1
Vraag
2
Reacties
tomgreep

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ondertiteling alleen per programma?

We maken met meerdere mensen gebruik van de Mediabox XL. Mijn moeder wil graag de ondertiteling voor slechthorenden aan hebben, de rest niet. Als mijn moeder kijkt, zet ze daarom de ondertiteling aan op deze manier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/ondertiteling-instellen/#met-een-medi.... Echter, vaak houdt deze ondertiteling de laatste minuten van een programma op, omdat de Mediabox dan al 'denkt' dat het volgende programma is begonnen. Als ze ook dat volgende programma wil zien, moet de ondertiteling weer opnieuw ingeschakeld worden. Kan deze ondertiteling niet gewoon aan blijven totdat er van zender wordt gewisseld?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
tomgreep en Sander Ziggo. Ik zie dat mijn antwoord niet helemaal duidelijk is.
Je kan Nederlandse ondertiteling PERMANENT inschakelen via navolgende stappen:

  • ga naar menu
  • ga naar opties
  • ga naar voorkeurinstellingen
  • naar ondertiteling slechthorenden zet vinkje (selecteer) bij AAN
  • terug naar voorkeurinstellingen
  • ga naar taal ondertiteling
  • zet hier een vinkje (selecteer) bij NEDERLANDS
  • verlaat het menu
Via deze stappen staat de ondertiteling permanent aan bij Nederlandstalige programma's.
Ikzelf gebruik deze instellingen t.b.v. Engelse ondertiteling en werkt perfect.

Voeg hierbij aan toe dat de ondertiteling publieke omroepen (NPO 1,2,3) hier goed geregeld is. Commerciele zenders blijven heel vaak in gebreke t.a.v. ondertiteling. Hun zuur verdiende reclamegelden besteden ze liever aan andere zaken:wink:

De huidige mediabox XL kent geen automatische taalkeuze. Bij anderstalige (buitenlandse) zenders zou je dus of andere "taal ondertiteling" keuze moeten maken of via OK toets de beeldinstelling ondertiteling aanpassen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Uw moeder kan natuurlijk ook voor permanente ondertiteling kiezen. De optie om aan te laten staan tot er van zender gewisseld wordt is er niet. Misschien een goede suggestie voor de mediabox Next.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
tomgreep
Je dient de taalinstellingen aan te passen in menu naar Nederlands zie:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/ondertiteling-instellen/#met-een-medi...
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
tomgreep heb je wat aan de tips van van Jan F. en Condor1960 gehad? Op deze manier heeft je moeder in ieder geval tot aan het einde van de programma's ondertiteling. We zijn erg benieuwd naar je ervaringen.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
tomgreep en Sander Ziggo. Ik zie dat mijn antwoord niet helemaal duidelijk is.
Je kan Nederlandse ondertiteling PERMANENT inschakelen via navolgende stappen:

  • ga naar menu
  • ga naar opties
  • ga naar voorkeurinstellingen
  • naar ondertiteling slechthorenden zet vinkje (selecteer) bij AAN
  • terug naar voorkeurinstellingen
  • ga naar taal ondertiteling
  • zet hier een vinkje (selecteer) bij NEDERLANDS
  • verlaat het menu
Via deze stappen staat de ondertiteling permanent aan bij Nederlandstalige programma's.
Ikzelf gebruik deze instellingen t.b.v. Engelse ondertiteling en werkt perfect.

Voeg hierbij aan toe dat de ondertiteling publieke omroepen (NPO 1,2,3) hier goed geregeld is. Commerciele zenders blijven heel vaak in gebreke t.a.v. ondertiteling. Hun zuur verdiende reclamegelden besteden ze liever aan andere zaken:wink:

De huidige mediabox XL kent geen automatische taalkeuze. Bij anderstalige (buitenlandse) zenders zou je dus of andere "taal ondertiteling" keuze moeten maken of via OK toets de beeldinstelling ondertiteling aanpassen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic