Kira

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ondertiteling WDR niet meer in te stellen

Via mijn mediabox next kijk ik regelmatig naar buitenlandse zenders. Daarbij gebruik ik ook de ondertiteling. Vroeger kon je die eenvoudig oproepen via teletekst maar bij buitenlandse zenders wordt Tt niet meer aangeboden als mogelijkheid. Daarom gebruik ik nu de slechthorenden optie en krijg zo ook de gebruikelijke ondertitels  in beeld. Sinds een maand op twee is dat bij de Duitse WDR zender, kanaal 56, niet meer mogelijk ofschoon ik de instellingen daarvoor gebruik. Ook na alles uit en aan te hebben gezet, opnieuw instellen etc. geen ondertitels in beeld bij WDR. Ik heb ook al een mailtje naar WDR gestuurd maar krijg er geen antwoord op. Weten jullie de oorzaak en zo ja kan Ziggo dit repareren? Of liefst eigenlijk gewoon de teletekstpagina's weer meesturen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen!

Het is een hele tijd stil geweest, maar eindelijk is er een update! Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar inmiddels is het ticket gesloten en is de ondertiteling bij opnames van WDR-programma's weer beschikbaar. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als je op de 3 puntjes van je Afstandsbediening drukt, kan je de ondertiteling aanzetten en uit.

Niet alle programma's hebben ondertiteling op duitse zenders.

 

AB-infoNext.png

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Naast de al genoemde ondertitelopties is txt op wdr met oa pagina 150 nog steeds aanwezig.

Kira
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@DaveDe puntjesknop gebruik ik inderdaad al om de ondertiteling te activeren maar als ik die instel komen er geen teksten in beeld dus die ondertiteling werkt niet bij WDR kanaal 56.

@youriyDe txt pagina 150 ken ik ook en gebruikte die bij analoge tv en rechtstreeks kijken, maar via de puntjesknop is er geen optie bij WDR (NL zenders nog wel) om die aan te klikken. Je kunt alleen kiezen voor ondertiteling, en die werkt dus niet meer jammer genoeg. En op de afstandbediening van de mediabox next zit ook geen knop om txt te activeren.

Kira
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoera, via zoeken op 'ondertiteling' vond ik een oplossing van @condor van juni 2019. Via profielen heb ik nu e.e.a. aangepast en de ondertiteling werkt weer en ook is teletekst weer op te roepen via de puntjesknop.

Dank voor het meedenken allemaal. Wel vreemd dat ik het probleem alleen bij WDR bemerkte.

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Bij mij werkt het ook niet bij WDR  en ook niet als ik op de puntjes drukt wordt er niets geactiveerd terwijl het wel aangegeven wordt. Baal als een stekker in het verleden werkte het ook niet bij ARD ZDF NDR en nu weer niet bij WDR Ziggo graag een oplossing

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik kan hier de ondertiteling oproepen via de ondertitelknop , dan zijn er twee mogelijkheden die de ondertiteling oproepen of txt te starten en pagina 150 selecteren.

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Klopt rechtstreeks kijken wel ondertitels maar na opname opde next geen ondertitels te vinden !!

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Net contact gehad met Ziggo chat  en kreeg dit antwoord :  Wij hebben inderdaad nog steeds een hardnekkige storing bij de opnames van WDR met de ondertiteling. Dit is in onderzoek en voor zover nu bekend verwachten we in dit eerste kwartaal van het jaar een oplossing te hebben.

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Net contact gehad met Ziggo chat  en kreeg dit antwoord :  Wij hebben inderdaad nog steeds een hardnekkige storing bij de opnames van WDR met de ondertiteling. Dit is in onderzoek en voor zover nu bekend verwachten we in dit eerste kwartaal van het jaar een oplossing te hebben.

ZiggMoneyflower

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Ik krijg geen ondertiteling in het Duits bij WDR. Bij de andere Duitse zenders wel . Vreemd genoeg werkt de ondertiteling via Ziggo Modem en next al ge-update Hoe is dit op te lossen
  •  
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@ZiggMoneyflower Dit probleem is bij ons bekend zoals @nsu1 al aangeeft. Het betreft een hardnekkig probleem wat helaas al even speelt en in onderzoek is bij ons oplosteam. Zodra er een oplossing is, dan zullen we dit uiteraard delen 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen!

Het is een hele tijd stil geweest, maar eindelijk is er een update! Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar inmiddels is het ticket gesloten en is de ondertiteling bij opnames van WDR-programma's weer beschikbaar. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Cecilia  je bent vast op vakantie geweest in Duitsland heb alle letters gevangen met een speurtocht 😉

 

Blij dat het weer werkt en goed te weten 👍

Uitgelicht topic