1
Vraag
2
Reacties
N.C.

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Ondertiteling & Voice Afstandsbediening

Ik heb twee verschillende kwesties.

Probleem 1.

Sinds kort ervaar ik problemen met de weergave van ondertiteling.

Als ik live tv kijk met ondertiteling dan is er niets aan de hand maar als ik het programma opneem en daarna bekijk met ondertiteling dan wordt deze weergegeven in een zwarte balk. Net zoals vroeger met teletekst ondertiteling (pagina 888, weet u nog wel?). Nog nooit last van gehad maar sinds een paar dagen is dit euvel gaande. Is dit probleem bekend of ben ik de enige in het dorp? (Zie bijlage.)

Probleem 2.

Ik heb nu een goed half jaar de nieuwe voice afstandsbediening voor mijn Mediabox XL.

Helaas vreet de AB batterijen. Om de ± twee maanden moet ik de batterijen verwisselen. Niet alleen omdat de waarschuwing in beeld verschijnt dat de batterijen aan vervanging toe zijn maar ook omdat de AB niet meer werkt omdat dus de batterijen leeg zijn. Dat kost nogal wat als telkens weer vier(!) batterijen vervangen moet worden. Ook hier weer de vraag of het een bekend probleem is of heb ik een maandagochtend product?

Met groet,

N.C.

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16671Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7894Likes

Probleem 1.

Is dat bij alle programma's? Je gebruikt toch niet teletekst voor de ondertiteling? Maar de knop met de 3 puntjes?

Probleem 2.

Heb je de afstandsbediening veel in je hand? Misschien dat de verlichting die dan aangaat het verbruik verslechterd.

N.C.
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Hallo Steefb.

Ik gebruik de 3 puntjesknop. Net nog even gekeken naar mijn opnames van twee weken geleden en dan wordt de ondertiteling zonder zwarte balk weergegeven. Opnames van pak 'm beet een weken geleden is ondertiteling met zwarte balk. Erg vreemd.

Ik heb de voice AB inderdaad vaak in de hand. Maar dan vind ik het nog dat ie batterijen vreet. De oude non voice AB heeft twee batterijen en die zitten er al anderhalf jaar in en die doet het nog steeds (wel even koppelen natuurlijk). Dus ik denk dat ik weer terug ga naar mijn oude AB.

Ik zal in de loop van de week Ziggo bellen voor meer informatie over de voice AB en de ondertiteling.

Was benieuwd of meer mensen hier last van hadden of hebben.

Met groet,

N.C.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Ad 2 iedere beweging trilling van de AB vraagt stroom.

Ad1  Vaak is teletekst er life ook niet en bij opnames nooit, dus blijft alleen ... slechthorende