Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Als ik een programma van de WDR opgenomen heb en daarna afspeel en de ondertiteling activeer, doet de ondertiteling het niet. Oorzaak?
Denk dat ondertiteling alleen mogelijk is met 'n programma direct bekijken.
Ferry, Duitse ondertiteling is altijd mogelijk geweest bij opgenomen programma's van WDR.
@abuijsen irritant zeg! Ja, dan kan het allemaal nogal ingewikkeld zijn je programma's van de WDR even goed te kunnen volgen.
Hoe is de Mediabox ingesteld qua opnames? Staat de ondertiteling standaard aan? Is de Mediabox verbonden via UTP kabel of wifi?
Instellingen bepalen voor je ondertiteling kan namelijk op 3 verschillende manieren:
1) Ondertiteling voor 1 zender:
Deze instelling gaat via drie stipje/puntjes op de afstandsbediening. Er wordt dan ingesteld voor 1 kanaal. Dit wordt door de Mediabox Next niet onthouden en als deze in stand-by wordt gezet zal dit al je dit op dat ene kanaal weer wilt inderdaad weer moeten inschakelen.
2) Standaard ondertiteling:
Met deze functionaliteit schakel je de standaard ondertiteling in voor On Demand en Movies & Series. Je kunt naast Nederlands ook andere talen kiezen. Op basis van beschikbaarheid krijg je de gewenste ondertiteltaal te zien. Is deze niet beschikbaar? Dan is het helaas niet mogelijk om in de keuzetaal de ondertiteling aan te bieden.
3) Ondertiteling voor slechthorenden:
Dit stel je in via het hoofdmenu voor alle films, series en zenders welke deze mogelijkheid aanbieden. Ook na het instellen is het mogelijk dat je soms geen ondertitels hebt. Veelgebruikte talen als Nederlands, Engels en Duits hebben vaker ondertitels dan minder gebruikte talen als Fins of Grieks.
Hoe heb je de ondertiteling exact ingesteld?
Ik maak al jaren gebruik van instelling 1 bij live en opgenomen programma's. Mijn Mediabox Next is bekabeld verbonden.
@abuijsen ik heb het euvel voor exact die zender nog niet eerder gevonden.
Wat ik wel vond, is dat ARD werkt voor ondertiteling met Teletekst pagina 150 en ZDF met pagina 777. Is het met iets dergelijks ook voor WDR mogelijk?
Jacob,
Ja, maar alleen bij live televisie werkt teletekstpagina 150 bij WDR. Ondertiteling bij opgenomen programma's van WDR werken alleen via instelling 1.
@abuijsen dat is wel merkwaardig inderdaad. Ik ben benieuwd of @robbo en/of @horizonfreak dit wel eens zijn tegengekomen of misschien een idee hebben?
@abuijsen @Jacob Had laatst ook al een keer bij een Duitse opname geen ondertiteling (weet niet meer welke zender) en nu weer, nu bij: WDR 20-09-2022 20:15 uur Tatort. Ik heb nog een aantal opnames en het lijkt erop dat er meer geen ondertiteling hebben (maar niet allemaal). Dit geldt zowel voor afspelen op de Next box als in de web app.
Ik zet altijd bij al mijn Duitse opnames ondertitels aan bij het afspelen en dat heeft (bijna) altijd goed gewerkt.
Indien nodig kan ik nog nog meer opnames noemen met hetzelfde probleem die ik nog heb staan (heb nog veel Tatorts staan).
Jos,
Dus jij herkent het probleem ook. Bij live uitzendingen van WDR televisie werkt de ondertiteling wel. Bij opgenomen programma's niet meer. Niet zo heel lang geleden functioneerde de ondertiteling bi opgenomen programma's wel nog.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Enkel bij WDR, bij de andere Duitse zenders werkt het wel. Ondertiteling via teletekst bij live uitzendingen werkt ook. Alleen bij opgenomen programma's niet, wat erg vervelend is. Kijk graag Duitse krimi's en zonder ondertiteling vind ik het vaak nog lastig te volgen.
Hi, hallo 🙂
Het klopt dat er op dit moment wat issues zijn rondom de ondertitels op WDR, dit speelt op de mediaboxen en op Ziggo GO. Bij Live uitzendingen werkt inderdaad de ondertitels wel.
We werken aan een oplossing!
Excuus voor het ongemak 🙂
Ik heb begrepen dat het probleem bekend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.
Vreemd dat iemand de mededeling dat er inderdaad een probleem is als oplossing kiest... Dat gebeurt wel vaker (ook bij workaround-suggesties) en dat vervuilt wel het forum qua precentages wel/niet opgeloste problemen.
Ik ben heel benieuwd naar de oplossing want deze laat nog steeds op zich wachten. Jammer, want zonder de ondertiteling vind ik WDR nog steeds lastig te volgen, en we moeten het nu al een aantal maanden zonder doen...
Ik wacht ook nog steeds!
Ik zou ook willen dat de ondertiteling wordt opgelost.
Nu al een maand geleden en het werkt nog steeds niet!
Hi allen,
Het incident staat helaas nog steeds open. Een oplostermijn is niet bekend. Op sommige platformen werkt het wel via teletekst pagina 777, maar dat is natuurlijk een tijdelijke workaround. Zodra er meer bekend is, dan zullen wij een update plaatsen. We houden het incident achter de schermen voor jullie in de gaten.
Kanaal 56. WDR heeft geen ondertiteling op Teletekst pagina 777.
ZDF (55) gebruikt pagina 777.
ARD (54), WDR (56) en NDR (57) gebruiken pagina 150.
Maar.. is er wel Teletekst bij Opnames ?
Niet bij NPO 1.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...