je opneemt en waarbij je doorspoelt? Of is dit slechts aan de orde bij bepaalde programma's? Zie je, nadat je hebt doorgespoeld, ook dat de instelling voor ondertiteling is gewijzigd? Of blijft die staan op 'Slechthorenden'?
 

Ik ben erg benieuwd en hoor graag van je. Als er anderen zijn die ditzelfde probleem ervaren en dit lezen verzoek ik jullie vriendelijk ook aan te haken bij dit topic!

DavidP81
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Voorlopig heb ik het bij de zenders NPO1, NPO2 en RTL4. Het is niet alleen na doorspoelen, gisteren viel bij een opname van NPO2 de ondertiteling even weg en kwam na een minuut terug. De instelling Ondertiteling Slechthorenden blijft goed staan, die aan- en uitschakelen helpt niet. Er zijn nog topics die over hetzelfde probleem gaan, blijkbaar hebben meerdere mensen er last van. Ik zal deze topics ook in de gaten houden.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

OOK Veel gedoe gehad met ondertitels . Na herinstallatie bij fabrieksinstellingen en de stekkers er uitgaat het nu beter.

De service van Ziggo voor dit bijna nieuwe totaal andere programma 4.31 is slecht, waarom is er geen handleiding ergens?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor de aanvulling @DavidP81 Gebruik je de ondertiteling voor slechthorenden ook tijdens Live TV kijken, gaat het dan wel goed? En gebeurt het bij al je opnames of zijn er ook wel opnames die probleemloos zijn. In dat geval, bij welke programma's ervaar je precies het probleem?

 

Fijn dat het bij jou nu beter gaat @fred6 na een herinstallatie. Ik vind het jammer om te horen dat je de service als slecht ervaart. Op deze pagina vind je een handig overzicht van de meest voorkomende functie. Ook over andere opties en instellingen in het menu zijn handige stappenplannen te vinden. Is er iets waar je nu specifiek tegen aan loopt waarmee ik je kan helpen?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Misschien kun je helpen?

In de folder bij de zapper staan oplossingen op zaken die nooit een probleem waren bv 3 letters typen 2.2, sneller zoeken en drie koppelingsmethodes 1.1, 1.2 overdreven uitgebreid ?  Hier mist vooral wat er allemaal onder ...  zit!  Ondertiteling werkt slecht; soms doven wel,  zelden direct en moet opnieuw instellen na alles bv even stoppen .  Teletekst werkte prima maar is gekortwiekt. Verwijderen van bewaarde films is wazig.   Wat je zelf al aangeeft het staat misschien ergens maar niet een gestructureerde handleiding zapper 4.31!!

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Het probleem is lang bekend en bij velen gesignaleerd, er zijn er velen die NIET reageren en lijden in stilte.

Het gaat ons vooral om verbeteringen niet om nieuwe topics.

Wij zien geen (verbeter) reacties van ZIGGO of comm moderators ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@fred6 Kun je aangeven bij welke zenders en progrmamma's je problemen ondervindt op het moment dat je opnames terugkijkt? Kun je kort toelichten waaruit de precieze storingsklachten bestaan?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Ja Paul , al zou zelf even terug bladeren dat ook herhaald, sinds begin april, aangeven.

Mijn gehoorgestoorde partner kijk graag trillers op duitse zenders  ard zdf wdr ndr en neemt die op= bewaard.

Ook gisteren weer soms 5 minuten doven tekst dan weer 10 minuten niet , dan 1minuut wel en 15 niet.

Onder ...  liefst teletekst ,dat werk, maar is niet bij alle zenders van bewaard aanwezig ; dan doven duits maar dat is niet continue zb en dus heel vervelend.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Deze pagina's     zijn er te veel en her en der onder andere koppen    NIET BRUIKBAAR voor consument!!!

Zet alles digitaal bijelkaar zodat ik het kan printen ook wat er onder menu en ... allemaal zit!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@fred6 Staat de ondertiteling in het menu van de Mediabox XL ook aan, of activeer je deze altijd handmatig per zender?

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Paul ik doe beide herhaald . Bij hoofd menu merk ik niets bij 

fred6_0-1621687988476.pngDOVEN aan soms enkele regels dan minuten niets enz

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@fred6, ik snap je punt hoor. Dat is irritant. Bedankt voor je toelichting.

Ik ben eens gaan zoeken en vond meer handige tips en advies. Kan je hier iets mee? Hoe is het afgelopen dagen gegaan? 

DavidP81
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een opname van een SBS6-programma die ik paar weken geleden gekeken heb met Ondertiteling 'slechthorenden', dus niet live maar vanuit Bewaard. Nu kijk ik opnieuw en werkt de Ondertiteling 'slechthorenden' niet meer.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Nee dus van voo 4.31

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Slecht      Theoretisch advies van voor 4.31 was mij bekend. Geen hulp niet handig!

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Via mijn telefoon hoor ik van Ziggo techniek dat bij de update 4.31 de horizon box via wifi of cat6 kabel werkt niet niet meer via coax?  Ik heb coax dus werkt mijn TV nu op wifi wat blijkbaar storingsgevoeliger is bij ondertitels!!!!   Ik ga mijn box modem nu cat6 aansluiten en zien??

Vreemd dat geen enkele Ziggo communicator dit roept!!!

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Paul ik hoor net van ziggo per telefoon dat 4.31 wifi werkt of cat 6 en NIET meer via coax  !!!!

Die wifi geeft meer storingskansen???

Patrick99

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Onze box (XL) is alleen met coax verbonden en heeft dezelfde problemen met ondertitels (voor slechthorenden) die niet werken of plotseling verdwijnen. Het lijkt me dan ook sterk dat het iets met wifi te maken heeft.

Teslathor

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik merk het vooral als ik kijk op kanaal 28, met name the curse of oak island  ( die neem ik op). Ik heb een next box, maar dat is al een hele lang tijd zo

Uitgelicht topic